Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gele snipvlieg 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Gele snipvlieg 2

    Dan toch nog ééntje van een gele snipvlieg.
    1/15s - f8 - iso200 - Led light met diffuser - 65 foto's stack.

    Klikken om te vergroten.

    Last edited by chrisvdv; 26 juni 2024, 18:00.

  • #2
    gedetaillerd scherp beeld ! passende accessoires
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Perfekt afgewerkt!
      Geyst

      Comment


      • #4
        zeer knappe plaat...

        Comment


        • #5
          Alweer prachtig

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
            gedetaillerd scherp beeld ! passende accessoires
            Helemaal mee eens
            Groeten Andre

            Comment


            • #7
              Kan zo in het grote snipvliegenboek
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Het blijven indrukwekkende foto's die je zo maakt met focusstack. Prachtig hoe elk detail van deze vlieg scherp is op de foto.

                Comment


                • #9
                  Weer een mooie!
                  Canon EOS R7, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4, Tamron SP 150-600mm f/5.0-6.3

                  Comment


                  • #10
                    Mooi en lekker Scherp

                    Comment


                    • #11
                      Heel mooi. Ik weet vaag wat photo stacking is maar kan me niet voorstellen hoe dat lukt, 65 foto's van een insect dat dus moet stil blijven zitten terwijl er toch wat gedoe nodig is om die scherpstelafstanden in te stellen?!
                      Gebruik van een camera slider is noodzaak denk ik?

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                        Heel mooi. Ik weet vaag wat photo stacking is maar kan me niet voorstellen hoe dat lukt, 65 foto's van een insect dat dus moet stil blijven zitten terwijl er toch wat gedoe nodig is om die scherpstelafstanden in te stellen?!
                        Gebruik van een camera slider is noodzaak denk ik?
                        Nee, er komt geen slider aan te pas. Ik heb er wel een maar gebruik hem nog niet. Het is veel simpeler, ik gebruik het ingebouwde scherpstelbracketing programma van mijn Canon R5 toestel. Ik hoef slechts scherp te stellen waar mijn scherpte moet beginnen. Dan duw ik 1 maal op de ontspanner om mijn reeks te beginnen en dan begint ie automatisch op te nemen en verzet telkens zijn scherptepunt een stukje verder met de stap die ik ingesteld heb in het menu. Ik kijk intussen in de zoeker en als ik zie dat ie ver genoeg is dan duw ik nog een keer op de ontspanner om mijn opnamereeks te stoppen. En dat is het. Ik maak wel gebruik van een statief omdat ik geen vaste hand heb om zoiets kleins er goed op te zetten. Dat gebruik van een statief is wel must en vraagt veel oefening en geduld. Dat is uiteraard nog maar de helft van het werk. Thuis gekomen moet ik dan die foto’s nog verwerken.
                        Last edited by chrisvdv; 30 juni 2024, 09:14.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door chrisvdv Bekijk bericht

                          Nee, er komt geen slider aan te pas. Ik heb er wel een maar gebruik hem nog niet. Het is veel simpeler, ik gebruik het ingebouwde scherpstelbracketing programma van mijn Canon R5 toestel. Ik hoef slechts scherp te stellen waar mijn scherpte moet beginnen. Dan duw ik 1 maal op de ontspanner om mijn reeks te beginnen en dan begint ie automatisch op te nemen en verzet telkens zijn scherptepunt een stukje verder met de stap die ik ingesteld heb in het menu. Ik kijk intussen in de zoeker en als ik zie dat ie ver genoeg is dan duw ik nog een keer op de ontspanner om mijn opnamereeks te stoppen. En dat is het. Ik maak wel gebruik van een statief omdat ik geen vaste hand heb om zoiets kleins er goed op te zetten. Dat gebruik van een statief is wel must en vraagt veel oefening en geduld. Dat is uiteraard nog maar de helft van het werk. Thuis gekomen moet ik dan die foto’s nog verwerken.
                          Lijkt me een heel gedoe, chapeau hoor. En je moet dan toch ook nog geluk hebben dat je model blijft stilzitten + dat het windstil is? Niet evident. Hoe snel na elkaar maakt jouw camera die beelden?

                          Gefeliciteerd met je HoF!
                          Canon EOS R7, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4, Tamron SP 150-600mm f/5.0-6.3

                          Comment


                          • #14
                            Oei, ook weer niet gezien, pas nu in de Hof.
                            Proficiat met je Hof foto, is ook heel mooi macro werk
                            GROETJES ROSIE
                            Door te fotograferen ben ik anders gaan zien
                            panasonic DMC FZ200+DMW-LG 55

                            Comment


                            • #15
                              Proficiat! En dank voor de toelichting!

                              Comment

                              Working...
                              X