Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Juffer op een eiland...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Juffer op een eiland...

Toch niets anders verwacht...?

D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
    BD0290BE

Re: Juffer op een eiland...

Sorry, maar er klopt iets niet aan die foto. Misschien veel te fel Shadows & Highlights toegepast maar er hangt een storende halo rond de juffer en de kleur is zo vreemd.

Uiteraard had "iets anders" ook wel gemogen

Comment

Bijna 80 x bekeken en slechts één antwoord
      Twijfel blijft dus bestaan omdat het oordeel van één persoon niet wordt tegengesproken, dan wel of deze uitspraak correct is/was?
      Opname is zéker weinig bewerkt ...persoonlijk vind ik de kleuren niet abnormaal,maar misschien zien jullie het anders? Enige reactie zowel positief als negatief is zéker gewaardeerd!!!
      D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
      BD0290BE

Comment

kleuren komen hier redelijk goed over (mss iets minder saturatie toepassen maar ok).Maar er hangt idd een waas rond de juffer!
        Zou die toch proberen weg te krijgen ...
        En de opname is scherp wat moet een mens nog meer hebben

wees blij in mijn post's worden ook niet veel gereageerd ... zijn mijn foto's dan zo slecht ?
        Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
        Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Aquarius,
          Inderdaad, ik merk pas nu je foto
          Het idee zit goed, de kleuren echter niet. Ik heb ook die indruk van een halo. Het lelieblad is een groen dat mij aan zieke planten doet denken. Kleur water lijkt me ook verkeerd. Welke bewerkingen heb je uitgevoerd ? Misschien effen het origineel erbij. Zit blijkbaar meer in dan dat je hier laat schijnen !
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

Comment

Aquarius,

Je gaf aan dat zowel positief en negatief gewaardeerd wordt. Ik vind het altijd moeilijk om iets negatiefs te zeggen over een foto. Het idee van zo'n juffer op een eiland is leuk. Ik vermoed dat er sterk is ingezoomd, niets is echt scherp en het onderwerp is niet boeiend genoeg dat je hier overheen kan stappen. Een juffer vind ik alleen mooi wanneer het een haarscherpe foto is, het is een beestje met weinig expressie en is alleen interessant door zijn vorm en mooie tekens op het lichaam. De compositie van de foto maakt het ook niet zo dat je blijft kijken.

Roosje
            Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
            Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

Comment

Weet nu tenminste al wat meer. 'k Ben overtuigd dat het echt héél wat beter kon maar vond het idee niet slecht vandaar...Dat halogedoe versta ik niet zo goed is dit ook te zien op de originele? zie:

Geef toe opnames niet perfect belicht en dus wat moeten bijwerken, misschien daardoor?
              Kan iemand die beter bewerken?
              BD0290BE

Comment

Toch iets mis met de foto, de juffer heeft rode oogjes.
                Volgende keer toch iets voorzichtiger met de flash.

Comment

Ik heb nog wat geprobeerd, maar ik kon er ook niet echt iets van maken

Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
                  Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

Comment

Moet Hans en Purlut gelijk geven IMHO, de eerste indruk is wel degelijk zo maar kan enigszins verklaart worden doordat de foto ietsje te donker is en dat de weerspiegeling van de hemelkleur ( blauw) in het water van de poel ( sloot) een kleurverschuiving onderging. De halo op de libel ( waterjuffer) is naar mijn mening meer de onscherpte van het achterlijf en de vleugels tegenover de scherpe kop die dit veroorzaakt ( waarschijnlijk eens een ongelukkig toeval door USM die eigenlijk in realiteit niet verscherpt maar wel de contour contrasten gaat opdrijven wat soms een schijnbare halo zou kunnen veroorzaken)

Comment

De originele foto is beter, misschien de geposte versie te veel verlicht.
                      kwa compo het is eens iets anders dan close up.
                      Groeten,
                      Bert
                      http://www.flickr.com/photos/bertdumont/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HORNET
                        De originele foto is beter, misschien de geposte versie te veel verlicht.
                        kwa compo het is eens iets anders dan close up.
                        kan mijn idee niet beter verwoorden...juffers in macro waren er al voldoende gepost vond ik...dus een andere "omgeving" gezocht ....blijkbaar zonder veel enthousiasme. Dus in het vervolg misschien beter "een cliché"...
                        BD0290BE

Comment

Working...
                        X