Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vliegende wesp.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vliegende wesp.

Vandaag op jacht geweest naar een andere soort beestjes. Voorlopig ken ik de naam nog niet van het beest maar ze blijven toch heel moeilijk om te fotograferen. Deze kon ik mooi triggerren toen ze net opsteeg vanaf een groen blad. De belichting was deze keer wat beter. Lens op F16, flash op 1/8 power. De camera heeft 12.10 sec moeten opnemen voordat de laser de wesp kon detecteren. De noise reductie staat natuurlijk aan in de camera. De witte delen van de pootjes waren nog net niet overbelicht op de RAW file.

Frans
    Last edited by frans_vdm; 2 juni 2005, 19:06.

Re: Vliegende vlieg.

Deze is heel knap Frans
    kzie hier geen ruis en de compo is knap, het beestje ook...top
    [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

Comment

ja een mooie opname hoor, heb je er ook een waar de vleugeltjes meer omwijd zijn.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk
        ja een mooie opname hoor, heb je er ook een waar de vleugeltjes meer omwijd zijn.
        grt,bouk.
        Nee, Het is echt niet eenvoudig om ze te fotograferen. De meesten blijven zitten op de groene bladen, ik sta dan met de camera die reeds aan het (zwart beeld) opnemen is, hopende dat het beest wil opvliegen. Vlieg het opdan moet het nog eens heels juist centraal in de beide lasers zitten, en in focus ( diepte afstand). Je begrijpt dat dit heel moeilijk in te schatten is hoe je de frame moet houden van 6 kg en met een lengt van 80 cm.
        Op een tijd van 2 uur heb ik slechts deze opname die goed kan genoemd worden. Ieder inseckt reageert op zijn eigen manier. Door per opname sessie op een bepaald beestje te jagen leer je hun reactie beter kennen.

Met de huidige opstelling kan ik de vleugels niet beter bevriezen. Binnenkort kan ik een nieuwe test maken met een 105mm lens en dan zou ik opnieuw de ringflits erbij kunnen nemen. Daarmee zou ik minder vermogen hebben op de flitsen omdat er 2 zijn en de afstand maar de helfd is ( verschil wordt dan 3 stops).

De stand van de vleugels is puur geluk. Daar heb je geen de minste pak op!

Frans.

Comment

Goed gedaan Frans,
          Ik denk dat het een bladwesp is maar welke ???
          Willy

Comment

Re: Vliegende wesp.

Het zal je maar gebeuren zoiets vast te leggen! Een hele knappe!

Grtz,F@bke
            De eik zou niet sterk zijn als er geen stormen waren.
            BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
            The name of the game is to fill the frame!
            http://Fabke.fotopic.net

Comment

ze is precies trampoline aan het springen
              http://www.dullaert.net

Comment

elke keer zijn ze ietsje beter ...
                --
                Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Inderdaad! Frans, ze worden steeds beter. Nog even oefenen en dan is het een superspectaculaire plaat. Blijft de vraag wat je daarna moet gaan doen

Groeten, Miriam

Comment

Mooi shot hoor, knap

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
                      Blijft de vraag wat je daarna moet gaan doen
                      Miriam,
                      Zwaar probleem natuurlijk. Iedereen bereik op een gegeven ogenblik zijn top. Voor 2005 heb ik nog een vol orderboekje met deze opnames, maar daarna.....
                      IK heb nog een oude droom om gekontroleerd met een luchtkarbijn vallende vloeistofdruppels door te schieten. Dit is een andere highspeed toepassing die ik nog niet gerealiseerd heb en waarvan het al een jaar in mijn koppeke ronddoold . Maar gezien dit voor binnenhuis is wordt de planning eerder rond de winterperiode verwacht.
                      En dan, wie weet .... vliegende mensen of zo iets .... zou goed zijn voor een BD avond

Frans

Comment

Gezien je fascinatie voor geweren en kogelinslagen lijkt het fotografische equivalent van een 'snuff movie' me wel iets. Begin al maar te schroeven en frezen aan onderdelen van een 'snuffcam'
                        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Mooi gedaan

Comment

Knap
                            Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                            lidnummer: BD0371NL

Comment

Dank nogmaals iedereen.
                              Gisteren avond heb ik eens een testopstelling gemaakt voor nachtvlinders. De eerste beelden geven enorme mogelijkheden aan. Toen het echt donker kwam, rond 23H30 kon ik in vrij korte tijd verschillende nachtvlinders triggeren. Maar ik moet de instellingen verder aanpassen en deze avond krijg ik een AF105/2.8D Macro lens om te testen. Als dit positief is bestel ik ze. Ik verwacht zeker heel mooie resultaten bij de volgende warme avonden. Nu ze voor de volgende dagen koud weer voorspellen ga ik een 2de frame maken die meer geschikt is voor vlinders.

Frans

Comment

Working...
                              X