Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Dit vond ik bij mijn post maar vind ik hier niet terug
Uit "Gebruik van dit forum" :
Het is de fotograaf die beslist wat het hoofdonderwerp van zijn foto is en in welk Showcase sub-forum de foto het beste thuishoort, geen discussies hierover.
Lijkt me dus een onnodige opmerking van je
Nu vraag ik mij af:
Ruikt dit naar sensuur?Wie is Hanske?
'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.
Ik zal eens een cursus fotobewerking moeten volgen, want veel meer dan contrast, belichting, kleur en scherpte aanpassen kan ik niet .
Het is een mooie foto + bewerking .
Ik voel volledig met je mee, BB! Wat die mannen allemaal doen, da's gene hobby meer, da's werken voor de kost!
Maar het resultaat is fantastisch. Nog even en de "botanische schilders" kunnen stoppen!
Groets, Gerhard Panasonic FZ1000 - Metz 45 - Nikon S3500
Ben het daar niet echt mee eens Macroshopper, moeten dan alle foto's waarop een takje of een vlekje weggekloond werd ook in een afzonderlijke rubriek? Ik heb zelfs niets aan de werkelijkheid veranderd, die bloem(en) zijn zoals ze op de foto staan. Alleen is een DSLR niet in staat om voldoende DOF te leveren. Een digicam zou daar trouwens minder moeite mee hebben; omwille van zijn kleinere sensor geeft die veel meer DOF (wat zeker niet altijd een voordeel is, maar dat is een ander verhaal). Wat dan met foto's genomen met een tilt & shift lens? Daar kan je ook dingen mee bereiken die normaliter niet mogelijk zijn op het vlak van DOF.
Ik zie mijn foto's niet als bewerkte foto's.
Hetzelfde gaat op voor foto's waarbij dmv dergelijke technieken het dynamisch bereik "vergroot" werd (zoals met die nieuwe functie Merge to HDR in Photoshop).
Allé, da's mijn idee hé
is ook mijn idee hoor, want wat wij doen is toch eigenlijk niet meer dan wat in de doka door ervaren fotografen ook mogelijk was
is ook mijn idee hoor, want wat wij doen is toch eigenlijk niet meer dan wat in de doka door ervaren fotografen ook mogelijk was
kan ook hiermee instemmen.
als iemand de kans heeft om bv een foto te nemen in het inwendige van een mierennest en daarbij kans krijgt een medische scoop te gebruiken dan mag hij deze toch tonen. Idem voor micro- en astrofotografie. Idem voor onder-water fotografie.
Ik dank hvr_oosterzele voor zijn prima uitleg en zijn verwijzing naar het net: heb die site bezocht en kan het iedereen aanraden.
Henri
Comment