Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Omo wast witter ...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Omo wast witter ...

... dan een koolwitje.
    Ik stel vast dat het niet eenvoudig is om bij vlinderfotografie het volledige diertje haarscherp vast te leggen. Hier vallen de vleugeltipjes buiten het scherpe gebied. Iemand een tip hoe dit beter kan?

Meer foto's op mijn website

Re: Omo wast witter ...

Oorspronkelijk geplaatst door pendragon
    ... dan een koolwitje.
    Ik stel vast dat het niet eenvoudig is om bij vlinderfotografie het volledige diertje haarscherp vast te leggen. Hier vallen de vleugeltipjes buiten het scherpe gebied. Iemand een tip hoe dit beter kan?
    ha, toch iemand die erkend dat die kleredingen moeilijk te fotograferen zijn

enfin, ik heb 2 tips (buiten een kleiner diafragma, maar dat zou je al moeten weten).

1) zorg dat de vlinder zo vlak / zo parallel mogelijk op je sensor staat. Maar je boet dan dikwijls wel wat in aan compositie.

2) blijf wat verder van je onderwerp af en crop laten het overtollige weg. DOF is gerelateert aan vergroting. Dus als je minder vergroot, heb je ook meer mm'ers DOF.

en misschien ook nog een 3°: Hoe kleiner de sensor hoe meer DOF. Dus koop een digicam en geen 1DMKII
    --
    Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Perrush
      ha, toch iemand die erkend dat die kleredingen moeilijk te fotograferen zijn
      Er is toch niks moeilijk aan toegeven dat iets niet gemakkelijk is ?
      enfin, ik heb 2 tips (buiten een kleiner diafragma, maar dat zou je al moeten weten).
      Yes, dat weet ik al zo'n 25 jaar

1) zorg dat de vlinder zo vlak / zo parallel mogelijk op je sensor staat. Maar je boet dan dikwijls wel wat in aan compositie.
      Ik denk inderdaad dat het probleem met deze opname hier in zit

2) blijf wat verder van je onderwerp af en crop laten het overtollige weg. DOF is gerelateert aan vergroting. Dus als je minder vergroot, heb je ook meer mm'ers DOF.
      Zal ik eens proberen

en misschien ook nog een 3°: Hoe kleiner de sensor hoe meer DOF. Dus koop een digicam en geen 1DMKII
      Da's geen probleem, ik werk met de coolpix (soms met de D70) en ik val niet zo op digitale Canon's (Héél persoonlijk hoor, ik heb wel nog analoge Canon's)

Comment

Ondanks...blijft het toch een mooie plaat!!

Grtz,F@bke
        Iets niet weten is gewoonlijk een stadium op weg naar nieuwe kennis.
        BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
        The name of the game is to fill the frame!
        http://Fabke.fotopic.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door F@bke
          Ondanks...blijft het toch een mooie plaat!!
          Zonder meer mee eens.

groeten, Jan.
          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Het blijft inderdaad toch een mooie plaat! Volgende keer moet je gewoon iets meer geluk hebben met de scherpstelling, want zo te zien is er nu nog een stuk van de bloem scherp dat niet echt scherp had hoeven zijn. Die scherpte had je goed achter bij de vleugels kunnen gebruiken. Ik vind in iedergeval dat de foto mooi op kleur is (gebracht?). Veel natuurfoto's die ik hier op BG zie hebben een geelzweem (maar daar heb ik vorige week of zo al een keer over gezeurd).

Overigens... als we iets echt wit willen hebben... dan maken we het blauw. Kijk maar eens in het witwas-middel... daar zitten blauwe kleurkorreltjes in. En als dat niet voldoende is dan kunnen we "blauwsel" kopen. Dat is dus de reden dat Omo witter dan wit wast. Maar dat terzijde...

Groeten, Miriam

Comment

Na bovenstaande reacties heb ik niet veel meer toe te voegen behalve dat het mooie foto is (afgezien van de commentaren )
              Grtz Jay
              Grtz Jay

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvdh
                Ik vind in iedergeval dat de foto mooi op kleur is (gebracht?).

Overigens... als we iets echt wit willen hebben... dan maken we het blauw. Kijk maar eens in het witwas-middel... daar zitten blauwe kleurkorreltjes in. En als dat niet voldoende is dan kunnen we "blauwsel" kopen. Dat is dus de reden dat Omo witter dan wit wast. Maar dat terzijde...

Groeten, Miriam
                De kleuren zijn origineel, niet gePS't.

En nu begrijp ik waarom zoveel digitale foto's een blauwzweem hebben. 't Is de schuld van Omo

By the way, iedereen bedankt voor de reacties

Comment

mooie foto
                  ikzelf vind het neit echt storend dat een vlinder niet overal scherp is, is nu eenmaal vaak onvermijdelijk
                  pbase

Comment

Working...
                  X