Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brem

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Brem

En dan nog een bloemetje waarvan ik de naam niet ken , met een langsnuitzweefvlieg
    (Die zweefvlieg komt het best overeen met de "Rhingia campestris" Syrphidae, die ik hier in een boek kon vinden.)
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Re: Brem

Fraai in beeld gebracht die wellustige brem
    en dat bloemetje is de pinksterbloem
    ook mooi
    Mac

Comment

mooi kleuren en scherp

Comment

Knappe foto's, maar we hadden niks anders verwacht van BlackBandit
        Das precies die snuitvlieg die de Gunther ook al gefotografeerd heeft

Comment

Bedankt voor de reacties

Oorspronkelijk geplaatst door iSacAt
          Das precies die snuitvlieg die de Gunther ook al gefotografeerd heeft
          Het zal wel een andere snuitvlieg zijn, want van daarvan zijn er genoeg .
          Hier was het de bedoeling om de bloem te fotograferen, anders was ik nog wat dichterbij gekomen. Maar dat was niet helemaal ongevaarlijk, want die pinksterbloemen stonden onderaan de vaartdijk en daar had ik niet echt een veilige plaats om mijn voeten te zetten. Met zo'n 3.000 euro aan fotomateriaal rond mijn nek duik ik niet graag in het water .
          BD0338BE

Comment

Zo een duik in het water is anders wel heel verfrissend hoor Bart Nu even serieus , heeft U bij deze prachtige opnames de ringflits gebruik ?

wingske

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
            Bedankt voor de reacties

Het zal wel een andere snuitvlieg zijn, want van daarvan zijn er genoeg .
            Hier was het de bedoeling om de bloem te fotograferen, anders was ik nog wat dichterbij gekomen. Maar dat was niet helemaal ongevaarlijk, want die pinksterbloemen stonden onderaan de vaartdijk en daar had ik niet echt een veilige plaats om mijn voeten te zetten. Met zo'n 3.000 euro aan fotomateriaal rond mijn nek duik ik niet graag in het water .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wingske
              Nu even serieus , heeft U bij deze prachtige opnames de ringflits gebruik ?

wingske
              Die had ik niet bij, de foto's zijn gemaakt met de ingebouwde flits van de 20D. Maar met dat kleine flitsertje zijn de resultaten voor macro's zo slecht nog niet .
              Vergeet dan niet om de zonnekap van de lens te halen, anders zal er onderaan de foto's een heel grote zwarte vlek zitten.

Volgende keer zal ik nog eens wat testen met de ringflitser.
              BD0338BE

Comment

Working...
              X