behalve die bekertjes is het korstmos zelf hier ook vrij goed te zien
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Wat wintergroen - Bekermosjes
Collapse
X
-
-
Re: Wat wintergroen - Bekermosjes
Heel mooi. De grijzige kleuren van de BG passen perfect bij de kleuren van de bekermosjes. Ik heb het gevoel dat er een nog mooier beeld in zat als dat rijtje bekertjes rechts het hoofdonderwerp zouden vormen (zonder die op de voorgrond links) en dus ook het ganse rijtje scherp zou zijn. Gewoon mijn gedacht...
-
Oorspronkelijk geplaatst door Black Fly Bekijk bericht... Ik heb het gevoel dat er een nog mooier beeld in zat als dat rijtje bekertjes rechts het hoofdonderwerp zouden vormen (zonder die op de voorgrond links) en dus ook het ganse rijtje scherp zou zijn. Gewoon mijn gedacht...
Het zou evt. mogelijk geweest zijn met focusstacking maar dan moet je voorgrond en achtergrond deftig kunnen isoleren opdat het resultaat mooi zou zijn en dat zou hier niet gelukt zijn, bovendien ben ik in de meeste gevallen toch voorstander van eerder selectieve scherpte omdat het mooier en realistischer is voor mij
In dit geval was voor mij het hoofdonderwerp het groepje linksonder omdat ik die "verdiepingen" daarop toch wel mooi vond en dat kom ik ook weinig tegen op die manierLast edited by Frakske; 2 februari 2022, 09:40.bedankt om te kijken of te reageren, frans !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk berichtBedankt voor jouw reactie Wat u voorstelt heb ik geprobeerd maar die resiutatanliggen ondertussen in de vuilbak, probleem is dat die niet zo mooi op een rijtje staan in hetzelfde scherpstelvlak, bij kleine dingetjes spelen onderlinge afstanden in proportie een even grote rol als bij dingen in het groot.
Het zou evt. mogelijk geweest zijn met focusstacking maar dan moet je voorgrond en achtergrond deftig kunnen isoleren opdat het resultaat mooi zou zijn en dat zou hier niet gelukt zijn, bovendien ben ik in de meeste gevallen toch voorstander van eerder selectieve scherpte omdat het mooier en realistischer is voor mij
In dit geval was voor mij het hoofdonderwerp het groepje linksonder omdat ik die "verdiepingen" daarop toch wel mooi vond en dat kom ik ook weinig tegen op die manier
Comment
-
Comment