Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat wintergroen - Bekermosjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Wat wintergroen - Bekermosjes



    behalve die bekertjes is het korstmos zelf hier ook vrij goed te zien
    Last edited by Frakske; 1 februari 2022, 22:03. Reden: + tekst
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

  • #2
    Re: Wat wintergroen - Bekermosjes

    Heel mooi. De grijzige kleuren van de BG passen perfect bij de kleuren van de bekermosjes. Ik heb het gevoel dat er een nog mooier beeld in zat als dat rijtje bekertjes rechts het hoofdonderwerp zouden vormen (zonder die op de voorgrond links) en dus ook het ganse rijtje scherp zou zijn. Gewoon mijn gedacht...
    www.erikthomas.be

    Comment


    • #3
      Re: Wat wintergroen - Bekermosjes

      Oorspronkelijk geplaatst door Black Fly Bekijk bericht
      ... Ik heb het gevoel dat er een nog mooier beeld in zat als dat rijtje bekertjes rechts het hoofdonderwerp zouden vormen (zonder die op de voorgrond links) en dus ook het ganse rijtje scherp zou zijn. Gewoon mijn gedacht...
      Bedankt voor jouw reactie Wat u voorstelt heb ik geprobeerd maar die resiutatanliggen ondertussen in de vuilbak, probleem is dat die niet zo mooi op een rijtje staan in hetzelfde scherpstelvlak, bij kleine dingetjes spelen onderlinge afstanden in proportie een even grote rol als bij dingen in het groot.
      Het zou evt. mogelijk geweest zijn met focusstacking maar dan moet je voorgrond en achtergrond deftig kunnen isoleren opdat het resultaat mooi zou zijn en dat zou hier niet gelukt zijn, bovendien ben ik in de meeste gevallen toch voorstander van eerder selectieve scherpte omdat het mooier en realistischer is voor mij
      In dit geval was voor mij het hoofdonderwerp het groepje linksonder omdat ik die "verdiepingen" daarop toch wel mooi vond en dat kom ik ook weinig tegen op die manier
      Last edited by Frakske; 2 februari 2022, 08:40.
      bedankt om te kijken of te reageren, frans !

      Comment


      • #4
        Re: Wat wintergroen - Bekermosjes

        Mooie bekertjes!
        BD0681BE -
        Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

        Comment


        • #5
          Re: Wat wintergroen - Bekermosjes

          Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
          Bedankt voor jouw reactie Wat u voorstelt heb ik geprobeerd maar die resiutatanliggen ondertussen in de vuilbak, probleem is dat die niet zo mooi op een rijtje staan in hetzelfde scherpstelvlak, bij kleine dingetjes spelen onderlinge afstanden in proportie een even grote rol als bij dingen in het groot.
          Het zou evt. mogelijk geweest zijn met focusstacking maar dan moet je voorgrond en achtergrond deftig kunnen isoleren opdat het resultaat mooi zou zijn en dat zou hier niet gelukt zijn, bovendien ben ik in de meeste gevallen toch voorstander van eerder selectieve scherpte omdat het mooier en realistischer is voor mij
          In dit geval was voor mij het hoofdonderwerp het groepje linksonder omdat ik die "verdiepingen" daarop toch wel mooi vond en dat kom ik ook weinig tegen op die manier
          Bedankt voor je uitleg! Ik ben niet thuis in macro en zag het waarschijnlijk te simpel .
          www.erikthomas.be

          Comment


          • #6
            Re: Wat wintergroen - Bekermosjes

            Staan er mooi op
            Groeten Andre

            Comment


            • #7
              Re: Wat wintergroen - Bekermosjes

              mooie vondst en prachtig vastgelegd

              Comment


              • #8
                Re: Wat wintergroen - Bekermosjes

                Heel knap natuurdetail !!!

                Comment

                Working...
                X