Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Aangezien je de foto in oordeel plaatst, hier mijn opmerkingen :
In deze compositie wil je de symmetrie van de plant laten zien en de mooie pose van de wesp. Het deel wesp is interessant om naar te kijken maar
die interesse om vanonder de symmetrie te bekijken is er niet. Rechts heb je daar een stuk bruin op het bladje met daarachter nog een uit focus fel bladje.
Dus voor mij draagt dit zeker niet bij aan het beeld. Ik zou eigenlijk verwachten dat ik onderaan nog een heel stuk plant te zien zou krijgen omdat er nu bovenaan in
verhouding heel veel ruimte is. De wesp staat er zoals gezegd perfect op!
BD0681BE -
Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown
Knappe compo en de gekende "pholi"-scherpte.
Een tikkeltje meer ruimte onderaan was waarschijnlijk beter al weet ik ook niet of daar dan storende elementen zaten
de ruimte vind ik verder prima !
ik vind het een zeer knap totaalbeeld maar als titel had ik niet voor symmetrie gekozen
Ik kijk al jaren niet of iets zogezegd showcase of oordeel is ... ik zie soms erbarmelijke "showcase".
Als je op een forum als BD post dan mag er commentaar komen, anders is het geen forum
Zelf post ik daarom dus nagenoeg alles in oordeel de laatste jaren.
Knappe compo en de gekende "pholi"-scherpte.
Een tikkeltje meer ruimte onderaan was waarschijnlijk beter al weet ik ook niet of daar dan storende elementen zaten
de ruimte vind ik verder prima !
ik vind het een zeer knap totaalbeeld maar als titel had ik niet voor symmetrie gekozen
Ik kijk al jaren niet of iets zogezegd showcase of oordeel is ... ik zie soms erbarmelijke "showcase".
Als je op een forum als BD post dan mag er commentaar komen, anders is het geen forum
Zelf post ik daarom dus nagenoeg alles in oordeel de laatste jaren.
Aangezien je de foto in oordeel plaatst, hier mijn opmerkingen :
In deze compositie wil je de symmetrie van de plant laten zien en de mooie pose van de wesp. Het deel wesp is interessant om naar te kijken maar
die interesse om vanonder de symmetrie te bekijken is er niet. Rechts heb je daar een stuk bruin op het bladje met daarachter nog een uit focus fel bladje.
Dus voor mij draagt dit zeker niet bij aan het beeld. Ik zou eigenlijk verwachten dat ik onderaan nog een heel stuk plant te zien zou krijgen omdat er nu bovenaan in
verhouding heel veel ruimte is. De wesp staat er zoals gezegd perfect op!
Bedankt Wim, mij hoef je echt niet te sparen hoor. Ik leer nog alle dagen bij dankzij jullie input allemaal!
Comment