Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Tijdens een ommetje deze ochtend viel mijn oog op deze kanjer van een tijgerspin in het struikgewas. Deze hangen steeds omgekeerd, zijn dus moeilijk te fotograferen. Bijzonder is dat ze steeds een zigzagdraad weven in hun web, waarom is nog onduidelijk. Er wordt aangenomen dat dit extra stabiliteit zou geven...
Oorspronkelijk geplaatst door rubenvandersteenBekijk bericht
Inderdaad moeilijke beetjes, daarom probeer ik ze altijd zijdelings te fotograferen.
Ging ik ook doen, maar enorme rugpijn en een prikkeldraad staken daar een stokje voor ;-) Ben zonet nog even gaan piepen en ze hangt er nog netjes, ik ga deze namiddag toch even proberen om een zijdelingse foto te nemen van op statief.
Mooi van compo, scherpte en kleurtjes.
Ik zie gewoonlijk wel graag een kop of ogen bij diertjes, als je die van opzij kan fotograferen zal je die wel hebben hé.
Die verstevigende zigzagdraad zou ertoe dienen dat speinkhanen niet gewoon doorheen het web zouden springen hoorde ik eens ooit.
Ze zitten wel in buurten waar nogal sprinkhanen zitten ook merkte ik al.
Mooi van compo, scherpte en kleurtjes.
Ik zie gewoonlijk wel graag een kop of ogen bij diertjes, als je die van opzij kan fotograferen zal je die wel hebben hé.
Die verstevigende zigzagdraad zou ertoe dienen dat speinkhanen niet gewoon doorheen het web zouden springen hoorde ik eens ooit.
Ze zitten wel in buurten waar nogal sprinkhanen zitten ook merkte ik al.
Dank je Frans! Vind er hier net iets teveel blauw in zitten (komt het door dit op te laden?), in LR had ik dit niet voor. Het is een kanjer, dus ik zou ze inderdaad graag even face to face zien door de lens ;-) Jouw uitleg lijkt me nog niet eens ver gezocht, er zitten inderdaad heel veel sprinkhanen... Zelf ben ik bestuurslid van Natuurpunt en hebben we vorige week nog tijdens het Vlindertelweekend een gids gehad die zei dat ze nog geen duidelijke oorzaak hadden gevonden voor die zigzagdraad, maar dat er wel verschillende theorieën de ronde doen. Onder andere voor het afschrikken van andere predators, maar daar heeft de spin eigenlijk al de wespenkleur voor...
Ik weet niet of je dieper kon (omwille ven afsluiting of omwille van je rug) maar zo ja dan had je ook het achterlijfje mee scherp zoals in je vorige versie en dan was dit beter, nu vind ik ze wel wat verschillend maar haast gelijkwaardig
Comment