Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
El Moustachio Grande
Collapse
X
-
-
Re: El Moustachio Grande
Mooi. Ik heb ze ook wel eens kreupel gezien ja. meestal door fietsers of wandelaars.
het beste van het slechtste gemaakt. Erg mooi in beeld.
-
Kleuren zitten goed in deze foto
Toch ga ik enkele kritische opmerkingen geven (zo blijft iedereen bijleren hé):
-Spijtig dat de kaken er onderaan niet helemaal opstaan en onscherp zijn (dit had je kunnen oplossen met een focus-stack, of is dit al een focus-stack?)
-Ik vind het licht nogal hard, volgende keer misschien eens wat testen met (zelfgemaakte) diffusers voor je flitser te zetten.
-Er is ook iets vreemds met de achtergrond, rechtsboven de kever zie ik een scherp afgetekende lijn. Ook zie ik enkele donkere vlekjes aan de uitsteeksels op de voelsprieten.
Verder: blijven oefenen met die lens! Het is niet de makkelijkste, maar je kan er wel mooie resultaat mee boekenwww.maximpiessen.com
www.facebook.com/maximpiessenphotography
Workshops macrofotografie: www.maximpiessen.com/workshop
Comment
-
Kleur en scherpte prima onder controle, ook het panorama formaat doet het goed.
De kaken van deze kever zijn eigenlijk "de blikvanger" en zouden daarom volgens mij er dan ook volledig moeten opstaan.
Als het een stack is zou ik dan ook aan de voorkant, het kortst bijzijnde punt van de kaken beginnen en zo naar achter toe werken.
En bij een dood insect kan je met een blaaspeertje, tandenstoker en een vochtig wattenstaafje waarbij de watten in een scherp puntje gedraaid
wordt het beestje goed stofvrij maken.
Groeten,
Eric
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door mpke Bekijk bericht... Toch ga ik enkele kritische opmerkingen geven (zo blijft iedereen bijleren hé) ...
En hoe meer fouten ik maak, hoe meer ik kan bijleren
Foto is inderdaad een stack. En dan nog niet de kaken scherp. Schaamte
Die diffuser voor mijn ringflits moet ik nog 'uitvinden'. Tips zijn welkom
In ieder geval heel erg bedankt voor de kritische blikken en nuttige tips.
Dat waardeer ik oprecht.
Comment
-
Comment