Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Frontaal
Collapse
X
-
-
Re: Frontaal
Heel knap hoe je die getrokken hebt!BD0681BE -
Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown
Comment
-
-
Misschien een domme vraag Hoe doe je dit technisch? Of is dit gewoon veel geluk hebben??? Bij mij zou dit een kans van 1/1000000 zijn dat ik deze foto neem :-)
Groetjes,
Sidney.Nikon D300 + Nikkor 10-24/24-70/70-200mm f2.8 + 50mm f1.8 + Manfrotto 055XPROB 804RC2
Sigma 150mm F2.8 EX DG Macro APO HSM Nikon-D AF
[ What I cannot create, I do not understand [R.P. Feynman] ]
Comment
-
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door burgie1976 Bekijk berichtMisschien een domme vraag Hoe doe je dit technisch? Of is dit gewoon veel geluk hebben??? Bij mij zou dit een kans van 1/1000000 zijn dat ik deze foto neem :-)
Ik heb dit ook al enkele keren geprobeerd, jaren geleden. In een bepaalde sessie meer dan honderd fotos genomen, en uiteindelijk er twee redelijke aan overgehouden.
Deze keer echter, met een ander toestel (Canon EOS7D ipv de EOS 40D) lukte het zeer goed.
De redenen waarom ben ik niet echt zeker van, maar ik lijst er enkele mogelijke op.
- Juiste weer zonnig en niet winderig
- Goede plaats: smalle opening tussen het riet, net aan de rand van open water, met veel paardenbijters in de buurt, dus (relatief) veel kansen.
- Paartijd (er vlogen toch wat 'dubbels' rond), waardoor ze wat misschien ook actiever waren????
- Goede instellingen op het toestel: aperture priority, sluitertijd tussen 1/1000 en 1/2000, ISO 400, AI servo, scherpstelpunt centraal, met de kleinste scherpstelzone.
- Goede lens: de Canon 100-400 zoom, op 400 mm.
- Focusafstand instellen waar je het beestje verwacht. Dit zorgt er voor dat je het beestje iet of wat ziet door de zoeker, en dan kun je sneller scherpstellen.
- Veel, veel geduld.
- Ervaring, met mijn achtergrond als vogel fotograaf.
Net echt geluk, maar ook geen magisch recept dus helaas.Zie ook flickr
Comment
-
-
Ludwig,
Bedankt voor je uitvoerige toelichting! Technisch goed voorbereiden + vogel-ervaring :-) en dan een beetje geluk ;-)
Bedankt voor dit "recept" !
Groetjes,
Sidney.Nikon D300 + Nikkor 10-24/24-70/70-200mm f2.8 + 50mm f1.8 + Manfrotto 055XPROB 804RC2
Sigma 150mm F2.8 EX DG Macro APO HSM Nikon-D AF
[ What I cannot create, I do not understand [R.P. Feynman] ]
Comment
Comment