Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
@Wederik : het heeft lang geduurd maar eindelijk iemand die de naam laat vallen van de persoon die het warm water niet heeft uitgevonden want... Allan Teger is al sinds 1976 (!) bezig met miniatuurmensjes : http://www.bodyscapes.com/.
Het typische aan Slinkachu is dat hij kunstwerkjes maakt op straat, midden in de stad, hij maakt er enkele foto's van en laat de kunstwerkjes daarna achter om ze te laten ontdekken (of meenemen) door toevallige voorbijgangers. Teger combineert ze met het menselijk lichaam en in zw/w. Nu we toch bezig zijn, vergeet Christopher Boffoli niet, die combineert de figuurtjes uitsluitend met voedsel. En zo zullen er wellicht nog verschillende andere zijn die ik niet ken.
Dus origineel ? Nee, als het gaat over het gebruik van minimensjes, dat is dan zelfs de aangehaalde Slinkachu niet....
Qua beeld hoop ik wel origineel te zijn.... en bij deze foto lijkt me dat zeker het geval te zijn ?
Dus origineel ? Nee, als het gaat over het gebruik van minimensjes, dat is dan zelfs de aangehaalde Slinkachu niet....
Qua beeld hoop ik wel origineel te zijn.... en bij deze foto lijkt me dat zeker het geval te zijn ?
Nooit beweerd dat Slinkachu de bedenker was, of zelfs de enige. Het viel me gewoon op dat veel mensen dat soort foto's niet kent.
En zoals gezegd vind ik het echt wel een geslaagde foto! Misschien moet ik zelf maar eens afstappen van mijn idee-fixe met originaliteit ...
Nee, jij hebt het idd niet beweerd (er stond ook een knipoog bij), maar op veel plaatsen wordt hij aangehaald als referentie terwijl het gebruik van miniatuurtjes eigenlijk al heel oud is (meer dan 30 jaar).
Dat niet iedereen dit soort foto's kent, verwondert me niet, aangezien er niet zo heel veel fotografen dit doen, omdat ze het niet interessant vinden of er het geduld niet voor hebben (figuurtjes zijn maar 1.7 cm groot) of.... maar ik vind het leuk en probeer sinds kort (met ups en downs) mijn eigen creaties/situaties te maken.
Comment