Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Alles ok daar beneden?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Alles ok daar beneden?

    Nog een vlinderplaatje vanuit de Ardennen





    Update



    Bedankt om te kijken.

    Grtz,
    Kurt
    Last edited by Kurrrt; 27 november 2011, 14:30.

  • #2
    Re: Alles ok daar beneden?

    een hele mooie met een lente-frisse BG
    Groetjes Vicky

    Comment


    • #3
      Re: Alles ok daar beneden?

      Prachtige kleuren , en hele knappe foto .
      Persoonlijk ( heb het eventjes geprobeerd ) vind ik zelfs een vierkante crop van enkel de bovenste vlinder nog sterker , maar dat is puur persoonlijk .

      Grtz .

      Dirk .
      Nikon D90 - 18-105mm - Sigma 150mm Macro

      Comment


      • #4
        Re: Alles ok daar beneden?

        Maar dan heb je weer maar een foto van één vlinder zoals we ze meestal tegenkomen
        Nu zijn ze aan de kleine kant in het totaalbeeld, maar om ze over die afstand in dezelfde kleine DoF te kunnen vastleggen vond ik toch een mooie meevaller
        Het licht en de weersomstandigheden waren jammer genoeg niet ideaal toen.

        Comment


        • #5
          Re: Alles ok daar beneden?

          helemaal mijn ding ,knap gedaan en goed gekozen titel (communicatie tussen beide vlinders ) ook een zeeeeeer knappe BG

          Comment


          • #6
            Re: Alles ok daar beneden?

            Oorspronkelijk geplaatst door bopatje Bekijk bericht
            helemaal mijn ding ,knap gedaan en goed gekozen titel (communicatie tussen beide vlinders ) ook een zeeeeeer knappe BG
            Bedankt Patrick.
            Kleuren heb ik hier wel wat moeten optrekken. s' Morgens genomen op een helling in de schaduw met een zacht briesje erbij om het nog wat moeilijker te maken

            Grtz,
            Kurt

            Comment


            • #7
              Re: Alles ok daar beneden?

              Als je beide vlinders in beeld wil brengen ben je héél fel gelimiteerd in termen van beeldopbouw, en dat is hier imho wel "voelbaar" in de compositie. De vorm van het stengeltje is m.i. ook niet dynamisch genoeg om de leegte van de achtergrond te compenseren. De achtergrond is niet storend, maar voor mij ook niet boeiend genoeg om de foto te helpen dragen. Ik zou sowieso croppen zodat je foto een stuk minder leeg is. Een tweeluikje van beide vlinders apart in een verticale compositie zou ook héél mooi zijn imho (cfr: crop + 2 aparte). OK, apart is minder origineel, maar ik vind dat esthetiek uiteindelijk primeert bij zo'n vlinderfoto's. Maar da's wellicht ook persoonlijke smaak.
              Over het algemeen niet snel onder de indruk.

              Comment


              • #8
                Re: Alles ok daar beneden?

                Oorspronkelijk geplaatst door ThierryM Bekijk bericht
                Als je beide vlinders in beeld wil brengen ben je héél fel gelimiteerd in termen van beeldopbouw, en dat is hier imho wel "voelbaar" in de compositie. De vorm van het stengeltje is m.i. ook niet dynamisch genoeg om de leegte van de achtergrond te compenseren. De achtergrond is niet storend, maar voor mij ook niet boeiend genoeg om de foto te helpen dragen. Ik zou sowieso croppen zodat je foto een stuk minder leeg is. Een tweeluikje van beide vlinders apart in een verticale compositie zou ook héél mooi zijn imho (cfr: crop + 2 aparte). OK, apart is minder origineel, maar ik vind dat esthetiek uiteindelijk primeert bij zo'n vlinderfoto's. Maar da's wellicht ook persoonlijke smaak.


                Bedankt voor je visie en praktische duiding hiervan Thierry

                Ik heb even aan het croppen geweest en tot deze update ben ik gekomen (croppen verbetert de kwaliteit van de kleine versie niet natuurlijk...)
                Ik hou persoonlijk van ruimere, open compo's en het origineel stoort mij zeker niet van opbouw.
                Maar ik ben zeker mee met de zaken die je opnoemt. De dynamiek van de stengel kon ik helaas niet veranderen.
                En zoals al aangehaald waren de omstandigheden niet ideaal om er meer uit te halen (voor mij toch )

                Ik wil wel vasthouden aan de compo met 2 vlinders. Ik vind zelf nogal snel dat er teveel van hetzelfde gepost wordt (hoe mooi ook), dus primeert voor mij het duo boven de knappe presentatie van één vlinder.

                Bedankt voor je constructieve commentaar.

                Grtz,
                Kurt

                Comment


                • #9
                  Re: Alles ok daar beneden?

                  Ik durf dergelijke kritiek niet bij iedereen posten
                  Neen, je update vind ik al heel wat beter kijken. Ben sowieso wel jaloers op je vondst, en zit zelf nog te zoeken naar mijn eerste Bruine Vuurvlinder.
                  Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Alles ok daar beneden?

                    Ik ben het helemaal met je eens dat deze anders is dan de 'standaard' vlinderfoto's en daardoor bijzonder en mooi. En de achtergrondkleuren zijn helemààl een meevaller. Knap!
                    Grt, Ingrid.
                    Ingrid Vekemans Photography
                    Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching
                    http://www.ingridvekemans.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Alles ok daar beneden?

                      Ik vind het een mooie

                      In Luxemburg barst het van deze soort.
                      https://www.naturephotoportal.com/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Alles ok daar beneden?

                        Mooi.
                        Groetjes Marlies

                        https://www.facebook.com/marliesprieckaerts?ref=hl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Alles ok daar beneden?

                          die twee staan er practig op
                          nu maar hopen dat ze voor een generatie voor volgend jaar gezord hebben
                          Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
                          Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Alles ok daar beneden?

                            Bedankt voor de reacties

                            Grtz,
                            Kurt

                            Comment


                            • #15
                              Re: Alles ok daar beneden?

                              Persoonlijk hou ik wel van de ruimte op deze foto.
                              De vlinder komen imo goed tot hun recht.

                              groetjes

                              moniq
                              groetjes, moniq (BD1321BE)

                              A picture paints a thousand words

                              Comment

                              Working...
                              X