Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Prachtige kleuren , en hele knappe foto .
Persoonlijk ( heb het eventjes geprobeerd ) vind ik zelfs een vierkante crop van enkel de bovenste vlinder nog sterker , maar dat is puur persoonlijk .
Maar dan heb je weer maar een foto van één vlinder zoals we ze meestal tegenkomen
Nu zijn ze aan de kleine kant in het totaalbeeld, maar om ze over die afstand in dezelfde kleine DoF te kunnen vastleggen vond ik toch een mooie meevaller
Het licht en de weersomstandigheden waren jammer genoeg niet ideaal toen.
helemaal mijn ding ,knap gedaan en goed gekozen titel (communicatie tussen beide vlinders ) ook een zeeeeeer knappe BG
Bedankt Patrick.
Kleuren heb ik hier wel wat moeten optrekken. s' Morgens genomen op een helling in de schaduw met een zacht briesje erbij om het nog wat moeilijker te maken
Als je beide vlinders in beeld wil brengen ben je héél fel gelimiteerd in termen van beeldopbouw, en dat is hier imho wel "voelbaar" in de compositie. De vorm van het stengeltje is m.i. ook niet dynamisch genoeg om de leegte van de achtergrond te compenseren. De achtergrond is niet storend, maar voor mij ook niet boeiend genoeg om de foto te helpen dragen. Ik zou sowieso croppen zodat je foto een stuk minder leeg is. Een tweeluikje van beide vlinders apart in een verticale compositie zou ook héél mooi zijn imho (cfr: crop + 2 aparte). OK, apart is minder origineel, maar ik vind dat esthetiek uiteindelijk primeert bij zo'n vlinderfoto's. Maar da's wellicht ook persoonlijke smaak.
Als je beide vlinders in beeld wil brengen ben je héél fel gelimiteerd in termen van beeldopbouw, en dat is hier imho wel "voelbaar" in de compositie. De vorm van het stengeltje is m.i. ook niet dynamisch genoeg om de leegte van de achtergrond te compenseren. De achtergrond is niet storend, maar voor mij ook niet boeiend genoeg om de foto te helpen dragen. Ik zou sowieso croppen zodat je foto een stuk minder leeg is. Een tweeluikje van beide vlinders apart in een verticale compositie zou ook héél mooi zijn imho (cfr: crop + 2 aparte). OK, apart is minder origineel, maar ik vind dat esthetiek uiteindelijk primeert bij zo'n vlinderfoto's. Maar da's wellicht ook persoonlijke smaak.
Bedankt voor je visie en praktische duiding hiervan Thierry
Ik heb even aan het croppen geweest en tot deze update ben ik gekomen (croppen verbetert de kwaliteit van de kleine versie niet natuurlijk...)
Ik hou persoonlijk van ruimere, open compo's en het origineel stoort mij zeker niet van opbouw.
Maar ik ben zeker mee met de zaken die je opnoemt. De dynamiek van de stengel kon ik helaas niet veranderen.
En zoals al aangehaald waren de omstandigheden niet ideaal om er meer uit te halen (voor mij toch )
Ik wil wel vasthouden aan de compo met 2 vlinders. Ik vind zelf nogal snel dat er teveel van hetzelfde gepost wordt (hoe mooi ook), dus primeert voor mij het duo boven de knappe presentatie van één vlinder.
Ik durf dergelijke kritiek niet bij iedereen posten
Neen, je update vind ik al heel wat beter kijken. Ben sowieso wel jaloers op je vondst, en zit zelf nog te zoeken naar mijn eerste Bruine Vuurvlinder.
Ik ben het helemaal met je eens dat deze anders is dan de 'standaard' vlinderfoto's en daardoor bijzonder en mooi. En de achtergrondkleuren zijn helemààl een meevaller. Knap!
Grt, Ingrid.
Ingrid Vekemans Photography
Kleinschalige Fotografieworkshops, Fotosafari's en Privé Coaching http://www.ingridvekemans.com
die twee staan er practig op
nu maar hopen dat ze voor een generatie voor volgend jaar gezord hebben
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
Comment