Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Heel mooi!
Vraag me wel af hoe je in dit geval aan die inktzwarte achtergrond komt… Photoshop, studio, monotoon of zwart scherm achter je onderwerp? Combinatie van twee of alle drie?
Groet,
Gabriël
Surf ook eens naar Heuvelstraat 37, mijn site over de biodiversiteit in de tuin.
Heel mooi!
Vraag me wel af hoe je in dit geval aan die inktzwarte achtergrond komt… Photoshop, studio, monotoon of zwart scherm achter je onderwerp? Combinatie van twee of alle drie?
Groet,
Gabriël
Is gewoon genomen met natuurlijk licht. Achtergrond is een donker stuk tussen de struiken in de schaduw. Vandaar die volledige zwartheid. Contrast met de belichting op de voorgrond was meer dan groot genoeg. Heb niks moeten bijgeven in de nabewerking.
Is gewoon genomen met natuurlijk licht. Achtergrond is een donker stuk tussen de struiken in de schaduw. Vandaar die volledige zwartheid. Contrast met de belichting op de voorgrond was meer dan groot genoeg. Heb niks moeten bijgeven in de nabewerking.
Bedankt voor de info, Kurt. Best wel interessant. Ik maak ook soms foto's met een extreem donkere achtergrond. Maar om die helemaal egaal zwart te krijgen, moet ik toch altijd het 'blackpoint' optrekken (in Aperture) of Photoshoppen.
Groet,
Gabriël
Surf ook eens naar Heuvelstraat 37, mijn site over de biodiversiteit in de tuin.
Bedankt voor de info, Kurt. Best wel interessant. Ik maak ook soms foto's met een extreem donkere achtergrond. Maar om die helemaal egaal zwart te krijgen, moet ik toch altijd het 'blackpoint' optrekken (in Aperture) of Photoshoppen.
Groet,
Gabriël
En ik had in eerste instantie zoiets van: "Sh*t, precies met een flash genomen " Maar met deze uitsnede vond ik het wel mooi presenteren.
Hier zal met Aperture mss een klein tikje contrast meegegeven zijn voor de spin (zoals ik meestal een klein tikje extra probeer), maar aan het blackpoint is niet geraakt.
Bedankt voor jullie reacties al. Excuses dat vanuit mijn richting weinig beweging en commentaar komt de laatste tijd Zal nog wel terug beteren.
deze staat er mooi op kurt
en als je nog van die mooie in je archief hebt ziiten
zou ik zeggen laat ze maar komen
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
Comment