Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

In een dartele vlucht

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: In een dartele vlucht

Knap dat deze in jouw collectie mag steken, heerlijke plaat!
    Jean Pierre.

Comment

Deze is ook mooi gelukt
      (Jammer dat ze tegelijk verschijnen. Zo lijkt het bijna simpel )

Grtz,
      Kurt

Comment

Prachtig resultaat, is idd geen eenvoudige opdracht !
        groetjes Pascal
        Sony A77MK2 en enkele lensjes . . . Alvast bedankt voor het kijken
        mijn nieuwe website :http://pascaljonckers.weebly.com/

Comment

Ik begin daar gewoon niet aan...
          Ernstig nu, één van de indrukwekkendste vluchtshots die ik reeds gezien heb... verdomd als 't niet waar is !
          Greetz, Kariboe
          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

Bedankt allemaal. Het was sowieso heel leuk om die heidelibellen bezig te zien. De mannetjes patrouilleren elk boven een klein stukje van de vijver en wanneer er een ander mannetje passeert, dan gaan ze even in gevecht, waarna de overwinnaar terug komt patrouilleren. Passeert er een vrouwtje, dan storten ze zich erop, en met wat geluk vliegen ze dan als paarwiel verder.

Tijdens het maken van de foto passeerde er ook een gigantische blauwe glazenmaker aan de vijver, en ze kwam vlak aan m'n voeten eitjes afzetten. Jammer genoeg vloog ze kort daarna verder.

Oorspronkelijk geplaatst door Animalshot Bekijk bericht
            Deze is ook mooi gelukt
            (Jammer dat ze tegelijk verschijnen. Zo lijkt het bijna simpel )
            En toch zijn beide soorten anders qua moeilijkheidsgraad. Paardenbijter/glazenmaker en andere grote soorten voeren vrij routineuze patrouilles uit, dus zijn de slaagkansen iets groter omdat je ongeveer weet waar ze gaan stilhangen. Anderzijds zijn die grote soorten moeilijker te vinden omdat ze een heel groot vlieggebied hebben. Als die beslissen om weg te vliegen, dan zijn ze weg.

Heidelibellen houden het meestal op één vijvertje, en zijn daar dan wel zolang het warm genoeg is. Dus: makkelijk te vinden. Maar die vliegen in compleet willekeurige patrouilles en je kunt dus niet inschatten waar ze gaan blijven hangen. Je moet dus ook geluk hebben dat ze dicht genoeg komen...

Dus ja, twee gelijkaardige beelden, en toch ook heel anders
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

pracht plaat
              voor meer details, volg zonder twijfel al deze lovende comments
              groetjes Ingrid

Comment

Dit blijft toch een zeer knappe plaat om naar te kijken hoor!
                ::: Flickr :::

Comment

En toch zijn beide soorten anders qua moeilijkheidsgraad. Paardenbijter/glazenmaker en andere grote soorten voeren vrij routineuze patrouilles uit, dus zijn de slaagkansen iets groter omdat je ongeveer weet waar ze gaan stilhangen. Anderzijds zijn die grote soorten moeilijker te vinden omdat ze een heel groot vlieggebied hebben. Als die beslissen om weg te vliegen, dan zijn ze weg.

Heidelibellen houden het meestal op één vijvertje, en zijn daar dan wel zolang het warm genoeg is. Dus: makkelijk te vinden. Maar die vliegen in compleet willekeurige patrouilles en je kunt dus niet inschatten waar ze gaan blijven hangen. Je moet dus ook geluk hebben dat ze dicht genoeg komen...

Dus ja, twee gelijkaardige beelden, en toch ook heel anders [/QUOTE]

Weer wat bijgeleerd zie. In elk geval allebei goed gedaan
                  Ik ben ze nog niet tegengekomen om ze zo vast te leggen. Kan het als vluchtshot-liefhebber alleen maar knap vinden en waarderen

Grtz,
                  Kurt

Comment

Je geduld beloond, prachtig vluchtschot waar de meesten enkel van kunnen dromen.
                    BD0681BE -
                    Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

Comment

Ben hier even een paar dagen achterstand in macro's bekijken aan het inhalen, en dit is nu al de derde vluchtfoto van een libel ... heb ik ergens een cursus gemist ?

Ik heb dat ook al geprobeerd, en ik ben nochtans een geduldige mens (naar het schijnt enkel als ik op fotojacht ben ), maar tot nu toe ... niets ...

De drie opnames die ik hier heb gezien zijn in elk geval meer dan de moeite. Schitterend zelfs, omwille van de scherpte enerzijds en het slechts beperkt bevriezen van de beweging anderzijds.

Daarom ook hier weer : hoedje af voor deze knappe plaat !
                      (kan er eens iemand een "hoedje-af"-smiley voor mij maken )

PS: bedankt voor de info over "the making of ..." Leuk om dat te willen delen
                      Master the craft, and the art will follow.
                      Canon 5DMkIII & 7DMkII & wat glas voor veraf en héél kortbij
                      http://www.retina-natuurfotografie.be | Flickr | 500px | jAlbum

Comment

Working...
                      X