Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ik ben zelf ook een groot voorstander van het zo nu en dan flink afstand nemen en vooral veel van de leefomgeving van het onderwerp te laten zien. In macrofotografie zie je vaak dat kleine onderwerpen enorm vergroot worden, dusdanig dat je het gevoel met de habitat verliest. Ik vind je keuze hier dan ook een goede. Als dit mijn foto was geweest, dan had ik een randje van de onderkant afgehaald tot net boven het onderste groene takje. Vervolgens zou ik de restanten van het stukje bruine vegetatie weghalen. Je houdt wat mij betreft dan een rustigere en strakkere plaat over waarin alles zacht is, behalve de elementen die echt belangrijk zijn. Zoals de foto nu is, gaat er relatief veel aandacht naar de onderkant, terwijl daar eigenlijk niets te vinden is. Je zult in dat geval nog wel iets moeten schuiven met de uitsnede om de boel weer in balans te krijgen. Het is maar een idee.
Comment