Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Deze is klaar om de nieuwe superheld te worden! Goodbye Spiderman.
Schitterend!
Wat een kracht straalt dat beestje uit, inderdaad een heel aparte kijk op ons LHB-je.
Ook leuke titelkeuze.
Ben je wel zeker dat het landen is dat dat ding doet, en niet opstijgen? In dat laatste geval kan je veel sturen.
Als je mijn antwoord op Mpke zijn post leest zie je dat ik al uitlegde dat het ding idd opsteeg ipv landde. Het is door het uiteindelijke beeld dat ik voor de landingstitel gegaan ben.
En wat het sturen van zaken betreft: ik behandel de natuur altijd met het grootste respect en haal nooit ongepaste toeren uit om toch maar een betere foto te kunnen maken
Hieronder nog 2 voorbeelden van oudere foto's van mij van beestjes (let niet op de Tinypic kwaliteit):
Forum voor het plaatsen van macro- en close-up foto's
Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen.
Bij foto's zoals deze 2 valt er helemaal niks te sturen en die zal ik waarschijnlijk nooit nog eens kunnen overdoen. Maar met wat geduld en een portie geluk kan je soms wel net het speciale moment vastleggen.
Ergens voor een struik gaan liggen, focussen op één punt en hopen dat daar een LHB gaat landen is niet echt realistisch en zeker niet aan mijn geduld besteed
En wat het sturen van zaken betreft: ik behandel de natuur altijd met het grootste respect en haal nooit ongepaste toeren uit om toch maar een betere foto te kunnen maken
Oeps, blijkbaar is mijn reactie wat hard overgekomen en lichtelijk verkeerd begrepen. Mijn excuses.
Met sturen bedoelde ik helemaal niet dat je vreemde toeren uithaalt met dat beestje. Je kan ook met respect voor de natuur en zonder schade te berokkenen sturen.
Ik bedoeld bijvoorbeeld volgende situatie: beestje kruip op horizontale stengel. Je buigt die stengel voorzichtig vertikaal. Veel kans dat het beestje dan naar boven kruipt en bovenaan aan het einde van de stengel opvliegt. Daar stel je dan op scherp in de hoop dat dit ook daadwerkelijk zo gaat gebeuren en dat je tijdig weet af te drukken.
Ik denk niet dat deze handeling getuigt van een gebrek aan respect voor de natuur.
Excuses niet nodig hoor. Wou gewoon duidelijk stellen dat ik niet met beestjes of planten lig te sollen om er maar een mooie foto van te kunnen nemen. Da's alles.
Wat u aanhaalt van stengels buigen noem ik ook geen gebrek aan respect hoor. Zolang de diertjes gewoon hun ding kunnen doen en geen schade toegebracht wordt zijn we nog altijd goed bezig.
Uw zonden zijn u vergeven mijn zoon. Ga en fotografeer in vrede
Comment