Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
VZW-leden: Je vindt hier de uitnodiging voor de (online) Algemene Vergadering op 28 december 2024.
Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwersBekijk bericht
Dat vind ik een heel mooie. ( alleen het kadertje had voor mij niet gehoeven)
...toch niet bij de buurvrouw hé Bouk.
Same here !
Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .
je doet je nicknaam eer aan met dit prachtige plaatje
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
(In vroegere tijden, zeg maar de Victoriaanse tijd reageerde de ontvanger van rode tulpen
door de bloemen aan te pakken met de rechter- of linkerhand. Wanneer de ontvanger ze
ontving met de rechterhand, liet hij hiermee zien dat de gevoelens wederzijds waren. Het
ontvangen met de linkerhand liet echter zien dat de gevoelens niet wederzijds waren.
Ach, romantiek... waarom bestaat zoiets niet meer?
Romantiek bestaat nog hoor Doudeke...je moet het alleen 'willen' zien...
Iedereen nogmaals bedankt voor de 'warme' reacties!
Ja, dat zag ik al aan uw foto. Maar ik bedoelde die lekkere ouderwetse galanterie die erbij
hoorde... ik mis dat wel eens. Maar ja, ik nader ook al de 300; qua gevoelen dan toch. Als
ik dan bedenk dat de Ottomaanse ridders al een tulp op hun hoofddoek droegen en daar de
naam tulp (tulband) vandaan komt.
Ach, die van mij wil wel eens knellen, zodat mijn bloeddoorstroming waarschijnlijk niet
optimaal is. Is vergeeflijk, hoop ik.
(In vroegere tijden, zeg maar de Victoriaanse tijd reageerde de ontvanger van rode tulpen
door de bloemen aan te pakken met de rechter- of linkerhand. Wanneer de ontvanger ze
ontving met de rechterhand, liet hij hiermee zien dat de gevoelens wederzijds waren. Het
ontvangen met de linkerhand liet echter zien dat de gevoelens niet wederzijds waren.
Ach, romantiek... waarom bestaat zoiets niet meer?
Tja Doudeke, zo romantisch waren die tijden ook niet hoor.
Toen betaalde men 100.000 gulden voor 40 tulpenbollen (AD1635) - evenveel als wat toen een herenwoning aan een Amsterdamse gracht kostte.
Onvermijdelijk kwam er een prijzencrash waarbij sommige handelaren alles verloren ...
En OT, de foto vind ik prachtig, mag van mij ook de hof in .
Tja Doudeke, zo romantisch waren die tijden ook niet hoor.
Toen betaalde men 100.000 gulden voor 40 tulpenbollen (AD1635) - evenveel als wat toen een herenwoning aan een Amsterdamse gracht kostte.
Onvermijdelijk kwam er een prijzencrash waarbij sommige handelaren alles verloren ...
Dat is het hem juist. Ook dat vond ik romantisch, heel de windhandel in tulpenbollen in
de Gouden Eeuw aan de Amsterdamse Beurs. En nu? Wat hebben we nu? Een bubbel en
beurscrash in... banken... ontroerend goed.
Vraag het niet aan mij, maar een saai gedoe voor saaie mensen.
Maar honderdduizend gulden voor 40 tulpenbollen. Wat een romantiek. En als ik me niet
vergis, dan krijgt Tullep nog netjes 5000 euro voor haar handeltje hier. Bovendien een
kuise zoen op beide wangetjes.
Ik kom hier nu voor de elfendertigste keer zien en hoe meer ik kom hoe mooier ik die vind.
Ik kan mij niet zo romantisch uitdrukken als onze vriend doudeke, maar das er toch eentje om in te kaderen "weije".
Grtz, RF
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Comment