Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Bij mijn lucifer-experiment heb ik ook nog deze geschoten. Iets minder scherp dan de eerste, maar wat mij betreft toch een mooi resultaat door de bijzondere vorm van de ontbranding.
Best wel een goede hoor, zelf gedaan vandaag.
Makkelijk is anders.
Hoe steek je je lucifer aan?
Ik had een zwart drinkrietje bevestigd aan een een reflectiehouder voor een studiolampstatief (zo'n ding).
Vervolgens drukte ik telkens een lucifer in het rietje (de uiteinde van het rietje een beetje bij elkaar geknepen met een stukje tape).
Mijn camera (5DII + 100L macro) stond er recht tegenover op een statief. Vervolgens hield ik een aansteker een paar centimeter onder de lucifer (net buiten het beeld). Het duurde dan ook elke keer een seconde of 5 of 6 voordat de lucifer ontbrandde. Kwestie van timing dus. Voor het afdrukken gebruikte ik overigens een draadontspanner.
Ik heb geen enkele behoefte om een discussie met jou te gaan voeren over mijn keuze in welke forumsectie ik een foto plaats. Vind je déze foto niet showcase-waardig dan mag jij díe kritiek uiten en dan respecteer ik die.
Maar laat het quoten van de forumreglementen (die ik overigens prima ken en ik mij aan houd) in het vervolg gewoon over aan de mensen die hier daadwerkelijk de taak hebben om zich bezig te houden met de naleving van de regels, dan blijft het hier een stuk gezelliger En meer ga ik hier ook niet meer op zeggen.
Ik had een zwart drinkrietje bevestigd aan een een reflectiehouder voor een studiolampstatief (zo'n ding).
Vervolgens drukte ik telkens een lucifer in het rietje (de uiteinde van het rietje een beetje bij elkaar geknepen met een stukje tape).
Mijn camera (5DII + 100L macro) stond er recht tegenover op een statief. Vervolgens hield ik een aansteker een paar centimeter onder de lucifer (net buiten het beeld). Het duurde dan ook elke keer een seconde of 5 of 6 voordat de lucifer ontbrandde. Kwestie van timing dus. Voor het afdrukken gebruikte ik overigens een draadontspanner.
merci,
mijn probeersels staan hier: sc en beoordeling
hier gewoon lucifer tussen wasknijper, door hoge sluiter is't tich donker in de omgeving.
aansteker eronder moet ik ook es gebruiken, hield die van mij ertegen=> soms 2 vlammen in beeld.
triggeren met mijn rf602. (marcheert ferm goed)
Ik heb geen enkele behoefte om een discussie met jou te gaan voeren over mijn keuze in welke forumsectie ik een foto plaats. Vind je déze foto niet showcase-waardig dan mag jij díe kritiek uiten en dan respecteer ik die.
Maar laat het quoten van de forumreglementen (die ik overigens prima ken en ik mij aan houd) in het vervolg gewoon over aan de mensen die hier daadwerkelijk de taak hebben om zich bezig te houden met de naleving van de regels, dan blijft het hier een stuk gezelliger En meer ga ik hier ook niet meer op zeggen.
Voilla, dat is er op.
K'vind het een intresante foto, veel om over te leren.
T' zal wel aan mijn hersenkronkels liggen zeker maar ik vind deze eigenlijk (nog) beter dan de andere . Dit door de vierkant uitsnede en de vlam die een hoek vormt met de kader (onderaan-rechts). Ook de fijne ginstertjes in de vlam vind ik echt mooi. Misschien wel wat minder scherpt maar het softe draagd bij aan de "warmte" die de vlam uitstraalt.
Moet ik ook eens proberen.
Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.
(Ik zal het overigens laten bij deze en de vorige van deze reeks. Niet vanwege commentaar van sommige personen maar vanwege het feit dat ik de mooiste resultaten van deze reeks nu wel heb laten zien )
Comment