Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlammenzee deel II

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Vlammenzee deel II

Bij mijn lucifer-experiment heb ik ook nog deze geschoten. Iets minder scherp dan de eerste, maar wat mij betreft toch een mooi resultaat door de bijzondere vorm van de ontbranding.

www.indetailfotografie.nl

Re: Vlammenzee deel II

Waarom een herhaling van het voorafgaande terwijl je zelf al zegt dat deze minder is dan
    de eerste?
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
      Waarom een herhaling van het voorafgaande terwijl je zelf al zegt dat deze minder is dan
      de eerste?
      Ik quote mijzelf nog maar even; "maar wat mij betreft toch een mooi resultaat door de bijzondere vorm van de ontbranding" Zegt toch genoeg

Comment

Best wel een goede hoor, zelf gedaan vandaag.
        Makkelijk is anders.

Hoe steek je je lucifer aan?
        nikon stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
          Ik quote mijzelf nog maar even; "maar wat mij betreft toch een mooi resultaat door de bijzondere vorm van de ontbranding" Zegt toch genoeg
          Forumreglement Sticky Showcase Macro & Close-Up

Lees eerst aandachtig het Forumreglement waarvan dit sticky onderdeel uitmaakt.

Plaats hier je beste macro of close-up foto's welke je ter beoordeling wil tonen.
          Zegt ook genoeg, hoop ik.
          Last edited by Plaatwerker; 8 september 2010, 23:45. Reden: Benadrukking
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
            Best wel een goede hoor, zelf gedaan vandaag.
            Makkelijk is anders.

Hoe steek je je lucifer aan?

Ik had een zwart drinkrietje bevestigd aan een een reflectiehouder voor een studiolampstatief (zo'n ding).
            Vervolgens drukte ik telkens een lucifer in het rietje (de uiteinde van het rietje een beetje bij elkaar geknepen met een stukje tape).

Mijn camera (5DII + 100L macro) stond er recht tegenover op een statief. Vervolgens hield ik een aansteker een paar centimeter onder de lucifer (net buiten het beeld). Het duurde dan ook elke keer een seconde of 5 of 6 voordat de lucifer ontbrandde. Kwestie van timing dus. Voor het afdrukken gebruikte ik overigens een draadontspanner.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
              Zegt ook genoeg, hoop ik.
              Ik heb geen enkele behoefte om een discussie met jou te gaan voeren over mijn keuze in welke forumsectie ik een foto plaats. Vind je déze foto niet showcase-waardig dan mag jij díe kritiek uiten en dan respecteer ik die.
              Maar laat het quoten van de forumreglementen (die ik overigens prima ken en ik mij aan houd) in het vervolg gewoon over aan de mensen die hier daadwerkelijk de taak hebben om zich bezig te houden met de naleving van de regels, dan blijft het hier een stuk gezelliger En meer ga ik hier ook niet meer op zeggen.

Comment

Brengt wat spektakel in het beeld en mooi gedaan
                Kunst is genieten - genieten is een kunst !

Comment

tis weer prachtig gelukt je moet het maar doen , en voor mij mogen er nog 20 komen
                  Alleen verstand is goed verdeeld, iedereen denkt er het meest te hebben.

MVG FLOWER Canon7D

Comment

Ik had een zwart drinkrietje bevestigd aan een een reflectiehouder voor een studiolampstatief (zo'n ding).
                    Vervolgens drukte ik telkens een lucifer in het rietje (de uiteinde van het rietje een beetje bij elkaar geknepen met een stukje tape).

Mijn camera (5DII + 100L macro) stond er recht tegenover op een statief. Vervolgens hield ik een aansteker een paar centimeter onder de lucifer (net buiten het beeld). Het duurde dan ook elke keer een seconde of 5 of 6 voordat de lucifer ontbrandde. Kwestie van timing dus. Voor het afdrukken gebruikte ik overigens een draadontspanner.

merci,
                    mijn probeersels staan hier: sc en beoordeling

hier gewoon lucifer tussen wasknijper, door hoge sluiter is't tich donker in de omgeving.
                    aansteker eronder moet ik ook es gebruiken, hield die van mij ertegen=> soms 2 vlammen in beeld.
                    triggeren met mijn rf602. (marcheert ferm goed)
                    nikon stuff

Comment

Bedankt voor deze toelichting !

Leuk experiment, met een heel mooi resultaat

www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

Comment

Ik heb geen enkele behoefte om een discussie met jou te gaan voeren over mijn keuze in welke forumsectie ik een foto plaats. Vind je déze foto niet showcase-waardig dan mag jij díe kritiek uiten en dan respecteer ik die.
                        Maar laat het quoten van de forumreglementen (die ik overigens prima ken en ik mij aan houd) in het vervolg gewoon over aan de mensen die hier daadwerkelijk de taak hebben om zich bezig te houden met de naleving van de regels, dan blijft het hier een stuk gezelliger En meer ga ik hier ook niet meer op zeggen.
                        Voilla, dat is er op.

K'vind het een intresante foto, veel om over te leren.

Pixelboy

Comment

T' zal wel aan mijn hersenkronkels liggen zeker maar ik vind deze eigenlijk (nog) beter dan de andere . Dit door de vierkant uitsnede en de vlam die een hoek vormt met de kader (onderaan-rechts). Ook de fijne ginstertjes in de vlam vind ik echt mooi. Misschien wel wat minder scherpt maar het softe draagd bij aan de "warmte" die de vlam uitstraalt.

Moet ik ook eens proberen.
                          Met de stroom meedrijven kan een grassprietje ook.

Comment

Wel ik vind ze eveneens beide ZEER goed laat er nog maar komen
                            (zou ik zo zegge niewaar . .. )

tevens bedankt voor toelicht "making of . . ."
                            groetjes Pascal
                            Sony A77MK2 en enkele lensjes . . . Alvast bedankt voor het kijken
                            mijn nieuwe website :http://pascaljonckers.weebly.com/

Comment

Bedankt voor de positieve reacties

(Ik zal het overigens laten bij deze en de vorige van deze reeks. Niet vanwege commentaar van sommige personen maar vanwege het feit dat ik de mooiste resultaten van deze reeks nu wel heb laten zien )

Comment

Working...
                              X