Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
manman jan jij hebt meer schoontjes zitten opsparen hé
Opsparen is een groot woord. Ik heb niet bepaald stilgezeten de voorbije maanden en heb een stevig zomerarchief. Gezien ik mijn weinige vrije tijd nu gebruik om mijn foto's uit Borneo en Maleisië te verwerken post ik een bloemlezing van wat ik de laatste tijd geproduceerd heb.
En het is leuk om vast te stellen dat het in de smaak valt natuurlijk.
potverdekkie, hoeveel toeval kan er hier zijn op dit forum!
kom ik gisteren een heel gek beestje tegen in het zwembad,
zet ik dat beestje apart, en maak vandaag van de laatste zonnestralen gebruik om dat vast te leggen
(je weet wel, zo met behulp van een klein aquarium enz ).
dan wil ik de resultaten op de computer bekijken en denk ik "eerst nog even kijken wat voor nieuws er op het fourm staat",
en dan kom ik dit hier ineens tegen. Daar gaat m'n toekomstige originele post
maar ik vind het wel een mooie reeks, met voorkeur voor de eerste,
die kleuren doen het hem helemaal voor mij!
ps: dat die beestjes goede vliegers zijn, heb ik aan den lijve ondervonden
Canon EOS 400D | Sigma 150mm EX DG HSM | Canon EF 100-400mm L IS USM | Sigma 2.0x TC http://gallery.atsharp.com
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
pjoeuw...twijfel tss 1 en 2...
1 omdat hij scherper is (zie de pluimpjes? aan die poten)
2 omdat hij ozo mooi is van kleur en heel leuke stand van dat beestje (beetje profiel)
3 komt iets donkerder over en na het zien van 1 en 2 niet zo 'spectaculair' (niet slecht bedoeld he...en naar mijn bescheiden mening he :-)
Heerlijke 1ste en 2de. Weer zorgzaam en heerlijk afgewerkt !
Daarom verwondert de mindere toonzetting van die derde mij een beetje
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Heerlijke 1ste en 2de. Weer zorgzaam en heerlijk afgewerkt !
Daarom verwondert de mindere toonzetting van die derde mij een beetje
Greetz, Kariboe
Die derde heb ik er eigenlijk bijgezet ter ondersteuning van wat ik bij de foto's geschreven heb. Meer bepaald dat je door een laag water en door glas aan het fotograferen bent wat een negatieve invloed heeft op je foto. Educatieve beroepsmisvorming als het ware .
Ik heb echt wat moeten uitproberen alvorens tot de resultaten te komen uit foto 1 & 2.
Keuze van de achtergrond, afstand tussen aquarium en lens, sluitersnelheid (die beestjes hangen niet bepaald stil!), scherptediepte, hoek waaronder je fotografeert om tot een minimale afwijking te komen die er is door de lichtbreking in het water, enz ...
Deze foto's zijn er niet vanzelf gekomen voor alle duidelijkheid. Maar ik heb alweer veel bijgeleerd door trial and error.
Comment