Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sabelsprinkhaan? (composietfoto)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Sabelsprinkhaan? (composietfoto)

    Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
    Er is altijd wel wat vergrotingsverschil zichtbaar, indien je de foto op 100% bekijkt kan je na wat speurwerk wel wat dubbele lijnen of details terugvinden. Auto align werkt slechts af en toe helemaal perfect. Maar je kunt via transform deze plekken zo aanpassen dat wanneer iemand die niet weet waar hij moet zoeken geen fouten kan ontdekken....zelfs niet op 100%. Indien je echt perfectie wil neemt de bewerking wel flink wat tijd ....voor sommige foto's de moeite, voor andere dan weer niet. Je moet al graag foto's bewerken anders is het niet echt aan te raden. Sommige mensen verzamelen postzegels of sigarettebandjes.....ik probeer met de middelen die ik heb foto's te verbeteren.

    In principe moet het ook lukken met foto's gemaakt met een mp-e 65 lensje. Alleen heb ik dit nog niet geprobeerd omdat ik deze lens meestal met flits gebruik en aldus nooit via de multiple photo's optie van de camera kan werken (herladen flits is wat te traag). Van diegenen die met deze lens photostacks maken weet ik dat er veel werken met een focusrail op statief. Voor statische voorwerpen geen probleem.....maar bij bewegende onderwerpen succes hebben dat is andere koek.

    Voor de liefhebbers van extreme vergrotings stacks(microscooplenzen ed) kan je hier beslist eens rondkijken. Zijn meestal(en spijtig genoeg) wel dode insecten wat het wat vergemakkelijkt maar toch zijn de resultaten spectaculair.
    Bedankt voor je extra uitleg......
    en voor de site..

    Groet, Rob...

    Comment


    • #32
      Re: Sabelsprinkhaan? (composietfoto)

      Heel erg mooi en inderdaad knap gedaan!! Wat een scherpte ... de tak vind ik ook prachtig!

      Bedankt voor de uitleg

      Groetjes, Kim
      www.kya.jalbum.net

      Comment


      • #33
        Re: Sabelsprinkhaan? (composietfoto)

        De techniek van het composeren is dan voor mij pure sf ...het resultaat daarintegen kan ik zien en dat is prachtig

        Comment


        • #34
          Re: Sabelsprinkhaan? (composietfoto)

          wauw, das een hele knappe foto!!

          ook bedankt voor de uitleg, ga ik zeker ook eens proberen!!
          (eigenlijk is jouw techniek de enige logische, maar je moet er maar opkomen hé )
          Canon EOS 400D | Sigma 150mm EX DG HSM | Canon EF 100-400mm L IS USM | Sigma 2.0x TC
          http://gallery.atsharp.com

          Comment


          • #35
            Re: Sabelsprinkhaan? (composietfoto)

            Oorspronkelijk geplaatst door Marl1 Bekijk bericht
            Een "oude" vos - pardon, rups - verliest zo snel zijn streken niet eh... Dus een mooie. Knap bewerkt, vind ik. Bijzonder mooie compositie ook en op die tak is eens wat anders dan op of in het gras.
            Marleen
            Volledig mee eens, het is weer een pareltje dat diene vos,... euuh rups hier weer heeft neergezet.
            BD0723BE

            Comment

            Working...
            X