Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sabelsprinkhaan? (composietfoto)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Sabelsprinkhaan? (composietfoto)

    prachtig!

    Comment


    • #17
      Re: Sabelsprinkhaan? (composietfoto)

      pracht plaat
      nikon stuff

      Comment


      • #18
        Re: Sabelsprinkhaan? (composietfoto)

        Dat is weer "klasse"
        Je bent altijd welkom : http://www.florif.be/

        Comment


        • #19
          Re: Sabelsprinkhaan? (composietfoto)

          prachtig hoor !!!

          Comment


          • #20
            Re: Sabelsprinkhaan? (composietfoto)

            Knap werk
            Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
            www.cromagnonman.be

            Comment


            • #21
              Re: Sabelsprinkhaan? (composietfoto)

              prachtig gedaan die fotobewerking

              Comment


              • #22
                Re: Sabelsprinkhaan? (composietfoto)

                Da's een hele mooie... en vooral heel knap ook!

                Ik ben wel benieuwd hoe je dat stacken van 4 foto's doet, (en dan bedoel ik niet het softwarematig gedeelte, maar in het veld), gebruik je hierbij een focusrail/statief o.i.d. ? het lijkt mij namelijk zeer moeilijk om steeds een fractie dichterbij te komen zonder dat dat achteraf softwarematig mis gaat, ik neem aan dat je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb het namelijk ook weleens geprobeerd, (steeds een stapje dichterbij scherp stellen) maar dit is uiterst moeilijk omdat dit dan in de software mis gaat als je niet precies de juiste compo behoud tijdens het dichterbij komen, misschien heb je een tip om dit aan te pakken.


                Groet, Rob..

                Comment


                • #23
                  Re: Sabelsprinkhaan? (composietfoto)

                  Heel mooi Peter.
                  Zoals natuurfreak het hier zegt. Het is "verdomd" moeilijk. Heb het ook reeds verschillende keren geprobeerd en bij de bewerking loopt het fout omdat de compo lichtjes verandert
                  Groetjes Hilde
                  http://hildeg.smugmug.com/

                  Comment


                  • #24
                    Re: Sabelsprinkhaan? (composietfoto)

                    Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
                    Da's een hele mooie... en vooral heel knap ook!

                    Ik ben wel benieuwd hoe je dat stacken van 4 foto's doet, (en dan bedoel ik niet het softwarematig gedeelte, maar in het veld), gebruik je hierbij een focusrail/statief o.i.d. ? het lijkt mij namelijk zeer moeilijk om steeds een fractie dichterbij te komen zonder dat dat achteraf softwarematig mis gaat, ik neem aan dat je begrijpt wat ik bedoel. Ik heb het namelijk ook weleens geprobeerd, (steeds een stapje dichterbij scherp stellen) maar dit is uiterst moeilijk omdat dit dan in de software mis gaat als je niet precies de juiste compo behoud tijdens het dichterbij komen, misschien heb je een tip om dit aan te pakken.


                    Groet, Rob..
                    Mijn kamera op een stevig statief. De camera is ingesteld op "multiple shots"(bij een 5D is dat 4 per seconde) . Focus daarna handmatig helemaal op het achterste punt wat je scherp wil. Daarna houd je de sluiterknop in en terwijl verdraai je de focus naar het voorste punt wat je scherp wil. Het maakt niet echt uit of je te ver focust...die foto's die je teveel hebt(volledig buiten focusgebied) laat je uit de reeks. Het is de enige manier om het echt snel te doen....indien er teveel tijd verstrijkt is het insect waarschijnlijk reeds bewogen. Vanop een statiefje is 1/100 sec wel het minimum wanneer je met een 300mm objectief werkt op deze manier....hoe hoger je de sluitertijd kunt houden hoe beter natuurlijk. Diafragma niet volledig open zetten ...vanaf f 7.1 - f8 heb je voldoende diepte.

                    Het softwaregedeelte doe ik ofwel handmatig of via auto align layers(PS CS3)
                    Last edited by RUPSELKOPKE; 10 augustus 2009, 18:06.
                    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                    Comment


                    • #25
                      Re: Sabelsprinkhaan? (composietfoto)

                      Jawade die is scherp

                      prachtig gedaan, ook de bewerking
                      My site : http://www.photografie.be

                      Comment


                      • #26
                        Re: Sabelsprinkhaan? (composietfoto)

                        Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                        Mijn kamera op een stevig statief. De camera is ingesteld op "multiple shots"(bij een 5D is dat 4 per seconde) . Focus daarna handmatig helemaal op het achterste punt wat je scherp wil. Daarna houd je de sluiterknop in en terwijl verdraai je de focus naar het voorste punt wat je scherp wil. Het maakt niet echt uit of je te ver focust...die foto's die je teveel hebt(volledig buiten focusgebied) laat je uit de reeks. Het is de enige manier om het echt snel te doen....indien er teveel tijd verstrijkt is het insect waarschijnlijk reeds bewogen. Vanop een statiefje is 1/100 sec wel het minimum wanneer je met een 300mm objectief werkt op deze manier....hoe hoger je de sluitertijd kunt houden hoe beter natuurlijk. Diafragma niet volledig open zetten ...vanaf f 7.1 - f8 heb je voldoende diepte.

                        Het softwaregedeelte doe ik ofwel handmatig of via auto align layers(PS CS3)
                        Lijkt me een zeer handige en slimme tip, bedankt tot zover...
                        Nog wel even een aanvullende vraag...

                        Als je je statief stil houd en je verlegt alleen je focus van achteren naar voren dan krijg je toch een hele kleine vergroting van je onderwerp? Of is dit effect achteraf in de software te verwaarlozen.. blijkbaar wel want je ziet er niets van?

                        Ps heb je deze methode ook met je MP-E 65mm uitgeprobeerd.. daar zal door de focusverlegging van achteren naar voren (mits je je statief niet beweegt) het vergrotingseffect nog sterker zijn..
                        Of zie ik iets over het hoofd

                        Groet, Rob..

                        Comment


                        • #27
                          Re: Sabelsprinkhaan? (composietfoto)

                          schiterend,weer wat bijgeleerd,een ander zijn werk bekijken is toch een ideale manier om bij te leren,dit ga ik ook eens proberen,groeten en bedankt.btw prachtplaat

                          Comment


                          • #28
                            Re: Sabelsprinkhaan? (composietfoto)

                            Sterk werk, met schitterend resultaat
                            David Leemans
                            Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                            Comment


                            • #29
                              Re: Sabelsprinkhaan? (composietfoto)

                              Bedankt Peter voor de uitleg. Ik ga dus maar weer eens experimeteren
                              Groetjes Hilde
                              http://hildeg.smugmug.com/

                              Comment


                              • #30
                                Re: Sabelsprinkhaan? (composietfoto)

                                Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
                                Lijkt me een zeer handige en slimme tip, bedankt tot zover...
                                Nog wel even een aanvullende vraag...

                                Als je je statief stil houd en je verlegt alleen je focus van achteren naar voren dan krijg je toch een hele kleine vergroting van je onderwerp? Of is dit effect achteraf in de software te verwaarlozen.. blijkbaar wel want je ziet er niets van?

                                Ps heb je deze methode ook met je MP-E 65mm uitgeprobeerd.. daar zal door de focusverlegging van achteren naar voren (mits je je statief niet beweegt) het vergrotingseffect nog sterker zijn..
                                Of zie ik iets over het hoofd

                                Groet, Rob..
                                Er is altijd wel wat vergrotingsverschil zichtbaar, indien je de foto op 100% bekijkt kan je na wat speurwerk wel wat dubbele lijnen of details terugvinden. Auto align werkt slechts af en toe helemaal perfect. Maar je kunt via transform deze plekken zo aanpassen dat wanneer iemand die niet weet waar hij moet zoeken geen fouten kan ontdekken....zelfs niet op 100%. Indien je echt perfectie wil neemt de bewerking wel flink wat tijd ....voor sommige foto's de moeite, voor andere dan weer niet. Je moet al graag foto's bewerken anders is het niet echt aan te raden. Sommige mensen verzamelen postzegels of sigarebandjes.....ik probeer met de middelen die ik heb foto's te verbeteren.

                                In principe moet het ook lukken met foto's gemaakt met een mp-e 65 lensje. Alleen heb ik dit nog niet geprobeerd omdat ik deze lens meestal met flits gebruik en aldus nooit via de multiple photo's optie van de camera kan werken (herladen flits is wat te traag). Van diegenen die met deze lens photostacks maken weet ik dat er veel werken met een focusrail op statief. Voor statische voorwerpen geen probleem.....maar bij bewegende onderwerpen succes hebben dat is andere koek.

                                Voor de liefhebbers van extreme vergrotings stacks(microscooplenzen ed) kan je hier beslist eens rondkijken. Zijn meestal(en spijtig genoeg) wel dode insecten wat het wat vergemakkelijkt maar toch zijn de resultaten spectaculair.
                                Last edited by RUPSELKOPKE; 11 augustus 2009, 10:22.
                                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                                http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                                Comment

                                Working...
                                X