Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Een twijfelgeval dit. Ik vind dat dit plaatje smeekt om hoogte, dus portretstand en het stukje bloem dat op het randje is van overbelicht ( of overbelicht ) vraagt toch wel wat aandacht. Je aandacht ( en dat is bijna exacte wetenschap) wordt altijd naar de lichtste stukken in een foto getrokken en als dan je beestje nog eens een donker pelske
heeft ...
het gaat om de Kever en die staat er ook prima op, maar had toch graag de bloem ook scherp gezien hier, eist(de bloem) nu veel aandacht op door de onscherpte, als ze (de bloem) dan toch zoveel aandacht opeist, dan ook maar scherp.
grt,bouk.
het gaat om de Kever en die staat er ook prima op, maar had toch graag de bloem ook scherp gezien hier, eist(de bloem) nu veel aandacht op door de onscherpte, als ze (de bloem) dan toch zoveel aandacht opeist, dan ook maar scherp.
grt,bouk.
Het gaat idd hoofdzakelijk om de kever en aangezien ik de kever goed in beeld wil brengen moet ik mijn afstand daar ook op aanpassen om hem behoorlijk in beeld te brengen, dat was zo’n 50cm afstand.. en dan leren de wetten van de natuurkunde (bij een brandpunt van 180mm en een F-waarde 8) al snel dat ik een totale dof over houd van 0.15 cm.. da’s nog geen 2mm... Ook al had ik F-16 gebruikt dan had ik een totale dof van 0,3cm (3mm) gehad.. en daar past deze bloem toch echt niet in..
Kritiek krijgen vind ik helemaal niet erg, mist ik er zelf wat van kan leren... maar wat jij wil, een scherpe kever en een scherpe bloem dat kan gewoonweg niet. (niet dat ik het zou willen hoor, maar dat is weer wat anders).
dat uitgebrande stukje bloem he
voor de rest toch een mooie hoor
Groetjes Liliane geluk is geen kant en klaar product het onstaat door wat je doet
Panasonic lumix DMC-FZ8 +FZ38-FZ150Tussenring met DMW-LC55 http://lilybie.jalbum.net/
Comment