Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikkeBekijk bericht
Maarja 21 mp...Toch mooi gedaan
Denk je echt dat dit er op dit formaat toe doet ? Hans maakt die foto net zo goed met 6MP’s hoor
Een fijne belichte plaat Hans ! Leuk te horen dat je cam toch vrij snel is binnen gekomen
1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext
Die belichting was inderdaad een beetje een uitdaging. Een nachtvlinder (de eerste die ik hoor zeggen dat dit een "mot" is krijgt er van mij één ) om 22:30 fotograferen kan natuurlijk enkel met flits en dan krijg je al snel een plat plaatje.
Nu, éérst moest ik het beest natuurlijk ook op dat stokje krijgen want het zat ergens in mijn living tegen mijn daknok. Gelukkig had ik een poosje geleden zo'n Wimberley Plamp gekocht dus die extra hand kwam goed van pas om het stokje vast te houden op een 2de statief. Dus na de jacht en de vangst heb ik 'Roesje' zachtjes op het stokje gezet.
De belichting : deze is met de 580EX op het toestel, kop 45° omhoog met het witte plaatje uitgetrokken en boven 'Roesje' een beetje schuin een gouden Lastolite reflector als kunstmatige 'zon'. De Lastolite zorgt voor de hoofdverlichting & het witte plaatje voor de invulflits. Toestel op M uiteraard, flits op ETTL. Ik heb in LR of PS werkelijk niets moeten aanpassen, WB as shot. Na deze éne echt geslaagde opname is 'Roesje' weggevlogen. Ze zat al een poosje te 'trillen'.
Oh ja, 21MP is inderdaad overkill. Het is echt fenomenaal hoe je op de foto kan blijven inzoomen tot de individuele 'haartjes' & 'schubben'.
Comment