Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Noot en Roos

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Noot en Roos

    noot en roos, wat roept deze combinatie op......



    Beelden verwijderd wegens kinderlijk geruzie...
    Last edited by Bart 26; 28 januari 2009, 09:59.

  • #2
    Re: Noot en Roos

    rOOs/nOOt, alleen dubbele O bij beiden, meer zie ik er niet in.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Noot en Roos

      Sorry, ik vind er niet zo erg veel aan Ik had ze persoonlijk onder abstract gecatalogeerd maar dat terzijde. Bij de 1ste is het achterste in de noot veel te licht. De roos lijkt wel versteend en hier vind ik de achtergrond niet mooi. Ik vind ze ook niet erg boeiend om naar te kijken, heeft natuurlijk ook met smaak te maken.
      Marleen
      It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
      http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

      Comment


      • #4
        Re: Noot en Roos

        prachtig gefotografeerd tweeluik, heel mooi en eenvoudig.

        Comment


        • #5
          Re: Noot en Roos

          Zeg Bouk,

          Dit is toch geen "afbraakcase" hier dacht ik hé. Ik kan echt wel tegen kritiek hoor, zelfs heel goed, maar jouw reactie vind ik geen kritiek, maar visieloze onzin. Het is al de tweede keer dat ik dit met je voor heb. Ik vraag me nu af of dat je gewoonweg geen visie hebt, of dat je moeite hebt met jezelf zinvol uit te drukken, of dat je het inzicht niet hebt om jou smaakoordeel te onderscheiden van min of meer objectieve kritiek. Misschien hebben we er meer aan als je had nagedacht en geformuleerd waarom je er niets aan vindt. Dan konden we constructief leren van elkaar. Is dat niet de bedoeling hier?
          Zulke reacties vind ik gewoon forumvervuiling!

          Gegroet,
          Bart.

          Comment


          • #6
            Re: Noot en Roos

            nee tis hier geen Afbraakcase, maar Showcase en als je had willen weten wat er echt allemaal aan deze opnamen mankeert,(en dat is nogal wat) of wat er beter kan(ook dat is nogal wat), dan had je ze in beoordeling moeten zetten.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Noot en Roos

              Ik wil nu niet moeilijk doen, maar aan reacties als 'zeer mooi' heb je toch ook niets, dat is net hetzelfde als iemand die zegt dat hij er niets aan vindt. 'Zeer mooi' verklaart nu toch ook niet veel, dacht ik?

              Ik vind ze ook beter bij abstract passen, roos had ik liever in meer natuurlijke toestand gezien.

              Grt, Piepauw

              Comment


              • #8
                Re: Noot en Roos

                Piepauw, dat is wat ik ook bedoel. Als ik zo rondkijk verzeilt het tonen van beelden hier nogal dikwijls in platte egobevestiging of afbraak... Dit heeft geen enkele zin. Ik heb echt geen boodschap aan berichten die goedkeuren of afkeuren, of in het beste geval beoordeeld worden volgens flauwe compositieregeltjes of persoonlijke scherpte-idealen. Ik denk dat het veel constructiever is wanneer er gesproken wordt over echte parameters, en dat het smaakoordeel vééél minder aan bod komt.

                En dan verwijs ik naar je reactie Bouk... Het feit dat je nu verwijst naar fotobeoordeling ipv showcase is een teken dat je geen snars begrepen hebt van wat ik wil vertellen. Ik weet verdorie goed waar ik mee bezig ben. Zulke reacties ontnemen mij gewoon de zin om mijn beelden hier te posten. Bouk, je ziet gewoon niet waarmee ik bezig ben. In jouw retoriek zou ik jouw beelden op je site beoordelen als saai en een poging om altijd maar de zelfde foto opnieuw te maken en je lukt er maar niet in. Sorri, maar dat doe je niet. Ik begrijp misschien gewoon niet waar jij mee bezig bent, en ik kan daar misschien iets van leren? Maar dan moet er op dit forum wel een klimaat voor zijn, en neen dat hoeft niet in fotobeoordeling. Lees het forumregelement maar eens nauwkeurig opnieuw.

                Gegroet,
                Bart.

                Comment


                • #9
                  Re: Noot en Roos

                  Op een gegeven ogenblik ben je als fotograaf het streven naar perfectie in de technische parameters als onderwerp een beetje beu. Dan probeer je de technische parameters uit te dagen en af te stappen van gangbare en keurige opgesmukte beelden waarvan je al honderden beelden hebt gezien. Je maakt je los van je eigen conditionering van wat jij het perfecte beeld vindt. Je doet andere dingen dan dat je verwachtingen je ingeven. Je zoekt naar de grens, je daagt de creativiteit uit en probeert verder te gaan dan het mooie perfecte plaatje. Het "mooie plaatje", is niet creatief, het is onderhevig aan regeltjes. Want als we eerlijk zijn, zijn de mooie plaatjes het saaist om naar te kijken. Mooie, perfecte plaatjes zijn zo talrijk... De eigen stijl groeit ook uit deze uitdagingen!

                  Soms gaan we over de grens, maar op welke manier? Waar gaan we te ver in? Hoe is de balans?

                  De roos is bewust gedroogd gekozen en de noot bewust overbelicht aan de linkerkant. De onscherpte is onder controle uitgevoerd. De noot plaatste ik in een tegenlichtsituatie om een subtiele disharmonie te krijgen in het totale licht.
                  De roos is ook eigenlijk een variatie op een verse roos, en speelt juist met de verwachting naar een perfecte, verse roos zoals je die natuurlijk wil zien...




                  Dit is het vraagstuk dat me bezighoud met deze beelden...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Noot en Roos

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bart 26 Bekijk bericht
                    Piepauw, dat is wat ik ook bedoel. Als ik zo rondkijk verzeilt het tonen van beelden hier nogal dikwijls in platte egobevestiging of afbraak... Dit heeft geen enkele zin. Ik heb echt geen boodschap aan berichten die goedkeuren of afkeuren, of in het beste geval beoordeeld worden volgens flauwe compositieregeltjes of persoonlijke scherpte-idealen. Ik denk dat het veel constructiever is wanneer er gesproken wordt over echte parameters, en dat het smaakoordeel vééél minder aan bod komt.

                    En dan verwijs ik naar je reactie Bouk... Het feit dat je nu verwijst naar fotobeoordeling ipv showcase is een teken dat je geen snars begrepen hebt van wat ik wil vertellen. Ik weet verdorie goed waar ik mee bezig ben. Zulke reacties ontnemen mij gewoon de zin om mijn beelden hier te posten. Bouk, je ziet gewoon niet waarmee ik bezig ben. In jouw retoriek zou ik jouw beelden op je site beoordelen als saai en een poging om altijd maar de zelfde foto opnieuw te maken en je lukt er maar niet in. Sorri, maar dat doe je niet. Ik begrijp misschien gewoon niet waar jij mee bezig bent, en ik kan daar misschien iets van leren? Maar dan moet er op dit forum wel een klimaat voor zijn, en neen dat hoeft niet in fotobeoordeling. Lees het forumregelement maar eens nauwkeurig opnieuw.

                    Gegroet,
                    Bart.
                    beste Bart.

                    ik speel nergens op de man, maar richt me op de opnamen.
                    daar jij wel op de man gaat spelen, is voor mij de discussie bij deze gesloten.
                    even goeie vrienden hoor.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Noot en Roos

                      Het hoeft voor mij niet technisch perfect te zijn, maar van deze beelden word ik warm noch koud. Het spreekt me totaal niet aan. Sorry.

                      Bouk heeft trouwens het volste recht om hier zijn mening te geven, en ik vind niet dat het beledigend of denigrerend overkwam. Je mag niet eisen dat iedereen je fotografie goed vind hé, ook al post je dan in showcase...
                      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Noot en Roos

                        Oorspronkelijk geplaatst door FLuKee Bekijk bericht
                        Het hoeft voor mij niet technisch perfect te zijn, maar van deze beelden word ik warm noch koud. Het spreekt me totaal niet aan. Sorry.

                        Bouk heeft trouwens het volste recht om hier zijn mening te geven, en ik vind niet dat het beledigend of denigrerend overkwam. Je mag niet eisen dat iedereen je fotografie goed vind hé, ook al post je dan in showcase...
                        Hoe is het mogelijk! Wordt er wel gelezen wat er geschreven wordt? Ik begrijp het niet. Ik denk dat het hier soms meer een hobby-crochteerclub is dan een plaats waar serieus over fotografie nagedacht wordt. Het gaat me niet om kritiek of meningen, dat is het em juist. Ik lees gewoon zo weinig goede kritiek en zo weinig goede meningen. Wat ben ik er in godsnaam mee om te weten of jij het warm of koud van krijgt van m'n beelden? Niets! WAAROM krijg je het niet warm van de beelden? WAT zou jij gedaan hebben? HOE zou jij het gedaan hebben? WAARMEE zou jij het gedaan hebben? .... zijn allemaal vragen om te komen tot een goede fotokritiek.

                        Dit is gewoon een gegeven waar dit forum veel in te leren heeft.... Natuurlijk heeft Bouk recht om zijn mening te geven. En ik ben niet beledigd en hij gaf geen denigrerende kritiek. Hij gaf gewoon een platte opmerking waar niemand iets aan heeft. Dat is geen kritiek of mening, maar een gebrekkige visie.
                        Het is gewoon jammer dat ik vaststel dat zulke opmerkingen toonaangevend worden voor een verdere beeldbespreking en anderen beïnvloedt in hun kritieken. Zo blijven we ergens aan de oppervlakte. En ik heb het helemaal niet over mijn beelden hier, maar over een algemeen feit op dit forum.

                        Het is juist iets voor "showcase" om een diepgaand discour te houden over beelden, zowel over de inhoud en de vorm van beelden, onderwerp en techniek. Als ik naar een museum ga, probeer ik na te denken over de beelden met de vragen hoe, wat, wanneer, waarom,... en als laatste vraag ik mezelf af of het me warm of koud laat? Ik persoonlijk ga ervan uit als beelden me koud laten dat ik iets niet gezien heb. Dan vraag ik mezelf een hele reeks vragen over het beeld alvorens ik definitief oordeel. Dit is een complex proces.

                        Goed naar beelden leren kijken en ze trachten te doorgronden met een open geest is even belangrijk voor fotografen als het fotograferen zelf. Vandaar dat fora zoals deze zeer veel zouden kunnen betekenen voor de ontwikkeling van de fotografen. Jammer dat er dan zoveel kansen onbenut blijven...

                        Dit is een pleidooi om daar even over na te denken...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Noot en Roos

                          Ik heb dit al eerder in een draadje gezegd. Sommigen waren daar niet mee akkoord, maar ik blijf bij mijn bewering: een van de problemen op een forum als BD, is dat je mensen met een heel verschillende graad van fotografische opleiding of ervaring door elkaar hebt. Sommigen vinden dit een verrijking, ik vind dit in de eerste plaats een probleem. Het creëert met name communicatieproblemen.
                          Wie weinig fotografische ervaring heeft, kan moeilijk anders dan aan de oppervlakte blijven met het geven van comments.
                          Mensen die niet gewoon zijn dat hun foto's grondig besproken worden, voelen zich soms onterecht aangevallen door bepaalde kritieken.
                          Ik vrees dat dit eigen is aan een forum als dit, en nauwelijks oplosbaar is.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Noot en Roos

                            Visieloze onzin
                            Moeite je uit te drukken
                            inzicht niet om je smaakoordeel te onderscheiden van min of meer objectieve kritiek
                            forumvervuiling.

                            En dit als antwoord op een beetje kritiek
                            FOEI

                            Comment


                            • #15
                              Re: Noot en Roos

                              De combinatie van deze ontgaat mij, het roept dus niks op. Ik vind het wel goed dat je duidelijk in de titel zegt wat er staat, ik zou het anders eerlijk niet weten.
                              De noot zou evengoed een broodje choco kunnen zijn, naar mijn smaak heb je hier gekozen voor een veel te kleine scherptediepte.
                              Ook de roos kan me niet bekoren, maar vermits je ze in de showcase plaatst zal het voor jou wel ok zijn neem ik aan.
                              Eric Van Aerschot BD0730BE

                              Comment

                              Working...
                              X