Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gespiegelde roos

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Gespiegelde roos

Last edited by koen1950; 1 december 2008, 08:41.

Re: Gespiegelde roos

Spijtig dat het onderwerp knal in 't midden van de compo zit..en de scherpte ontbreekt wel wat...

blijven proberen!!...mvg!
    Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

http://pallenhoven.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The Fish Bekijk bericht
      Spijtig dat het onderwerp knal in 't midden van de compo zit..en de scherpte ontbreekt wel wat...

blijven proberen!!...mvg!
      over de scherpte, ja die spiegeling ook scherp hebben is moeilijk, er zitten twee spiegelbeelden in één in de spiegel erachter en die roos lag op een glagplaat en die spiegeld ook ervoor spiegelbeelden zijn moeilijk heel scherp te maken , de roos zelf vind ik nog redelijk scherp ,maar ja was even het proberen waard

Comment

vind het centrale leuk gedaan hier.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik heb al betere van jou gezien... nog is opnieuw proberen...

Groetjes, Kim
          www.kya.jalbum.net

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kya Bekijk bericht
            Ik heb al betere van jou gezien... nog is opnieuw proberen...

Groetjes, Kim
            ze kunnen niet altijd even goed zijn , andere hier zijn geducht tegen slechte kritieken en plaatsen alleen foto's als ze heel zeker zijn dat ze goede kritieken zulle hebben , ik wil alleen weten wat er mis aan is en dan moet je tegen kritiek kunnen

Comment

mooi gedaan..

Comment

Het idee is goed en de eerste vind ik de beste.
                Bij de tweede zijn er rond de roos en de weerspiegelingen nog 'grijze' vlakken te zien.
                Beetje beter afwerken dus.

Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
                ze kunnen niet altijd even goed zijn , andere hier zijn geducht tegen slechte kritieken en plaatsen alleen foto's als ze heel zeker zijn dat ze goede kritieken zulle hebben
                Dat is waarom dit hier 'showcase' is

ik wil alleen weten wat er mis aan is en dan moet je tegen kritiek kunnen
                Dat is een goede instelling
                Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  vind het centrale leuk gedaan hier.
                  grt,bouk.
                  Mee eens !
                  Marleen
                  It's not what you look at that matters, it's what you see.(Henry David Thoreau)
                  http://www.fotoblur.com/portfolio/marl1een

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koentje1950 Bekijk bericht
                    ze kunnen niet altijd even goed zijn , andere hier zijn geducht tegen slechte kritieken en plaatsen alleen foto's als ze heel zeker zijn dat ze goede kritieken zulle hebben , ik wil alleen weten wat er mis aan is en dan moet je tegen kritiek kunnen
                    Ze kunnen zeker niet altijd even goed zijn, hoewel je hier wel naar moet streven natuurlijk! Onthouden waarom de ene beter was dan de andere en zien wat je kan doen om het te verbeteren. Je geeft zelf al aan dat je moeilijkheden hebt met het scherp krijgen van de reflectie omwille van de dubbele weerspiegelingen, dus dan zou ik eens een andere set-up proberen en zien dat je dat spiegelbeeld mooi scherp krijgt!! (het schijnt dat zwarte ceramische kookplaten daar schitterend voor zijn, maar misschien zijn er goedkopere oplossingen )
                    De tweede heeft het voor mij het mooiste standpunt, de beste scherpte op de bloem en de mooiste kleuren. Wel vind ik, zoals al gezegd, de afwerking heel slordig gedaan (grijze vlekken, misschien heb je deze overdag bewerkt?). De rode vlek in het kader rechts vind ik maar vreemd en de plaats van het randje vind ik mooier bij de eerste, maar de grijze kleur van de tweede vind ik wel iets meer spreken.

Goed dat je ook negatieve kritiek wil hoor, dat is de beste manier van leren!

Groetjes, Kim
                    www.kya.jalbum.net

Comment

Ze kunnen zeker niet altijd even goed zijn, hoewel je hier wel naar moet streven natuurlijk! Onthouden waarom de ene beter was dan de andere en zien wat je kan doen om het te verbeteren. Je geeft zelf al aan dat je moeilijkheden hebt met het scherp krijgen van de reflectie omwille van de dubbele weerspiegelingen, dus dan zou ik eens een andere set-up proberen en zien dat je dat spiegelbeeld mooi scherp krijgt!! (het schijnt dat zwarte ceramische kookplaten daar schitterend voor zijn, maar misschien zijn er goedkopere oplossingen )
                      De tweede heeft het voor mij het mooiste standpunt, de beste scherpte op de bloem en de mooiste kleuren. Wel vind ik, zoals al gezegd, de afwerking heel slordig gedaan (grijze vlekken, misschien heb je deze overdag bewerkt?). De rode vlek in het kader rechts vind ik maar vreemd en de plaats van het randje vind ik mooier bij de eerste, maar de grijze kleur van de tweede vind ik wel iets meer spreken.

Goed dat je ook negatieve kritiek wil hoor, dat is de beste manier van leren!

Groetjes, Kim
                      ik weet niet aan wat het ligt, maar ik zie geen grijze vlekken en de andere hier ook niet
                      ik weet dat dat kan liggen aan je beeldscherm , heb het ook al meegemaakt dat ik een heel mooie foto maakte en vanaf dat ie op het forum stond er vlekken op verschenen, denk dat dat aan de helderheid ligt van je scherm.

Comment

Dat ligt inderdaad aan je scherm. Ik bekijk je foto nu op een ander scherm en hier lijkt het perfect... Misschien moet je je foto is openen in photoshop, dan wat lichter maken (niet uitvoeren, gewoon kijken) en dan zal je de vlekken wel zien (denk ik...), ze bevinden zich tegen je bloemen aan de randen.

Groetjes, Kim
                        www.kya.jalbum.net

Comment

Dat ligt inderdaad aan je scherm. Ik bekijk je foto nu op een ander scherm en hier lijkt het perfect... Misschien moet je je foto is openen in photoshop, dan wat lichter maken (niet uitvoeren, gewoon kijken) en dan zal je de vlekken wel zien (denk ik...), ze bevinden zich tegen je bloemen aan de randen.

Groetjes, Kim
                          ja ik ken dat is eigenlijk de beste manier , maar eigenlijk moet ik een foto maken op mijn vertrouwde manier, bloem voor zwarte achtergrond en bij het venster met natuurlijk licht , alleen beetje opletten dat er geen lichtere vlakken in het zwart zitten, beetje onderbelichten

Comment

Persoonlijk vind ik die eerste heel erg knap gedaan hoor
                            Greetz,
                            Dirk

Comment

Working...
                            X