Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Schitterend. Hoe plaats je dan dat doek? Je neemt je plantje, hangt er een zwart doek achter (of iemand anders) en fotografeert? Of hoe werkt het?
Dit soort foto's wordt bij mij nogal eens een "familie-gebeuren"
Dit wil zeggen dat de kinderen "assistent" mogen spelen en er eentje het reflectiescherm mag hanteren terwijl de andere met de zwarte doek achter het onderwerp moet gaan staan.
Zolang het niet te lang duurt, willen ze ( en dan bedoel ik vooral de kinderen en niet de rups ) nog wel graag helpen en ze zijn dan ook telkens benieuwd naar het resultaat.
Dit soort foto's wordt bij mij nogal eens een "familie-gebeuren"
Dit wil zeggen dat de kinderen "assistent" mogen spelen en er eentje het reflectiescherm mag hanteren terwijl de andere met de zwarte doek achter het onderwerp moet gaan staan.
Zolang het niet te lang duurt, willen ze ( en dan bedoel ik vooral de kinderen en niet de rups ) nog wel graag helpen en ze zijn dan ook telkens benieuwd naar het resultaat.
Mvg, Terrano
Is dat dan een speciaal, professioneel doek? Of... kunt ge beetje zeuren.? En dat reflectiescherm... Kan je dat onmogelijk zelf maken? Ik zou eigenlijk zelf graag eens experimenteren want ik weet zelf dat mijn achtergronden vaak te druk zijn.
Sorry voor het offtopic zijn. :P Stuur me anders eens een Pb'tje.
TOCH vind ik dat voor natuurfotografie het belangrijk is dat het plaatje klopt. Ik heb geen enkel probleem met een studio set-up maar dit had moeten een venkelscherm zijn ipv een graspluim. Zitten die rupsen er nog? Misschien kan je het eens overdoen?
Kan je iets meer vertellen over dat scherm? Ik snap het niet: als iets transparant is, kan het dan nog reflecteren? Maar wellicht ligt het aan mij.
Een foto ervan?
Kan je iets meer vertellen over dat scherm? Ik snap het niet: als iets transparant is, kan het dan nog reflecteren? Maar wellicht ligt het aan mij.
Een foto ervan?
Hier heb je 100% gelijk: iets wat transparant is , reflecteert normaal niet zo erg.
Ik heb me nogal ongelukkig uitgedrukt.
Wat ik probeerde te zeggen is dat ik het dragende gedeelte van zo'n 5 in 1 reflectiescherm gebruikt heb.
Dit gedeelte is bespannen met een transparant wit doek en gebruik ik om het harde licht te dimmen zodat het wat softer wordt.
Het feit dat de rups niet in haar natuurlijke omgeving werd gefotografeerd is een leuke discussie.
Persoonlijk vind ik dit op een fotografieforum geen belemmering omdat het beeld primeert. ( Op een natuursite zou ik dit niet posten)
Ik vond het juist een sterk beeld om de gladde rups te kombineren met de stekende halmen van het lampepoetsersgras waarin het licht erg mooi naar voor komt.
Ik kan begrijpen dat er mensen zijn die dit minder kunnen apprecieren en de rups liever op 1 van haar gastplanten zien zitten.
Jammer genoeg heb ik in mijn tuin geen venkel, enkel wortelen waarvan ik vermoedde dat ze niet zo fotogeniek zijn als het lampepoetsersgras.
Wie het niet probeert, weet het echter niet en omdat jullie het al met zovelen hadden gevraagd, heb ik toch maar een poging ondernomen met een wortel.
Gelukkig had ik nog vrij snel een rups terug gevonden.
Het resultaat zien jullie in een nieuwe thread in dit forum.
Ik ben benieuwd wat daar de meningen zullen zijn.
Verder wil ik iedereen nog bedanken voor de vele en positieve reacties en de overige opmerkingen.
Comment