Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rups op weg...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Rups op weg...

    prachtige opname....

    Comment


    • #17
      Re: Rups op weg...

      Schitterend. Hoe plaats je dan dat doek? Je neemt je plantje, hangt er een zwart doek achter (of iemand anders) en fotografeert? Of hoe werkt het?

      Ik ben echt verzot op deze
      Canon EOS R7, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4, Tamron SP 150-600mm f/5.0-6.3

      Comment


      • #18
        Re: Rups op weg...

        Een schoontje
        Groetjes Hendrika

        Comment


        • #19
          Re: Rups op weg...

          Prima gezien en héél degelijk uitgevoerd !

          Mvg.
          The bird is known by his note, a man by his word.

          Comment


          • #20
            Re: Rups op weg...

            Oorspronkelijk geplaatst door Jolleke Bekijk bericht
            Schitterend. Hoe plaats je dan dat doek? Je neemt je plantje, hangt er een zwart doek achter (of iemand anders) en fotografeert? Of hoe werkt het?
            Dit soort foto's wordt bij mij nogal eens een "familie-gebeuren"

            Dit wil zeggen dat de kinderen "assistent" mogen spelen en er eentje het reflectiescherm mag hanteren terwijl de andere met de zwarte doek achter het onderwerp moet gaan staan.
            Zolang het niet te lang duurt, willen ze ( en dan bedoel ik vooral de kinderen en niet de rups ) nog wel graag helpen en ze zijn dan ook telkens benieuwd naar het resultaat.

            Mvg, Terrano
            Mijn website: http://www.vlassen.be/

            Comment


            • #21
              Re: Rups op weg...

              Hele knappe plaat
              Mvg,
              Tim

              Comment


              • #22
                Re: Rups op weg...

                Oorspronkelijk geplaatst door terrano Bekijk bericht
                Dit soort foto's wordt bij mij nogal eens een "familie-gebeuren"

                Dit wil zeggen dat de kinderen "assistent" mogen spelen en er eentje het reflectiescherm mag hanteren terwijl de andere met de zwarte doek achter het onderwerp moet gaan staan.
                Zolang het niet te lang duurt, willen ze ( en dan bedoel ik vooral de kinderen en niet de rups ) nog wel graag helpen en ze zijn dan ook telkens benieuwd naar het resultaat.

                Mvg, Terrano
                Is dat dan een speciaal, professioneel doek? Of... kunt ge beetje zeuren.? En dat reflectiescherm... Kan je dat onmogelijk zelf maken? Ik zou eigenlijk zelf graag eens experimenteren want ik weet zelf dat mijn achtergronden vaak te druk zijn.

                Sorry voor het offtopic zijn. :P Stuur me anders eens een Pb'tje.
                Canon EOS R7, Canon 100mm f2.8 macro, Canon EF-S 15-85mm, Canon EF 50mm 1.4, Tamron SP 150-600mm f/5.0-6.3

                Comment


                • #23
                  Re: Rups op weg...

                  Goed gevonden , knap geplaat!
                  'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
                  Grtjs, Jacky

                  Comment


                  • #24
                    Re: Rups op weg...

                    TOCH vind ik dat voor natuurfotografie het belangrijk is dat het plaatje klopt. Ik heb geen enkel probleem met een studio set-up maar dit had moeten een venkelscherm zijn ipv een graspluim. Zitten die rupsen er nog? Misschien kan je het eens overdoen?

                    Comment


                    • #25
                      Re: Rups op weg...

                      Fantastische foto
                      Sandra

                      Comment


                      • #26
                        Re: Rups op weg...

                        Knap
                        Mvg Tim

                        Comment


                        • #27
                          Re: Rups op weg...

                          scene gezet of niet, het eerste wat er in me opkwam was : WAW

                          misschien geen slecht idee neen om het over te doen met een plantje uit zijn echte natuurlijke habitat? Dan kunnen we nog eens WAW zeggen
                          With Canon, I can (or at least try)
                          Photastic.be ~ Passion for the picture
                          Nieuwe site

                          Comment


                          • #28
                            Re: Rups op weg...

                            Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                            scene gezet of niet, het eerste wat er in me opkwam was : WAW

                            misschien geen slecht idee neen om het over te doen met een plantje uit zijn echte natuurlijke habitat? Dan kunnen we nog eens WAW zeggen
                            ik volg helemaal!
                            doe dit nog een over met een ander plantje, post die foto op dit forum
                            en dan zien we hem maandag graag terug in de HoF
                            Canon EOS 400D | Sigma 150mm EX DG HSM | Canon EF 100-400mm L IS USM | Sigma 2.0x TC
                            http://gallery.atsharp.com

                            Comment


                            • #29
                              Re: Rups op weg...

                              Oorspronkelijk geplaatst door terrano Bekijk bericht
                              transparant reflectiescherm
                              Kan je iets meer vertellen over dat scherm? Ik snap het niet: als iets transparant is, kan het dan nog reflecteren? Maar wellicht ligt het aan mij.
                              Een foto ervan?
                              groet, Huib
                              Nikon D300

                              Comment


                              • #30
                                Re: Rups op weg...

                                Oorspronkelijk geplaatst door Beecool Bekijk bericht
                                Kan je iets meer vertellen over dat scherm? Ik snap het niet: als iets transparant is, kan het dan nog reflecteren? Maar wellicht ligt het aan mij.
                                Een foto ervan?
                                Hier heb je 100% gelijk: iets wat transparant is , reflecteert normaal niet zo erg.
                                Ik heb me nogal ongelukkig uitgedrukt.
                                Wat ik probeerde te zeggen is dat ik het dragende gedeelte van zo'n 5 in 1 reflectiescherm gebruikt heb.
                                Dit gedeelte is bespannen met een transparant wit doek en gebruik ik om het harde licht te dimmen zodat het wat softer wordt.

                                Het feit dat de rups niet in haar natuurlijke omgeving werd gefotografeerd is een leuke discussie.

                                Persoonlijk vind ik dit op een fotografieforum geen belemmering omdat het beeld primeert. ( Op een natuursite zou ik dit niet posten)

                                Ik vond het juist een sterk beeld om de gladde rups te kombineren met de stekende halmen van het lampepoetsersgras waarin het licht erg mooi naar voor komt.

                                Ik kan begrijpen dat er mensen zijn die dit minder kunnen apprecieren en de rups liever op 1 van haar gastplanten zien zitten.

                                Jammer genoeg heb ik in mijn tuin geen venkel, enkel wortelen waarvan ik vermoedde dat ze niet zo fotogeniek zijn als het lampepoetsersgras.

                                Wie het niet probeert, weet het echter niet en omdat jullie het al met zovelen hadden gevraagd, heb ik toch maar een poging ondernomen met een wortel.
                                Gelukkig had ik nog vrij snel een rups terug gevonden.

                                Het resultaat zien jullie in een nieuwe thread in dit forum.

                                Ik ben benieuwd wat daar de meningen zullen zijn.

                                Verder wil ik iedereen nog bedanken voor de vele en positieve reacties en de overige opmerkingen.

                                Mvg, Terrano
                                Mijn website: http://www.vlassen.be/

                                Comment

                                Working...
                                X