Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
SAVE THE DATE! Fotoshoot Dress to Impress in Herentals op 14 december 2024. Binnenkort meer informatie.
Fraaie reeks
't Is inderdaad triestig met de vlinders dit jaar, precies alsof ze verdwenen zijn ?
Hier zitten dit jaar veel libellen, en die lusten ook wel een vlindertje (of zelfs een soortgenoot).
Maar ik heb hier toch al verschillende soorten vlinders gezien (icarusblauwtje, bruin blauwtje, groot dikkopje, bont en bruin zandoogje, hooibeestje....).
Ze zijn er wel, maar als de libellen constant op jacht zijn, dan zijn de vlinders ook voorzichtiger, en zal je wat beter moeten zoeken.
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditBekijk bericht
Hier zitten dit jaar veel libellen, en die lusten ook wel een vlindertje (of zelfs een soortgenoot).
Maar ik heb hier toch al verschillende soorten vlinders gezien (icarusblauwtje, bruin blauwtje, groot dikkopje, bont en bruin zandoogje, hooibeestje....).
Ze zijn er wel, maar als de libellen constant op jacht zijn, dan zijn de vlinders ook voorzichtiger, en zal je wat beter moeten zoeken.
We spreken hier wel over de streek van Viroinval, normaal (toch verleden jaar) kan met dit uitdrukken bij wijze van spreken in een aantal vlinders per vierkante m het valt op hoe weinig het er waren de hooibeestjes vlogen vrij algemeen, maar slechts een 10 geaderde witjes gezien, blauwtjes waren ook goed vertegenwoordigd maar voor de rest op een paar boswitjes na en een enkele parelmoer niet veel te zien, en dit is het reeds het volledig jaar zo, het is nu de 4 maar dit jaar dat ik de streek bezoek en telkens met een wrang gevoel, en blijkbaar denk ik hier niet alleen zo over tijdens mijn trip nog enkel natuurfotografen tegen het lijf gelopen die mij hetzelfde verhaal vertelden.
Voor volgende maand nog maar een trip gepland hopelijk dan beter, denk dat we eens een langdurige periode van goed weer zouden moeten hebben .
Comment