Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bij

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bij

Wat vinden jullie ervan? En moet ik hem nog bewerken? Hij is nu alleen uitgesneden..

Re: Bij

ziet er goed ik had wat meer van de bloem laten zien ,nu heb je heel wat ruimte die eigenlijk voor niets dient ,toch heel knap!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sage Bekijk bericht
      ziet er goed ik had wat meer van de bloem laten zien ,nu heb je heel wat ruimte die eigenlijk voor niets dient ,toch heel knap!

Ik moet volgen maar het bijtje staat er leuk,op . Je hebt ook last van stof op de sensor.

https://wim-meeus-fotografie.blogspot.com/

http://wim-meeus.blogspot.com/
      https://1x.com/wimmeeus/

Comment

Ik kan er nog wel meer van de bloem opzetten, maar dit was wel het enige scherpe deel.. Was ook wel even twijfelen want ik vond de originele ook wel mooi maar vond de compositie niet heel erg leuk. Dit is de originele:

En ik heb inderdaad stofjes! Ik moet m'n camera echt schoonmaken inderdaad, merkte het ook pas op na deze reeks

En bedankt voor de reacties .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jordan Bekijk bericht
          Ik kan er nog wel meer van de bloem opzetten, maar dit was wel het enige scherpe deel.. Was ook wel even twijfelen want ik vond de originele ook wel mooi maar vond de compositie niet heel erg leuk. Dit is de originele:

En ik heb inderdaad stofjes! Ik moet m'n camera echt schoonmaken inderdaad, merkte het ook pas op na deze reeks

En bedankt voor de reacties .
          In dit geval had ik de compo helemaal naar links verplaatst. De scherpe bij steekt dan mooi af tegen de onscherpe achtergrond, en de compo is zo meer in evenwicht.

Mvg.
          The bird is known by his note, a man by his word.

Comment

ik denk dat je van deze foto niet echt een betere compo had kunnen maken.
            er is idd een beetje teveel lege ruimte rechts,
            maar beter dat dan dat die onscherpe bloem er nog (deels) mee zou opstaan.
            bij'tje staat er trouwens prima op!
            Canon EOS 400D | Sigma 150mm EX DG HSM | Canon EF 100-400mm L IS USM | Sigma 2.0x TC
            http://gallery.atsharp.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ho-Merris Bekijk bericht
              In dit geval had ik de compo helemaal naar links verplaatst. De scherpe bij steekt dan mooi af tegen de onscherpe achtergrond, en de compo is zo meer in evenwicht.

Mvg.
              Zo heb ik het toch ook gedaan of bedoel je het op een andere manier? Anders ben ik wel benieuwd!

Bedankt voor de reacties

Comment

Zo heb ik het toch ook gedaan of bedoel je het op een andere manier? Anders ben ik wel benieuwd!

Bedankt voor de reacties
                Ik bedoel idd andersom. Als er tenminste nog ruimte over is.
                De rug van de bij wijst naar rechts, dus staat de bij imo beter rechts in beeld.
                Is 't te doen ? Laat eens zien ?

Mvg.

Comment

Je bedoeld zo? :

Ik vind het onscherpe bloemetje namelijk best storend dan..

Comment

Je bedoeld zo? :

Ik vind het onscherpe bloemetje namelijk best storend dan..
                    Dit is eigenlijk al iets teveel van het goede (gulden snede : onderwerp op 1/3 van het beeld), maar imo toch al een hele verbetering !

Het onscherpe bloemetje is wat het moet zijn : onscherp (mocht wel nog iets onscherper, maar daartoe had je een grotere opening moeten gebruiken - alles kan niet van het eerst hé).

Mvg.

Comment

Bijtje staat er mooi op
                      Groetjes Hendrika

Comment

Ik volg!
                        Staat er goed op!

--- Panasonic FZ 50---
                        ---Canon Eos 450D---

Comment

Scherpte en DOF vind ik goed. De laatste compo vind ik de beste
                          Deze had ik in portretstand genomen. Dan had je een betere compo kunnen maken.
                          Beestjes genoeg om op te oefenen
                          Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                            Scherpte en DOF vind ik goed. De laatste compo vind ik de beste
                            Deze had ik in portretstand genomen. Dan had je een betere compo kunnen maken.
                            Beestjes genoeg om op te oefenen
                            Ik volg Tim
                            Greetz,
                            Dirk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ho-Merris Bekijk bericht
                              Dit is eigenlijk al iets teveel van het goede (gulden snede : onderwerp op 1/3 van het beeld), maar imo toch al een hele verbetering !

Het onscherpe bloemetje is wat het moet zijn : onscherp (mocht wel nog iets onscherper, maar daartoe had je een grotere opening moeten gebruiken - alles kan niet van het eerst hé).

Mvg.
                              Ja dat is het probleem van zo afsnijden inderdaad, je kan hem niet op 1/3 krijgen want dit is al het einde van de foto (links), daarom had ik voor die andere gekozen. Ik weet zelf nog steeds niet welke ik mooier vind haha!

Het is wel moeilijk om die bijtjes te fotograferen hoor, ze vliegen om de seconde weg en ik heb ook geen statief dus een groot aantal van de foto's die ik maak zijn wel onscherp! En met die grote macro lens is het ook moeilijk om je handen stil te houden, dan denk je dat je hem scherp hebt en dat je niet bewoog en daar is die onscherpte weer haha!

Comment

Working...
                              X