Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Splash en waterfiguur

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Splash en waterfiguur

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
    Door al dat technisch gepieker, ben je wél vergeten aandacht te schenken aan de gewone (lees: fotografische) dingen, zoals de compositie.

Míjn twee centiemen, Frans.
    Dat is een ook kwestie van voorkeur. Omdat de opnames altijd symetrisch genomen worden, immers je weet nooit op voorhand hoe de vorm ontstaat kun je nadien die uitsnit gemakkelijk bepalen. Heb je liever een asymetrische compositie dan kan dit zo uitgesneden worden. Als ik de foto's gebruik voor in een kader te plaatsen moeten die ook opnieuw gepostioneerd worden rekening houdend met de rand van de passepartout.
    Maar ik geef toe dat ik op mijn website doorgaans de centrale positie neem. Om te framen moeten meestal ook de ruimtes vergroot worden rond het beeld. Die mogelijkheden blijven over bij de opgeslagen RAW file die naar het backup systeem gaat.

Comment

2 petjes af ...

Een eerste petje omdat je foto's echt prachtig zijn ...

Een tweede petje om al de tijd die je erin gestoken hebt. Alleen dit verdient al respect ... een paar weken om een paar foto's te maken, super!
      Lumix DMC-FZ8

Comment

... ben even achterover gevallen... pure klasse, Frans!

Overigens, een welverdiende HOF nominatie; proficiat!

mvg,

Roland

Comment

Eén van deze haalde de HOF, terecht natuurlijk, door de technische prestatie Scherpte Kleuren Minpuntje viond ik dat het 'onderste', de 'voet' zeg maar, er wat ongelukkig opstaat (of net niet) IMHO.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
            nogmaals fenomenaal
            das wat anders dan de ministudio van Rupselkopke
            Ja das waar......maar niet iedereen gaat deze construktie kunnen betalen of gebruiken.

Ik kijk wel steeds met open mond naar de resultaten die je kunt bereiken met deze opstelling. Weinigen gaan u dit nadoen.
            Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
            http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Doet me denken aan een reeks die ik paar maanden geleden tegenkwam:
              Liquid Sculpture, by Martin Waugh. Unique and original fine art photographs of liquids. Water drops and liquid photography.

Moet zeggen dat ik jouw foto's even knap, al dan niet knapper, vind .

Comment

Nogmaals dank aan iedereen voor de vele reactie's!

@picasso,
                Die onderste voet is ondertussen opgelost. Daar was ik al een paar jaar aan het werken toen ik het ei van columbus ontdekte. Dit heb ik hierboven uitgelegd. Dat is de evolutie, de voordurende drang naar betere beelden.

@RUPSELKOPKE,
                Je ziet hier alles in een overzicht maar eigenlijk is dit de verzameling van enkele jaren werk. Omdat er steeds getracht wordt naar betere methoden wordt het ook complexcer. Het is niet zozeer de kost die hier de meeste hindernis is, wel de verschillende disciplines die hierbij nodig zijn, nl mechanica, electronica, fotografie en vooral ontwerp. Het duurste blijft de machines maar net zoals dure lenzen gaan die gelukkig heel lang mee. Gereedschappen zijn meer zoals de camera's, nog slechter zelfs want daar zit snel slijtage op en moeten tijdig vervangen worden. Maar buget ligt ongeveer gelijk verdeeld, fotografie uitrusting/mechanische uitrusting.

@Sennec,
                Ja die link is zeker een van de beste voor de waterdruppels. Heeft ook al verschillende jaren ervaring en is hierin toonaangevend. Hij heeft ook een video filmpje online staan waar hij een interview geeft. Daar is ook heel wat inspiratie te vinden. Ik heb die ook al een bericht gestuurd maar die kende mij ook al een paar jaar van mijn werken. De wereld is heel klein.

Deze week ben ik heel hard aan het werken voor het gebruik van mijn highpower leds. Die zijn intussen geleverd en ik ben begonnen met de montage tekeningen. Na een eerste test versie heb ik een aantal problemen gezien die ik nu eerst ga aanpassen aan het ontwerp. Zo mag er geen de minste waterverf in de lenzen van de leds kunnen indringen want dat zou de reflecterende delen beschadigen en dit is niet te reinigen. Zopas een stuk doorzichtige kunstofplaat aangekocht om beschermingen in te bouwen. Kost mij weer een heel stuk maar nu die leduitrusting mij al meer dan 450 euro kost zal het niet meer op een plaat van 20 euro komen. Al moet ik toegeven dat dit experiment nogal gewaagd is kwestie slaagkansen. Gaat het niet voor mijn waterfiguren dan zal ik ze in een artistiek design moeten verwerken en aan mijn vrouw schenken.

Comment

Mijn mond viel open bij het zien van de foto in de HOF, maar ik heb heel mijn gebid bijeen kunnen rapen bij het zien van je opstelling!
                  Pure klasse!
                  StijnDeGrauwe.be

Comment

gewoonweg prachtig, terecht in de HOF
                    Groeten cellist Nikon D700; Nikon D200; Fuji S2; Nikon 50mm 1.4; Nikon 85 1.8; Nikon 80-200 2.8; Sigma 180 makro; Tamron 28-75 2.8, Tokina 12-24

Comment

Working...
                    X