We hadden al splashes en waterfiguren maar deze keer heb ik ze gecombineerd tot een geheel. Ik moet jullie niet verklappen dat dit steeds maar moeilijker wordt. Vooral het instellen van alle tijden opdat de splash perfect zou samenvallen met het opwekken van de waterfiguur is vrij moeilijk. Het heeft mij dan ook een paar uur gekost om alle tijden juist in te stellen. De minste verandering in de samenstelling van de vloeistof en de toevoegingen heeft trouwens een belangrijke invloed op die tijden. En het blijven tijden die ons gewoon oog niet kan waarnemen.
Hier volgen een paar voorbeelden:
Om jullie de mogelijkheid te geven die ook te maken, hierbij nog een foto van de gebruikte opstelling:
Camera is de D200 op F20 1/200 sec en ISO200 Lens is de Nikkor AFD200/4D micro en er zijn 4 flitsen gebruikt: 2x SB-80-DX, 1x SB800 en de goede oude vivitar 283. Alle flitsen manueel op 1/128 of 1/64 power en gestuurd door mijn controller ( niet de camera)
Frans.
Hier volgen een paar voorbeelden:
Om jullie de mogelijkheid te geven die ook te maken, hierbij nog een foto van de gebruikte opstelling:
Camera is de D200 op F20 1/200 sec en ISO200 Lens is de Nikkor AFD200/4D micro en er zijn 4 flitsen gebruikt: 2x SB-80-DX, 1x SB800 en de goede oude vivitar 283. Alle flitsen manueel op 1/128 of 1/64 power en gestuurd door mijn controller ( niet de camera)
Frans.
Comment