Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Splash en waterfiguur

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Splash en waterfiguur

Dank iedereen voor de reactie's. Vandaag weer een volle dag experimenten maar het wordt tijd dat ik even alles wat laat rusten. Ik heb zopas de bevestiging van mijn bestelling van 22 stuks highpower color leds gekregen. Ik ga mijn controller nu eerst aanpassen om extra 22 kanalen te regelen om ze te kunnen inzetten in de belichting van mijn globale setup. Waarschijndelijk zal ik nog veel te weinig licht hebben maar ik hoop ze toch te kunnen inzetten voor bepaalde proeven. Eerst even wat uitblazen....

Frans.

Comment

Tja, wat kan je daar nog aan toevoegen...
      Gewoon uniek...
      Frebeat

Meer foto's op http://www.sightings.be

Comment

Dank voor het posten van je derde, nu weet ik hoe het moet
        mvg,
        Ludo V.

Comment

Nu ik zie hoe het moet is het zo simpel dat ik er niet ga aan beginnen.
          Petje af hoor.
          Groetjes--------
          ----------Ludwig

Comment

Kunnen we zo'n opname ook eens live komen bijwonen?
            of misschien eens een youtube filmke zoals dat van MadMax?
            WWW.JOPIX.BE
            Just one click away...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jonez Bekijk bericht
              Dat hebben een aantal VZW-leden enkele jaren geleden kunnen doen op een AV te Mechelen ( dacht ik, maar ben niet 100% zeker meer ). Frans heeft daar toen ook een uiteenzetting gegeven hoe alles in zijn werk gaat.
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jonez Bekijk bericht
                of misschien eens een youtube filmke zoals dat van MadMax?
                Ik heb in het verleden al een paar voordrachten gehouden met demo's. Een ervan o.a. op de algemene vergadering van BD in 2006 te mechelen waarvan sommigen dit nog wel zullen herinneren. Maar het wordt steeds complexer en de voorbereiding neemt telkens zoveel tijd in beslag om er iets praktisch en moois van te maken dat ik dit niet meer zie zitten.

Een filmpje maken zou wel een oplossing zijn maar de beeldvorming zelf op videobeeld plaatsen zal niet lukken. Ik heb wel zo een opname waarbij 3000 beelden per seconde zijn genomen met een highspeed camera maar ik mag wegens copyrights dit niet publiceren.

Mogelijks neem ik nog eens deel aan een plaatselijke hobby tentoonstelling. Maar ook dat is voor mij een heel dure grap want als je 20 foto's in een mooie kader wilt plaatsen samen met de juiste belichting dan zit je al heel snel met een enorm hoog kostenplaatje.

Comment

Prachtig werk Frans.
                  Wat maken vloeistoffen toch mooie figuren

Je ziet wel, als je met Nikon werkt ben je tot alles in staat

Gr Kees
                  Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

Comment

proficiat met je hof
                    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
                    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Comment

amaai en wij maar prutsen met keukenkraan een glas en een flitserke....
                      hoed af
                      https://www.behance.net/Lynx1966

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                        proficiat met je hof
                        Bedankt! Ik had het nog niet opgemerkt.

Vandaag zijn mijn 22 highpower leds aangekomen samen met 22 lenzen om de straal te bundelen tot 6 graden. Ik ga die nu ook opstellen en hoop op deze manier ze ook te kunnen inzetten om mee te flitsen. Die zijn nog beter bestuurbaar waardoor ik hoop van multibelichting binnen dezelfde opname te kunnen maken waarbij je enkele stappen in de ontwikkeling van de figuur zou moeten zien. Op zich een vrij kostelijk grapje want deze leds kosten mij nu al bijna 1.5 maal de prijs van een Nikon SB800 flits. Ik heb zowel witte als kleurleds. Tekeningen voor opstelling en koeling is nu in de maak. Daarna de uitbereiding voor deze sturing nog maken en dan zien of het werkt.

Comment

Mijn felicitaties bij je Hof-nominatie Frans.

Toch heb ik één puntje van kritiek: dat metalen onderdeel doet afbreuk aan deze uitzonderlijke foto's, vind ik.
                          Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                            Mijn felicitaties bij je Hof-nominatie Frans.

Toch heb ik één puntje van kritiek: dat metalen onderdeel doet afbreuk aan deze uitzonderlijke foto's, vind ik.
                            Dat is juist Jos! Dat probleem houd mij al een jaar bezig maar uiteindelijk heb ik nu een oplossing gevonden. De nieuwe foto's hebben dit niet meer en komen als het ware uit de ondergrond. Een speciale samenbouw maakt dit nu mogelijk. Maar ik heb er nog niet veel op mijn web staan gezien de ombouw voor led sturing die nu aan de gang is. Zie vb dit voorbeeld
                            Last edited by frans_vdm; 19 februari 2008, 07:19. Reden: linkje naar voorbeeld

Comment

Wauw!

Ik denk dat niet veel mensen dit niet aandurven omdat het er wel erg technologisch geavanceerd uit ziet. Het meeste heb je zelf gebouwd en vereist dus al een behoorlijke electronica kennis.

Je hebt jezelf echt een niche gebouwd! Heerlijke beelden.

Michiel
                              Canon R | Leica Q
                              EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                              Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                              [/COLOR]

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frans_vdm Bekijk bericht
                                Dat is juist Jos! Dat probleem houd mij al een jaar bezig maar uiteindelijk heb ik nu een oplossing gevonden. De nieuwe foto's hebben dit niet meer en komen als het ware uit de ondergrond. Een speciale samenbouw maakt dit nu mogelijk. Maar ik heb er nog niet veel op mijn web staan gezien de ombouw voor led sturing die nu aan de gang is. Zie vb dit voorbeeld
                                Dat voorbeeld is hetgeen ik bedoelde.

Door al dat technisch gepieker, ben je wél vergeten aandacht te schenken aan de gewone (lees: fotografische) dingen, zoals de compositie.

Míjn twee centiemen, Frans.
                                Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Working...
                                X