Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlinders + uitleg en vraag!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Vlinders

    Oorspronkelijk geplaatst door natuurfreak Bekijk bericht
    (Kwalitatief/technisch) gezien de 2e... maar qua compo de 1e...
    Eigenlijk zijn deze twee voor mij 'zo goed als' gelijkwaardig, maar als ik dan echt zou moeten kiezen, dan zou ik de 1e met een millimeter voorspong aanwijzen.

    overigens een mooie serie...
    Ook mijn gedacht Marc.
    mooi in beeld gebracht.
    mvg Luc.
    BD0407BE * Canon EOS 40D -Canon Eos 5D mkIV Camouflage -Luc David Photography

    Comment


    • #17
      Re: Vlinders

      Oorspronkelijk geplaatst door WouterVS Bekijk bericht
      Duidelijk foto nr. 1!!!

      Compo is iets héél belangrijks en hij is simpelweg het best in de eerste foto
      Helemaal mee eens

      Comment


      • #18
        Re: Vlinders

        Drie mooie foto's, voor mij 'kijkt' de eerste het lekkerst...zodus 1 !
        mvg,jacky
        'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
        Grtjs, Jacky

        Comment


        • #19
          Re: Vlinders

          Allemaal bedankt hé.
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

          Comment


          • #20
            Re: Vlinders

            Oorspronkelijk geplaatst door digidan Bekijk bericht
            Ik ga ook voor 1, vind de vorm van de foto beter passen bij het onderwerp en er is een mooie bg en die mag je laten zien want er is rechts meer ruimte Pffff
            versta je het nog wil niet moeilijk doen hoor
            Leg dat nog eens uit?

            Oorspronkelijk geplaatst door WouterVS Bekijk bericht
            Duidelijk foto nr. 1!!!
            Compo is iets héél belangrijks en hij is simpelweg het best in de eerste foto
            Met deze 3 verschillende,maar toch sterk op elkaar lijkende,foto's heb ik een mooi voorbeeld.
            Voor mij is nr2 de beste en kijkt het mooist.
            De gulden snede,regel van derden...
            Als je die hier toepast benaderd nr2 het best deze regel,niet dat ik daar altijd rekening mee houd.Bij nr1 & 3 staat het onderwerp,vertikaal,zo goed als in het midden.
            Er zijn uitzonderingen,zoals bvb de vierkante foto's die ik maak en waar het insect frontaal gefotografeerd is,daar staat het hoofd v/h insect meestal centraal.
            Zit ik hier fout of zie ik het verkeerd?
            Wat is jullie mening?
            Hopelijk kunnen andere hier toch iets van opsteken.
            Last edited by Macroshopper; 10 juli 2007, 15:50.
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

            Comment


            • #21
              Re: Vlinders + uitleg en vraag!!!

              voor mij nr1
              Franske
              Fuji + glas.

              Comment


              • #22
                Re: Vlinders + uitleg en vraag!!!

                Eerlijk gezegd vind ik zelf de tweede ook 't lekkerste kijken...zoals wel vaker moet ik dus dwars liggen.
                ~Lieve groetjes, Saskia~
                Ik gebruik Sony DSC-H2 en héél soms Nikon Coolpix 4600
                Neem ook es 'n kijkje op S&S Photo (last update/new collection: 24-03-10)

                Comment


                • #23
                  Re: Vlinders + uitleg en vraag!!!

                  ik kies toch ook nr 2 omwille van de grotere weergave van de vlinder, en misschien vind ik dat vierkantige formaat ook wel mooier...

                  Comment


                  • #24
                    Re: Vlinders + uitleg en vraag!!!

                    Ik ga zeer zeker voor nr 2 !
                    Bij nr 1 is er teveel "open-verloren ruimte" tussen de distel en de rand van de foto. Compo vind ik hier minder geslaagd.
                    Mvg, Fekke
                    Nikon D750

                    Comment


                    • #25
                      Re: Vlinders + uitleg en vraag!!!

                      Mijn keuze : 1 - 3 - 2.

                      Groeten,
                      Arnoldus
                      Yashica Minister D (1971) - Yashica 107 Multi Program (1989) - Nytech ND-5040 (2004) - Nikon D50 + Kitlens AF-S 18-55 mm - Nikkor 50 mm f/1.8D AF (2006) - Nikkor 55-200 mm AF-S DX VR (2007) - Nikkor 16-85 mm AF-S DX VR (2008) - Nikon D90 (2009).

                      Comment


                      • #26
                        Re: Vlinders + uitleg en vraag!!!

                        Hallo, bij mij uit de buurt..... de 2e is de beste ,en als je hem een kwartslag draait. Dan komt de foto en de vlinder nog mooier uit. verder een geweldige mooie foto. groetjes Arno Broeren uit Valkenburg.
                        Last edited by arno broeren; 10 juli 2007, 18:32. Reden: taal fout

                        Comment


                        • #27
                          Re: Vlinders + uitleg en vraag!!!

                          Ik hou niet zo van regeltjes en jouw tweede foto springt echt uit het beeld en vind ik bijgevolg ook echt heeeeel mooi ! Mag bij mij ook zo aan de muur
                          Hilde

                          Comment


                          • #28
                            Re: Vlinders + uitleg en vraag!!!

                            Ik zal de foto's én de vraag wel even meenemen naar de volgende pagina! Da's een beetje makkelijker!

                            Géén dank Macroshopper! Graag gedaan!





                            [/QUOTE]
                            Met deze 3 verschillende,maar toch sterk op elkaar lijkende,foto's heb ik een mooi voorbeeld.
                            Voor mij is nr2 de beste en kijkt het mooist.
                            De gulden snede,regel van derden...
                            Als je die hier toepast benaderd nr2 het best deze regel,niet dat ik daar altijd rekening mee houd.Bij nr1 & 3 staat het onderwerp,vertikaal,zo goed als in het midden.
                            Er zijn uitzonderingen,zoals bvb de vierkante foto's die ik maak en waar het insect frontaal gefotografeerd is,daar staat het hoofd v/h insect meestal centraal.
                            Zit ik hier fout of zie ik het verkeerd?
                            Wat is jullie mening?
                            Hopelijk kunnen andere hier toch iets van opsteken.
                            Tjongejonge, móéílijke vrágen stelt die Macroshopper!

                            Hoe je bij nummer twee aan de 'gulden snede' komt is mij een raadsel.
                            Ik vind nummer één het mooist omdat het beestje daar het meeste ademruimte heeft.

                            Een bijkomend voordeel is dat het plaatje mooi op mijn pc-scherm (van "just na den oorlog") past en ik dus niet hoef te scrollen.
                            't Is je eigen schuld! Je geeft ons één vinger en even daarna willen wij je hele arm. Je verwent ons met je mooie plaatjes en dus verwachten wij van jou bij de volgende foto's een anti-scroll optie!

                            Wat betreft die extreme macro's vind ik een vierkante foto wel passen.
                            Misschien kan je daar een nieuw draadje aan besteden.
                            Vriendelijke groet,

                            Jos

                            Comment


                            • #29
                              Re: Vlinders + uitleg en vraag!!!

                              De eerste voor mij, net genoeg detail en nog wat ruimte in het kader

                              Comment


                              • #30
                                Re: Vlinders + uitleg en vraag!!!

                                Ik toch de eerste

                                Comment

                                Working...
                                X