Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vlinders + uitleg en vraag!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Vlinders + uitleg en vraag!!!

    Bedankt voor de moeite.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #32
      Re: Vlinders

      Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
      Leg dat nog eens uit?



      Met deze 3 verschillende,maar toch sterk op elkaar lijkende,foto's heb ik een mooi voorbeeld.
      Voor mij is nr2 de beste en kijkt het mooist.
      De gulden snede,regel van derden...
      Als je die hier toepast benaderd nr2 het best deze regel,niet dat ik daar altijd rekening mee houd.Bij nr1 & 3 staat het onderwerp,vertikaal,zo goed als in het midden.
      Er zijn uitzonderingen,zoals bvb de vierkante foto's die ik maak en waar het insect frontaal gefotografeerd is,daar staat het hoofd v/h insect meestal centraal.
      Zit ik hier fout of zie ik het verkeerd?
      Wat is jullie mening?
      Hopelijk kunnen andere hier toch iets van opsteken.
      Die 'regeltjes' kunnen dan wel het best van toepassing zijn in de tweede foto, dat wil nog niet zeggen dat de tweede foto daarom de beste compo heeft.
      Het zij uiteindelijk toch maar 'richtlijnen' hé.
      Ik vind gewoon dat de eerste foto het mooist oogt door de ruimte die het beestje nog heeft. Vierkante uitsnedes vind ik altijd wat gevaarlijk, en in het geval van je tweede foto eerlijk gezegd niet zo geslaagd. Het zit iets te krap in het kader naar mijn goesting.
      Geef mij maar foto's waar het onderwerp nog ruimte heeft, ipv altijd alles zo groot mogelijk te willen weergeven.
      Birdwatching ... it's a way of life!

      http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

      Comment


      • #33
        Re: Vlinders

        Oorspronkelijk geplaatst door WouterVS Bekijk bericht
        Duidelijk foto nr. 1!!!

        Compo is iets héél belangrijks en hij is simpelweg het best in de eerste foto
        De nagel op de kop ! Dus de eerste
        Greetz, Kariboe
        * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
        Euh... deze quotering is zeer subjectief !

        Comment


        • #34
          Re: Vlinders + uitleg en vraag!!!

          Ik vindt de 1e en de tweede het mooist. 1 vindt ik een mooie compositie hebben, en de tweede voor de detail van de vlinder
          Kritiek is een stap naar verbetering.

          Comment


          • #35
            Re: Vlinders + uitleg en vraag!!!

            Héél erg mooi maar persoonlijk kies ik heel fanatiek voor foto 2.
            Waarom ? Zo onmiddellijk kan ik het niet zeggen maar ik vind hem het mooist en wel om volgende redenen.
            Het belangrijkste element staat in het midden en de distel staat ook mooi rechts, daar waar het oog ook op valt.
            Mijn uitleg zal wel nergens op slaan, maar men vraagt naar ons oordeel, bij deze...
            Iets wat de moeite waard is is veel moeite waard.

            Comment

            Working...
            X