Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klaar voor de wijde wereld

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Klaar voor de wijde wereld

    Met een woord Super

    Comment


    • #32
      Re: Klaar voor de wijde wereld

      Oorspronkelijk geplaatst door Flandrien Bekijk bericht
      (Mijn eerste keer dat ik kritiek geef op een foto van Pendragon. Als dat maar goed gaat. )

      Als ik de foto bekijk heb ik niet de indruk dat die op locatie is gemaakt, maar gewoon in de studio : wat pluisjes op een glasplaat leggen en trekken maar.
      Met andere woorden, de achtergrond geeft niet de toegevoegde waarde die ik er van zou verwachten.
      huh?
      lees jij ook?
      hij verteld net het hele verhaal...........
      Een dag niet gefotografeerd, is een dag niet geleerd..Canon 400D, sigma 105mm, sigma 50-500,de kitlens, en een rugzak die te zwaar is...

      Comment


      • #33
        Re: Klaar voor de wijde wereld

        Oorspronkelijk geplaatst door Flandrien Bekijk bericht
        (Mijn eerste keer dat ik kritiek geef op een foto van Pendragon. Als dat maar goed gaat. )
        Waarom zou dat niet goed gaan? Kritiek op mijn foto's is altijd welkom.


        Oorspronkelijk geplaatst door Flandrien Bekijk bericht
        Als ik de foto bekijk heb ik niet de indruk dat die op locatie is gemaakt, maar gewoon in de studio : wat pluisjes op een glasplaat leggen en trekken maar.
        Met andere woorden, de achtergrond geeft niet de toegevoegde waarde die ik er van zou verwachten.
        Yep, zo is het gegaan. Ondertussen had ik ook de tijd om een bakje frieten te eten met een frikandel special en tezelfdertijd een knipoogje te trekken naar mijn nieuwe buurvrouw

        Het zwart linksboven is het tuinpad dat in volle schaduw lag en het grijs is een boordsteen van een van de verhoogde bedden in de kruidentuin.
        Dit gewoon ter info.

        Neem het van me aan dat ik absoluut niet bezig was met de achtergrond.
        Maar je mening is welkom!
        Meer foto's op mijn website

        Comment


        • #34
          Re: Klaar voor de wijde wereld

          Oorspronkelijk geplaatst door knofje3116 Bekijk bericht
          huh?
          lees jij ook?
          hij verteld net het hele verhaal...........
          lees jij ook ?
          ik zeg : voor mij ZIER HIJ ER UIT ALSOF hij in de studio is gemaakt.

          Comment


          • #35
            Re: Klaar voor de wijde wereld

            Pendragon, persoonlijk zou ik een streepje blauwe lucht in de foto beter gevonden hebben.
            (Ik weet niet of dat mogelijk was.)

            Comment


            • #36
              Re: Klaar voor de wijde wereld

              Oorspronkelijk geplaatst door Flandrien Bekijk bericht
              Pendragon, persoonlijk zou ik een streepje blauwe lucht in de foto beter gevonden hebben.
              (Ik weet niet of dat mogelijk was.)
              Nope. Dit is niet in een of ander veld gemaakt zoals boven reeds omschreven. Achter de grijze boordsteen staat een een grote struik met wijnruit die in de gegeven omstandigheden een even donkere achtergrond zou gegenereerd hebben.

              Maar ik kijk uit naar jouw foto van een vallend paardenbloemenzaadje mét streepje blauwe lucht. Dat lijkt me wel boeiend
              Meer foto's op mijn website

              Comment


              • #37
                Re: Klaar voor de wijde wereld

                OK, ik neem de uitdaging aan.

                (Gaat wel keihard mislukken, maar ik ben dan toch bezig geweest. )

                Comment


                • #38
                  Re: Klaar voor de wijde wereld

                  Oorspronkelijk geplaatst door Flandrien Bekijk bericht
                  OK, ik neem de uitdaging aan.

                  (Gaat wel keihard mislukken, maar ik ben dan toch bezig geweest. )
                  TOF
                  Meer foto's op mijn website

                  Comment


                  • #39
                    Re: Klaar voor de wijde wereld

                    Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
                    Maar toen zei dat vrouwtje met een kwaaie snuit : " Allez, terug in uwen hof want dat onkruid moet er uit!"
                    Een spitsvondig einde van een leuk verhaaltje
                    Tja, als hij nu nog eens een leuke pen blijkt te hebben ook
                    Greetz, Kariboe
                    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                    Comment


                    • #40
                      Re: Klaar voor de wijde wereld

                      Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
                      Blijkbaar valt de foto wel in de smaak

                      Hier volgt "the making of..." voor de lol in sprookjesvorm

                      Er was eens een mooie maar zeer winderige ochtend in Brugge. Tijdens het wieden van onkruid in zijn kruidentuin viel Pendragon's oog op een paardenbloem die, onderhevig aan de sterke wind, zijn zaden losliet. Die zaden waren al losgekomen van de bloembodem maar ze bleven in een lange sliert aan mekaar vasthangen. Het was Pendragon reeds opgevallen dat die paardenbloem in mooi, door het fris gebladerte van een fruitboom gefilterd, licht stond.

                      Wat deed hij toen? Juist, zijn fototoestel halen (waardoor het onkruid bleef staan maar dat zou hij later wel aan zijn vrouw uitleggen ). Al heel snel kwam hij tot de constatatie dat het ideetje om zo'n loskomend zaadje te fotograferen vééél moeilijker was dan het er uitzag.
                      Eerst probeerde hij het met een externe flits erbij maar dit maakte het mooie licht kapot. Een statief erbijhalen was geen optie, de paardenbloem stond op een onmogelijke plaats.

                      Manueel focussen was eveneens geen optie omdat de wind zo hard te keer ging dat het onmogelijk was om dit zaadje te volgen. Dan maar overgeschakeld op AF en de ISO opgetrokken naar 500 om voldoende sluitersnelheid te krijgen. Tot zover de technische kant van de zaak.

                      In tegenstelling tot wat gedacht kan worden begon Pendragon niet zomaar salvo's af te vuren in de hoop een goede foto te verkrijgen. Met dit onderwerp in de gegeven omstandigheden zou dit weinig opleveren. Neen, het werd geconcentreerd kijken door de zoeker en voortdurend, met half ingedrukte ontspanknop, aanpassen van de AF terwijl hij hopeloos probeerde om het scherpstelveld op het zaadje te houden. Dit gebeurde met de D200+Tamron 180 uit de losse pols, waarbij het lichaam zo goed en kwaad het kon als statief gebruikt werd.

                      Met véél geduld en een stevige portie geluk slaagde hij er in om na 17 pogingen deze foto vast te leggen. Heel moe maar tevreden toonde Pendragon de foto aan zijn echtgenote.
                      Maar toen zei dat vrouwtje met een kwaaie snuit : " Allez, terug in uwen hof want dat onkruid moet er uit!"
                      mooi verhaal, had wel verwacht dat de grote begin letters een woord zouden vormen.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #41
                        Re: Klaar voor de wijde wereld

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        mooi verhaal, had wel verwacht dat de grote begin letters een woord zouden vormen.
                        grt,bouk.
                        Oh maar dat is een woord hoor.

                        Het oudvlaamse 'ewmim' betekent iets als : " Dat ware inderdaad leuk geweest Bouk en er zijn ongetwijfeld mensen die tijd hebben om ook dat nog eens in de gaten te houden, maar ik ben een werkende mens die na een lange dag in een zot gedacht zijn commentaar eens anders dan anders wilde noteren en er niet bij stilstond dat het vergroten van de beginletters in een paar alinea's niet ingeloste verwachtingen zou opwekken bij bezoekers van dit forum en ik beloof om het de volgende keer wel te doen of mij gewoon te beperken tot de exif "
                        Meer foto's op mijn website

                        Comment


                        • #42
                          Re: Klaar voor de wijde wereld

                          Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
                          ik beloof om het de volgende keer wel te doen of mij gewoon te beperken tot de exif
                          Wil je die dan eens in rijm zetten? Ik kom voor de foto's, ik blijf voor het verhaal.
                          http://peliculiar.lalunerouge.net

                          Comment


                          • #43
                            Re: Klaar voor de wijde wereld

                            Al die bloed, zweet en tranen waren zeer zeker de moeite waard!
                            vriendelijke groeten, Helen
                            Updated WWW.HELENICA.NL
                            ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

                            Comment


                            • #44
                              Re: Klaar voor de wijde wereld

                              En nog een leuk verhaal erbij, lekker amusement hoor bedankt.
                              Oja de foto prachtig

                              Mvg,
                              Digidan
                              Mvg, Digidan.
                              BD0844BE
                              website.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Klaar voor de wijde wereld

                                Prachtige Foto
                                Nikon D3300 Sigma 18-35 f1.8, tamron 90 f2.8, tokina 11-16 f2.8, tamron 70-300 f4-5.6, nikon 18-105

                                Comment

                                Working...
                                X