Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Klaar voor de wijde wereld

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Klaar voor de wijde wereld

    Zeer mooi.
    Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

    Comment


    • #17
      Re: Klaar voor de wijde wereld

      geweldig, zeer geslaagd , ik blijf de topic even volgen om te zien of je je strategie gaat verklappen
      Groetjes Christianne
      Christianne's fotoweb
      BD0243nl

      Comment


      • #18
        Re: Klaar voor de wijde wereld

        ne gewone macro is me al te veel prulwerk, van dit zou ik een hoge bloeddruk krijgen vrees ik
        Bijzonder fraai resultaat
        fotosite

        Comment


        • #19
          Re: Klaar voor de wijde wereld

          Complimenten voor het geduld en doorzettingsvermogen en een dikke proficiat voor de prachtplaat

          Comment


          • #20
            Re: Klaar voor de wijde wereld

            mooi gedaan en erg origineel idee !
            born to lose, live to win

            Comment


            • #21
              Re: Klaar voor de wijde wereld

              Ronduit schitterend!
              http://peliculiar.lalunerouge.net

              Comment


              • #22
                Re: Klaar voor de wijde wereld

                Je bent er in geslaagd van amper 3 pluisjes een eenvoudige doch zeer sterke foto te maken waar vele hier alleen maar van kunnen dromen dat ze ooit eens zoiets kunnen maken Enfin ... ik toch
                BD0723BE

                Comment


                • #23
                  Re: Klaar voor de wijde wereld

                  Heeeeeeeel knap, prachtig beeld!
                  FUJI XT2

                  Comment


                  • #24
                    Re: Klaar voor de wijde wereld

                    Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
                    Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

                    Eén woord: Méééééééééééééééééééééééééééééééééééééga !!
                    See you monday!

                    Mvg,

                    Comment


                    • #25
                      Re: Klaar voor de wijde wereld

                      Ongeloofelijk mooi gedaan

                      Hall of Fame materiaal wederom.
                      Volledig mee eens
                      www.indetailfotografie.nl

                      Comment


                      • #26
                        Re: Klaar voor de wijde wereld

                        Subliem en origineel in beeld gebracht
                        Camera: Canon 60D, 20D, A570. Objectieven: 10mm - 500mm + 1,4x en 2x TC

                        Comment


                        • #27
                          Re: Klaar voor de wijde wereld

                          Blijkbaar valt de foto wel in de smaak

                          Hier volgt "the making of..." voor de lol in sprookjesvorm

                          Er was eens een mooie maar zeer winderige ochtend in Brugge. Tijdens het wieden van onkruid in zijn kruidentuin viel Pendragon's oog op een paardenbloem die, onderhevig aan de sterke wind, zijn zaden losliet. Die zaden waren al losgekomen van de bloembodem maar ze bleven in een lange sliert aan mekaar vasthangen. Het was Pendragon reeds opgevallen dat die paardenbloem in mooi, door het fris gebladerte van een fruitboom gefilterd, licht stond.

                          Wat deed hij toen? Juist, zijn fototoestel halen (waardoor het onkruid bleef staan maar dat zou hij later wel aan zijn vrouw uitleggen ). Al heel snel kwam hij tot de constatatie dat het ideetje om zo'n loskomend zaadje te fotograferen vééél moeilijker was dan het er uitzag.
                          Eerst probeerde hij het met een externe flits erbij maar dit maakte het mooie licht kapot. Een statief erbijhalen was geen optie, de paardenbloem stond op een onmogelijke plaats.

                          Manueel focussen was eveneens geen optie omdat de wind zo hard te keer ging dat het onmogelijk was om dit zaadje te volgen. Dan maar overgeschakeld op AF en de ISO opgetrokken naar 500 om voldoende sluitersnelheid te krijgen. Tot zover de technische kant van de zaak.

                          In tegenstelling tot wat gedacht kan worden begon Pendragon niet zomaar salvo's af te vuren in de hoop een goede foto te verkrijgen. Met dit onderwerp in de gegeven omstandigheden zou dit weinig opleveren. Neen, het werd geconcentreerd kijken door de zoeker en voortdurend, met half ingedrukte ontspanknop, aanpassen van de AF terwijl hij hopeloos probeerde om het scherpstelveld op het zaadje te houden. Dit gebeurde met de D200+Tamron 180 uit de losse pols, waarbij het lichaam zo goed en kwaad het kon als statief gebruikt werd.

                          Met véél geduld en een stevige portie geluk slaagde hij er in om na 17 pogingen deze foto vast te leggen. Heel moe maar tevreden toonde Pendragon de foto aan zijn echtgenote.
                          Maar toen zei dat vrouwtje met een kwaaie snuit : " Allez, terug in uwen hof want dat onkruid moet er uit!"
                          Meer foto's op mijn website

                          Comment


                          • #28
                            Re: Klaar voor de wijde wereld

                            Prachtig werk
                            Canon toestel en (GL)asbak. www.photo.net/photodb/member-photos?include=all&user_id=979153

                            Comment


                            • #29
                              Re: Klaar voor de wijde wereld

                              Oorspronkelijk geplaatst door Geert_B Bekijk bericht
                              Je bent er in geslaagd van amper 3 pluisjes een eenvoudige doch zeer sterke foto te maken waar vele hier alleen maar van kunnen dromen dat ze ooit eens zoiets kunnen maken Enfin ... ik toch
                              Idd SUPER Jan
                              Canon EOS-1D Mark III, D 20 en Canon lenzen van 17 tot 500mm.
                              Altijd welkom:http://martine.launoy.be

                              Comment


                              • #30
                                Re: Klaar voor de wijde wereld

                                (Mijn eerste keer dat ik kritiek geef op een foto van Pendragon. Als dat maar goed gaat. )

                                Als ik de foto bekijk heb ik niet de indruk dat die op locatie is gemaakt, maar gewoon in de studio : wat pluisjes op een glasplaat leggen en trekken maar.
                                Met andere woorden, de achtergrond geeft niet de toegevoegde waarde die ik er van zou verwachten.

                                Comment

                                Working...
                                X