Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wat is dat toch een superscherpe lens trouwens, lijkt me lastig de scherpte op het juiste punt te krijgen met (neem ik aan) heel weinig scherptediepte?
mooie foto
Johan
D700 | SB-600 | Glas van verschillend niveau | Manfrotto 055DB/141RC
het zal wel de lens alleen nt zijn die voor deze resultaten zorgt.
dikke proficiat, voor deze, maar ook voor al die andere mooie shots die je ons al liet zien.
Ice
lijkt me dat de scherpte net even voor de oogjes zit bij deze...misschien had je toch een f-je meer moeten gebruiken, en de zoom (vergroting) ietsje minder..dat ze in de zon zat, zie je wel aan de intensere kleuren door het al hogere f/cijfer wat resulteert in de warme en diepere kleurtjes...maar dat moet ik aan u al niet meer uitleggen hé!...enfin, je weet zelf wel wat ik bedoel... wel weer een mooie vergroting!..keep shooting!...grtz!
Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...
Wat is dat toch een superscherpe lens trouwens, lijkt me lastig de scherpte op het juiste punt te krijgen met (neem ik aan) heel weinig scherptediepte?
mooie foto
Wat hier op de foto staat is ong 6x8mm groot. De scherpte diepte zal niet veel meer dan 0.5mm bedragen. Daarom verdwijnen zoveel foto's gewoon in de prullemand. Soms zit het focusvlak net voor de oogjes en soms net erachter........deze lens waarschuwd in tegenstelling tot andere objectieven NIET wanneer de focus op de juiste plek zit. Je krijgt geen rode vierkantje in de viewfinder wanneer de focus juist zit. Hier zat de focus net voor de ogen zoals "The Fish" in zijn reactie reeds opmerkte.....maar ik vond hem toch nog voldoende scherp om te laten beoordelen.
het zal wel de lens alleen nt zijn die voor deze resultaten zorgt.
dikke proficiat, voor deze, maar ook voor al die andere mooie shots die je ons al liet zien.
Ice
vind ik er ook van!
mvg,jacky
'Yesterday is history.Tomorrow is a mystery.Today is a gift.That 's why we call it the present .
Grtjs, Jacky
Comment