Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rare snuiter

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Rare snuiter

Knap alweer!

Vraagske:
    Op z'n snuit zie ik een soort antenne staan, die lijkt qua lengte en plaatsing helemaal niet op de antenne die ik vooraan zie naast het oog. Heeft dat beestje soms 3 antennes?
    In ieder geval een rare "snuiter"...

Mvg
    Patrick
    Wat je niet probeert, dat weet je niet...

Comment

Alle soorten materiaal zijn goed. Zolang het maar semi-transparant is en neutraal van kleur.( ongetint). Wit papier of kalkpapier in één of meerdere lagen, plastiek van melkfles of shampoofles. Het materiaal moet licht doorlaten ,maar ook niet alle flitslicht. Bevestigen zo kort mogelijk aan de voorkant vh objectief. Tussen "tips" staat er een stukje over onder "goedkope flitsverzachter". Hier is gewoon wit papier gebruikt.Omdat het te dun is om uit zichzelf recht te blijven staan heb ik het achterovergebogen. Als je kunstof gebruikt kan je er ook een gat insnijden en over de lens schuiven. Zo kort mogelijk aan de voorkant vh objectief bevestigen. Het licht vd flits word nu verspreid op het oppervlak vh papier of de plastiek waardoor het veel zachter word. Je dient wel wat te compenseren om het verlies van flitssterkte op te vangen. Ik zet de output vd flits +1 of +1,5 stop hoger.Hangt wat af welk diffusermateriaal je gebruikt. Experimenteren met verschillende materialen is de boodschap.

Naderhand ga ik wel een MR 14 ringflits kopen omdat het systeem dat ik nu gebruik maar goed werkt tot 2:1 vergroting. De flits is wat te slap om bij meer vergroting ook nog licht voor mijn objectief te werpen.
      Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
      http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

Comment

Schitterend gewoon
        En bedankt voor de meer dan degelijke uitleg
        http://www.jeanpaulmontuori.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door P@trick Bekijk bericht
          Knap alweer!

Vraagske:
          Op z'n snuit zie ik een soort antenne staan, die lijkt qua lengte en plaatsing helemaal niet op de antenne die ik vooraan zie naast het oog. Heeft dat beestje soms 3 antennes?
          In ieder geval een rare "snuiter"...

Mvg
          Patrick
          Er zitten twee zulke antennes op zijn snuit. Deze antennes bestaan uit twee stukken en vertrekken vanuit de helft vd snuit. De snuit(legboor) heeft een groef waar de antenne voor de helft in past. Ze klappen de antennes achteruit wanneer ze een eitje met hun legboor in een hazelnoot brengen. Moest er geen groef in de snuit zijn dan zouden ze niet diep genoeg de hazelnoot kunnen binnendringen. Het eitje word door het vrouwtje in de nog zachte vrucht van een jonge hazelnoot gedeponeerd.Als je goed naar de foto bovenaan de pagina kijkt dan kan je den antenne voor de helft in de groef zien zitten.Je kan beter zien wat ik bedoel op volgende foto.

Last edited by RUPSELKOPKE; 8 maart 2007, 14:07.
          Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm

Comment

Ola, de deze van hierboven zijn precies vieze dinges aan het doen
            BD0723BE

Comment

Bedankt Rupselkopke! Nu snap ik em.
              Heel mooie foto's en een heel duidelijke uitleg van alle facetten van de foto's.
              Top! Je verdient een pluim!

Mvg,
              Patrick
              Wat je niet probeert, dat weet je niet...

Comment

ik geloof dat ik mijn mening van dat materiaal toch nog eens moet herzien...grtz!
                Het ligt meestal niet aan het gebruikte materiaal...

http://pallenhoven.be

Comment

prachtig
                  Marlies
                  Groetjes Marlies

https://www.facebook.com/marliesprieckaerts?ref=hl

Comment

Bijzonder om hem zo groot en close te zien
                    Groetjes Christianne
                    Christianne's fotoweb
                    BD0243nl

Comment

Mag ik ook mijn waardering voor de bovenstaande foto's kenbaar maken?
                      Fantastisch mooi. Ik ben héél jaloers.

Maarten
                      Canon 1DsM2, 1Dm3, 17-40mm f4L, 300mm IS f2.8L, 85mm f1.2L, 70-200mm f2.8L IS USM, EF 100mm f2.8 Macro, MP-E65, Ring Lite MR-14EX, www.tonsbeek.com

Comment

:g :g :g :g

Comment

Prachtig
                          " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

wauw zeg, héél knap gedaan

Comment

ben jij amateur-entomoloog?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pmeos Bekijk bericht
                                ben jij amateur-entomoloog?
                                Neen......ik heb via google een paar eigenschappen van deze kevertjes opgezocht en bij de foto's gevoegd. Ik moet wel toegeven sinds ik insecten van zo kort fotografeer .....ik ook wel meer interesse heb gekregen in hun doen en laten.

Comment

Working...
                                X