Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
In opvolging van m'n eerste high key experiment van zondag werkte ik aan een tweede deel. Om het onderste deel van het glas een stuk minder 'kaal' te maken dacht ik met ijsblokjes te werken.
Ik ben ook eens aan het experimenteren gegaan en heb om en nabij hetzelfde resultaat.
Dat wil zeggen: met drie studioflitsers van alles uitgetest: diafragma, sluitertijden, lichtintensiteit, ik kom niet tot het (glasharde) resultaat dat ik wil hebben.
De ijsblokjes blijven in een soort transparante melk hangen en de randen van het glas zijn vaag, althans niet gestoken scherp. Het glas gaat pas hard worden wanneer ik de verlichting minimaliseer, maar dan wordt de donkerblauwe fles zwart.
Ik kan helaas geen voorbeeld geven want ik heb alle CF kaarten geformatteerd.
Ik blijf nog wel even doorgaan.
Een foto is slechts een deel van een seconde
Een grote 4kante kist en een olifant om het apparaat te torsen......
Comment