Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Trio

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Trio

Ik durf het niet meer onder” paddestoelen” te posten.
    Toch wil ik deze nog even laten zien, ondanks het grote aanbod.

Grt,
    Hexagon

Re: Trio

Ik durf het niet meer onder” paddestoelen” te posten.
    Toch wil ik deze nog even laten zien, ondanks het grote aanbod.
    Ja daar had ik ook al last van dus toch maar een andere titel bedacht,

Maar dat neemt niet weg dat deze Vezelkoppen er prima op staan , voor de exacte naam is microscopisch onderzoek nodig.

Nil Volentibus Arduum

Comment

Slechts één reactie ?
      Terwijl dit toch een leuke paddo-foto is. Misschien een wat te centrale compo, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door heel mooi zijlicht (en zachte tegenlicht), waardoor een mooie structuur wordt bekomen.
      De opname maakt me nieuwsgierig ?! Losse flits gebruikt en/of reflectiescherm ?
      Greetz, Kariboe
      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

ga voor het licht en de compo.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Kariboe
          Slechts één reactie ?
          Terwijl dit toch een leuke paddo-foto is. Misschien een wat te centrale compo, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door heel mooi zijlicht (en zachte tegenlicht), waardoor een mooie structuur wordt bekomen.
          De opname maakt me nieuwsgierig ?! Losse flits gebruikt en/of reflectiescherm ?
          Greetz, Kariboe

Eén reactie, ach ja het aanbod is ook zo groot, ik kan het zelf ook niet altijd bijhouden.

Hier ben ik ook weer bezig geweest met allerlei schermpjes, zoals je vroeger eigelijk in de doka deed, min of meer doordrukken en tegenhouden.
          Van links komt het zonlicht, wat gefilterd is met een stuk je transparant papier, zodat ik geen uitgebrande plekken zou krijgen.
          Rechts is niet met een reflectieschermpje gedaan, maar dit keer met een ledlampje.
          Het licht van het ledlampje is natuurlijk veel te blauw.
          Deze spulletjes zaten in een gele plasticzak, de plasticzak heb ik gebruikt als filter en diverse keren om het ledlampje gebonden, om een betere kleur te krijgen.
          Ik heb hiervoor een lange sluitertijd genomen zodat ik het ledlampje kon bewegen tijdens de opname en een egale belichting kreeg, uit diverse hoeken.
          Het diafragma was f36.
          Het is misschien niet voor iedereen te zien, maar het is vrij veel werk. Ik denk dat je hiermee toch een ander effect kan bereiken, en het is leuk voor diegene die daar oog voor hebben.
          Grt,
          Hexagon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hexagon Bekijk bericht
            Het is misschien niet voor iedereen te zien, maar het is vrij veel werk. Ik denk dat je hiermee toch een ander effect kan bereiken, en het is leuk voor diegene die daar oog voor hebben.
            En ik heb het gezien...
            Knap veel werk voor je opname, maar het loont. Je creëert een leuk, onwaarschijnlijk licht met een aparte sfeer tot gevolg. Normaal heb ik het niet zo voor kunstlicht, maar deze kan ik echt wel smaken. Knap werk
            Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

Comment

'k Werk ook steeds met natuurlijk licht(hou niet van flitsen) maar op deze manier heb ik het nog niet geprobeerd.Knap resultaat en bedankt voor de uitleg
              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

Comment

Heel mooi!

Grtz, Fabienne
                Het leven is net een doos Lego: je kunt er iets moois van bouwen, of juist niet....
                BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
                The name of the game is to fill the frame!
                http://Fabke.fotopic.net

Comment

mooie hoor !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hexagon Bekijk bericht

Hier ben ik ook weer bezig geweest met allerlei schermpjes, zoals je vroeger eigelijk in de doka deed, min of meer doordrukken en tegenhouden.
                    Van links komt het zonlicht, wat gefilterd is met een stuk je transparant papier, zodat ik geen uitgebrande plekken zou krijgen.
                    Rechts is niet met een reflectieschermpje gedaan, maar dit keer met een ledlampje.
                    Het licht van het ledlampje is natuurlijk veel te blauw.
                    Deze spulletjes zaten in een gele plasticzak, de plasticzak heb ik gebruikt als filter en diverse keren om het ledlampje gebonden, om een betere kleur te krijgen.
                    Ik heb hiervoor een lange sluitertijd genomen zodat ik het ledlampje kon bewegen tijdens de opname en een egale belichting kreeg, uit diverse hoeken.
                    Het diafragma was f36.
                    Ferme tips, fijn dat je dit meegeeft
                    de gustibus et coloribus non est disputandum
                    Greetz, Artur Bex

Comment

Zondermeer een uitstekende pado foto
                      Mss net iets te veel beeldvullend in beeld gebracht.
                      mvg,
                      Ludo V.

Comment

Working...
                      X