Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Slechts één reactie ?
Terwijl dit toch een leuke paddo-foto is. Misschien een wat te centrale compo, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door heel mooi zijlicht (en zachte tegenlicht), waardoor een mooie structuur wordt bekomen.
De opname maakt me nieuwsgierig ?! Losse flits gebruikt en/of reflectiescherm ?
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Kariboe
Slechts één reactie ?
Terwijl dit toch een leuke paddo-foto is. Misschien een wat te centrale compo, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door heel mooi zijlicht (en zachte tegenlicht), waardoor een mooie structuur wordt bekomen.
De opname maakt me nieuwsgierig ?! Losse flits gebruikt en/of reflectiescherm ?
Greetz, Kariboe
Eén reactie, ach ja het aanbod is ook zo groot, ik kan het zelf ook niet altijd bijhouden.
Hier ben ik ook weer bezig geweest met allerlei schermpjes, zoals je vroeger eigelijk in de doka deed, min of meer doordrukken en tegenhouden.
Van links komt het zonlicht, wat gefilterd is met een stuk je transparant papier, zodat ik geen uitgebrande plekken zou krijgen.
Rechts is niet met een reflectieschermpje gedaan, maar dit keer met een ledlampje.
Het licht van het ledlampje is natuurlijk veel te blauw.
Deze spulletjes zaten in een gele plasticzak, de plasticzak heb ik gebruikt als filter en diverse keren om het ledlampje gebonden, om een betere kleur te krijgen.
Ik heb hiervoor een lange sluitertijd genomen zodat ik het ledlampje kon bewegen tijdens de opname en een egale belichting kreeg, uit diverse hoeken.
Het diafragma was f36.
Het is misschien niet voor iedereen te zien, maar het is vrij veel werk. Ik denk dat je hiermee toch een ander effect kan bereiken, en het is leuk voor diegene die daar oog voor hebben.
Het is misschien niet voor iedereen te zien, maar het is vrij veel werk. Ik denk dat je hiermee toch een ander effect kan bereiken, en het is leuk voor diegene die daar oog voor hebben.
En ik heb het gezien...
Knap veel werk voor je opname, maar het loont. Je creëert een leuk, onwaarschijnlijk licht met een aparte sfeer tot gevolg. Normaal heb ik het niet zo voor kunstlicht, maar deze kan ik echt wel smaken. Knap werk
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
'k Werk ook steeds met natuurlijk licht(hou niet van flitsen) maar op deze manier heb ik het nog niet geprobeerd.Knap resultaat en bedankt voor de uitleg
'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.
Hier ben ik ook weer bezig geweest met allerlei schermpjes, zoals je vroeger eigelijk in de doka deed, min of meer doordrukken en tegenhouden.
Van links komt het zonlicht, wat gefilterd is met een stuk je transparant papier, zodat ik geen uitgebrande plekken zou krijgen.
Rechts is niet met een reflectieschermpje gedaan, maar dit keer met een ledlampje.
Het licht van het ledlampje is natuurlijk veel te blauw.
Deze spulletjes zaten in een gele plasticzak, de plasticzak heb ik gebruikt als filter en diverse keren om het ledlampje gebonden, om een betere kleur te krijgen.
Ik heb hiervoor een lange sluitertijd genomen zodat ik het ledlampje kon bewegen tijdens de opname en een egale belichting kreeg, uit diverse hoeken.
Het diafragma was f36.
Ferme tips, fijn dat je dit meegeeft
de gustibus et coloribus non est disputandum
Greetz, Artur Bex
Comment