Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Ik heb hem niet opgegeten, maar best ook, vermoed ik.
Welke soort is dit ?
Dit is een inktzwam
Wikipedia zegt " Een jonge Geschubde inktzwam smaakt uitstekend, maar moet wel direct na het plukken verwerkt worden. De zwam is niet meer eetbaar wanneer vervloeiing of verkleuring optreedt."
Als ik het goed begrijp, zou die achterste nog wel eetbaar zijn ?
Ik zou het niet proberen. Neen, ik veronderstel dat bedoeld wordt dat ie nog 'spierwit' moet zijn, dus pas uitgekomen...
Greetz, Kariboe
*Eén duimpje -> ja hoor **Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! ***Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!! Euh... deze quotering is zeer subjectief !
Dit is de "Geschubte Inktzwam - Coprinus comatus" en in deze toestand als hij al het verinkte is zou ik hem niet meer eten maar jonge exemplaren zijn eetbaar maar pas op dat je dit niet doet in combinatie met alcohol want dan wordt je dus echt onwel.
Comment