Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Ik vind 'm inderdaad donker maar waarom flits met 2.8 en iso 200? Gezien de flitsreflectie op de blaadjes denk ik niet dat je deze veel kunt oplichten zonder "overbelichting" te creeeren.
Ik vind 'm inderdaad donker maar waarom flits met 2.8 en iso 200? Gezien de flitsreflectie op de blaadjes denk ik niet dat je deze veel kunt oplichten zonder "overbelichting" te creëren.
Grt.
Roevca
Goei vraag, toch enkele toelichtingen
Was eindelijk op vlinderjacht (zie morgen)en probeer deze te fotograferen zonder statief omdat ik dat niet echt handig vind , maar overweeg wel te gaan werken met monopod, daar het weer zeer winderig en bewolkt was,ben ik wel genoodzaakt te kiezen voor manuele instellingen om met het gekozen diafragma toch boven de sluitertijd van min 1/150 uit te komen (bewegingsonscherpte) mijn iso waarde hou ik bewust zo laag mogelijk om elke vorm van ruis tegen te gaan, dus invul flitsen was volgens mij dan ook de enige oplossing.
Toen viel mijn oog op de bloei van deze bies, en het leek mij wel wat, om een voldoende dieptescherpte te krijgen moest ik voor een f/ 22 gaan wat automatisch resulteert in een donkere achtergrond door de flits en dit wilde ik ook wel bereiken, toch ben ik niet 100% tevreden omdat ik vermoed dat ik iets over het hoofd zie.(belichtigs correctie????).
Maar al bij al, al doende leert men.
groeten Luc.
Comment