Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Brandweer, demo blussen frietketel.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Brandweer, demo blussen frietketel.

    Prachtig in beeld gebracht en goed omschreven
    Kan zo in een preventiebrochure
    Flickr

    Comment


    • #17
      Re: Brandweer, demo blussen frietketel.

      Het is belangrijk als je het blusdeken vastneemt, dat je de kantjes om je handen wikkelt! (dat zie je op de fotoreeks) groetjes, bedrijfsbrandweer Kan er zo een brochure mee maken
      Sony Alpha 200W 18-70/70-300 Kitlens. Minolta 70-210

      Comment


      • #18
        Re: Brandweer, demo blussen frietketel.

        ik heb dit ook al een aantel keren mogen doen (bedrijfsinterventie team).
        Wel heb ik thuis een branddeken in de keuken hangen, kost niet veel en het is zeker bruikbaar in geval van nood.

        Patrick

        Comment


        • #19
          Re: Brandweer, demo blussen frietketel.

          nice
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

          Comment


          • #20
            Re: Brandweer, demo blussen frietketel.

            Mooie, documentaire reeks
            Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

            Comment


            • #21
              Re: Brandweer, demo blussen frietketel.

              Dit is nu eens een fotoverhaal dat ook nog eens mooi in beeld is gebracht
              Met mijn NIKON in de hand kom ik door het hele land, en nog wat NIKKOR lenzen voor over de grenzen.

              Comment


              • #22
                Re: Brandweer, demo blussen frietketel.

                Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                Ander onderdeel van de oefening was een gebouw ( in de hangar ) gaan blussen... dit zonder zuurstofflessen (brandweer was wel mee mocht het fout lopen) en moet zeggen, eenmaal de brand geblust... stonk ik 4 uren later nog gelijk ne gerookte paling
                [off-topic] De dag dat jij (of andere brandinterventieteams) mèt zuurstofflessen een brand wordt ingestuurd kom ik wel foto's nemen. Van op afstand wel te verstaan
                Een brandweerman zal nooit met een zuurstoffles een brandhaard bestrijden. Hoogstens gebruiken ze die achteraf om bij te komen of als ze rookschade hebben opgelopen

                [on-topic] Leuke reeks / reportage. Kan idd. zo in een presentatie voor brandbestrijding. Jammer van de achtergrond maar ja, dat is komman**ken. Een spannender invalshoek / kijkhoek zou de reportage een extra punch kunnen geven. De vuurbal vanuit kikkerperspectief misschien. Hier ligt een uitdaging voor jou. Stuur de foto's naar de brandweercommandant met een verzoekje om andere interventies / trainingsessies te mogen bijwonen in ruil voor wat foto's. Je kan bv. van uit hun brandtoren foto's nemen, de brandweerwagens, de actie voor het uitrukken, ... Brandweerploegen, en vooral de eerste aanvalsploeg, hebben langere periodes die ze moeten kunnen "vullen". Een fotograaf zien ze volgens mij graag komen

                Veel succes ermee en laat nog iets weten.

                Tjerri

                Comment


                • #23
                  Re: Brandweer, demo blussen frietketel.

                  Goed in beeld gebracht. De frietketel is de eerste oefening die je krijgt als je dergelijke opleiding volgt. Zelf ook zo eentje gedaan in de omgeving van tienen was dat.

                  Het leukste van de oefening was de bestrijding van verschillende brandhaarden in een hangar met een groepje van 6 man. Doet de eerste iets verkeerd, dan mochten de volgende dit uitzweten. Zeer leerzaam en sinds toen branddetectoren en een blusdeken in huis gehaald.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Brandweer, demo blussen frietketel.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Tjerri Bekijk bericht
                    [off-topic] De dag dat jij (of andere brandinterventieteams) mèt zuurstofflessen een brand wordt ingestuurd kom ik wel foto's nemen. Van op afstand wel te verstaan
                    Een brandweerman zal nooit met een zuurstoffles een brandhaard bestrijden. Hoogstens gebruiken ze die achteraf om bij te komen of als ze rookschade hebben opgelopen
                    De flessen die BW-mannen dragen zijn inderdaad natuurlijk persluchtflessen. Zuurstof is nogal brandbaar... slecht ideetje in een brand ;-)
                    Niettemin leuke reeks van een demo die altijd ogen doet open trekken bij eender welke brandweer-opendeur :-)
                    Canon Eos 450D
                    Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
                    Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM

                    Comment


                    • #25
                      Re: Brandweer, demo blussen frietketel.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Buckie Bekijk bericht
                      De flessen die BW-mannen dragen zijn inderdaad natuurlijk persluchtflessen. Zuurstof is nogal brandbaar... slecht ideetje in een brand ;-)
                      Niettemin leuke reeks van een demo die altijd ogen doet open trekken bij eender welke brandweer-opendeur :-)
                      soms zijn het wel degelijk zuurstofflessen... klik Het zal vooral gebruikt worden bij verkenningsopdrachten van lange duur en het opsporen van de vuurhaard. Is niet echt de bedoeling maar kan gebruikt worden voor brandbestrijding omdat het masker in overdruk is.
                      Vooraleer die zuurstoffles ontploft van de hitte zal er van de drager niet veel meer overblijven...
                      Flickr

                      Comment


                      • #26
                        Re: Brandweer, demo blussen frietketel.

                        We gaan off-topic ;-)
                        Het voorbeeld dat je aanhaalt is idd een systeem met een (kleine) zuurstoffles. Maar dat is niet het standaard systeem dat vele brandweerkorpsen gebruiken (gewoon de grote flessen op hun rug). Bovendien zit ook in dit systeem uiteindelijk geen pure zuurstof in het masker, de zuurstoffles dient om de gefilterde uitgeademde lucht te verrijken met extra zuurstof, maar dat tot "normale" waarden. De fles zit bovendien beschermd in het rugpakket. Met een 100% zuurstof masker op z'n gezicht, dan ook nog eens in overdruk, loopt toch geen zinnig mens een brand in, daar zijn we het over eens denk ik hé ;-)
                        Maar zullen we terug on-topic gaan, fotograaf-gewijze?
                        Canon Eos 450D
                        Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 IS + EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS + EF 50 mm f/1.8 II
                        Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC HSM

                        Comment


                        • #27
                          Re: Brandweer, demo blussen frietketel.

                          Didactisch werk.
                          Vriendelijke groet,

                          Jos

                          Comment


                          • #28
                            Re: Brandweer, demo blussen frietketel.

                            Bravo hoor ... ik werk bij een hulpdienst en weet maar al te goed het gevaar van een brandende frietketel en dit is verhaal is enorm mooi in beeld gebracht ... der waren zelfs geen woorden voor nodig .. weet je wel ... een heel goed verhaal en een heel goede tip dat je nooit een frietketel mag blussen met water en voor iemand die denkt " kga ffkes de frietketel blussen met water ...."
                            [B]CANON EOS R6 mark II BODY, CANON RF 24-50 IS STM, CANON RF 100-400mm F5.6-8 IS USM, CANON RF 14-35 f4 IS USM, Canon Macro EF 100 mm 1:2.8 USM, http://www.eddymoens.be

                            Comment

                            Working...
                            X