Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Blokje om in Maastricht met uitstekend gezelschap

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Blokje om in Maastricht met uitstekend gezelschap

    Oorspronkelijk geplaatst door Irineas Bekijk bericht
    Ik hou van het schaduwspel met zijn eigen lijnen.
    De voorlaatste foto is daar een schitterende illustratie van. De andere zijn niet slecht, maar de voorlaatste heeft net dat ietsje meer. Foto 3 vind ik ook wel wat meer hebben, en foto 7 volgt voor mij heel nauw foto 9 op, ook nog vanwege de prachtige tinten.

    Comment


    • #17
      Re: Blokje om in Maastricht met uitstekend gezelschap

      Oorspronkelijk geplaatst door thomasvp Bekijk bericht
      ik vind dat deze foto's een zeer groot "point-and-shoot" gehalte hebben, en hoogst waarschijnlijk is dit ook zo. Probeer eens origineel uit de hoek te komen.

      Misschien eens door de knieën gaan, spelen met je diafragma. (Zelfs deze tips vind je waarschijnlijk in de handleiding van je toestel???)

      groeten
      Maar vooral de camera iets rechter houden... alle beelden hellen over naar rechts...
      BD0910BE

      Comment


      • #18
        Re: Blokje om in Maastricht met uitstekend gezelschap

        Ik heb uiteindeljk maar een puntje aan die point and shoot discussie gebreid , want aangeven waar we met zijn vieren alleen maar hebben "gepoint and shoot" kan niet.
        Ik acht het wel een groot compliment dat mijn foto's er zo "gemakkelijk genomen" uitzien.

        Als purist met een hang voor schaduw en donker kon men mij geen groter compliment maken.
        En Antoine, jij maakt geweldige fotokes, ik kan nog veel van je leren, en dat doe ik ook, dat weet je,

        Einde deze discussie op naar de volgende!

        Nu moet ik dit zeer sterke edoch briljant eenvoudige verhaalthema ook nog eens gaan verdedigen omdat dit fotoverslag van een zeer enerverend blokje rond in Maastricht geen echt verhaal wordt gevonden en mij dus op opmerkingen kwam te staan.
        Ik vertel middels dit fotoverhaal, mijn emoties, mijn stemmingen, mijn gemerkte spanningsvelden tussen toen en nu, welke ik daar allemaal in dat blokje rond ervaren heb.
        En weergegeven heb in de voor mij bij voorkeur schaduwrijke fotografie langs deze oude kenmerkende en zeer sprekende monumenten binnen slechts een blokje rond in het Jekerkwartier van Maastricht.
        Dit is overigens een echt blokje rond in het Jekerkwartier van Maastricht met drie geweldige professionele collega fotografen.van deze site
        Met in mijn hoofd het liedje van Rudy Carel, "sávonds een straatje om" heb ik hier de gehele dag rond gelopen en heel verscheidende associaties en emoties ervaren.

        Daar de menigte hier meestal maar op jacht zijn naar technische perfecte fotokes, juist dit tegenwicht biedende verhaal.
        Hier met je de dimensie van de serie vatten, je moet nadenken, je moet associaties zoeken.
        Last edited by Irineas; 22 oktober 2008, 20:58.
        Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

        Comment


        • #19
          Re: Blokje om in Maastricht met uitstekend gezelschap

          Oorspronkelijk geplaatst door FestinaLente Bekijk bericht
          De voorlaatste foto is daar een schitterende illustratie van. De andere zijn niet slecht, maar de voorlaatste heeft net dat ietsje meer. Foto 3 vind ik ook wel wat meer hebben, en foto 7 volgt voor mij heel nauw foto 9 op, ook nog vanwege de prachtige tinten.
          Dank u voor uw oprechte mening

          Ik zelf heb er dan ook geruime tijd over gedaan om foto 9 uit het handje op de juiste hoogte te nemen en acht dit ook het klapstuk van deze serie, en meerdere met mij.
          Vandaar dat ik ook serieus overwoog deze hier in het geheel niet neer te zetten.
          Dit houd de bedoeling van dit verhaal teveel aan de technische kant en ik wilde graag juist de andere kant horen. Horen of er ook associaties bij waren welke ik hier op dit forum node ontbeer.
          Foto 7 was geen makkie om te nemen waarbij Foto 8 overigens een detail van foto 7 is, het basreliéf dat ik op deze muur vond en zichtbaar is.

          Evenzo, erg bedankt voor de getoonde waardering
          Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

          Comment


          • #20
            Re: Blokje om in Maastricht met uitstekend gezelschap

            Aldus min of meer gedwongen begeleidende tekst bij het verhaal te maken.
            Graag hoor ik nog commentaar op de tekst die ik verplicht werd ernij te maken.
            Voor mij is wel duideijk dat men voor bepaalde uitingen en gevoelens opwekkende fotografién hier nog niet klaar is
            Jammer.
            Last edited by Irineas; 22 oktober 2008, 21:00.
            Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

            Comment

            Working...
            X