Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een doorsnede van een dag Trinidad De Cuba

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een doorsnede van een dag Trinidad De Cuba

    Met mijn oude trouwe analoge Chinon camera genomen.
    De filmpjes zijn 100 ASA, het objectief Chinon f 28 groothoek .
    De negatieven zijn ingescanned, verkleind en verder onbewerkt.

    Wat ik hier wil laten zien is de stille kracht van een oud in de tijd geconserveerd stadje.
    De foto's zijn rondom het centrale plein van Trinidad genomen.
    Dit is een kleine selectie uit vele , vele foto's.
    Dit is een vakantie geweest welke ik nog maar een keer eerder zo indrukwekkend heb meegemaakt.



















    Tenslotte ben ik hier als slechts een vluchtige schaduw in de tijd.
    Last edited by Irineas; 28 augustus 2008, 23:37.
    Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

  • #2
    Re: Een doorsnede van een dag Trinidad De Cuba

    Zeer sfeervolle opnamen.
    Ik stel me wel vragen bij de gebruikte hardware om de scanning te doen.
    Heb je dat zelf gedaan en zo ja met welke scanner? Of werd dit uitgevoerd door een labo.
    De reden van deze vraag is dat bij het omzetten van analoog negatief naar digitaal positief er een filterpack gebruikt wordt welke het oranje masker van het negatief compenseert. Dit filterpack is afhankelijk van de gebruikte negatieffilm (merk en type). Een afwercentrale gebruikt daarbij extra nog een infrarood filter en dat lijkt hier te ontbreken.

    Henri
    lidnummer: BD0435BE

    Comment


    • #3
      Re: Een doorsnede van een dag Trinidad De Cuba

      Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
      Zeer sfeervolle opnamen.
      Ik stel me wel vragen bij de gebruikte hardware om de scanning te doen.
      Heb je dat zelf gedaan en zo ja met welke scanner? Of werd dit uitgevoerd door een labo.
      De reden van deze vraag is dat bij het omzetten van analoog negatief naar digitaal positief er een filterpack gebruikt wordt welke het oranje masker van het negatief compenseert. Dit filterpack is afhankelijk van de gebruikte negatieffilm (merk en type). Een afwercentrale gebruikt daarbij extra nog een infrarood filter en dat lijkt hier te ontbreken.

      Henri
      Hoi kodachrome

      Deze zijn nog ingescanned door mijn vakfotograaf.
      Inmiddels heb ik er zelf ook een, maar hier nog niet op ingezet.
      Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

      Comment


      • #4
        Re: Een doorsnede van een dag Trinidad De Cuba

        mooie reeks en je voelt de sfeer.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Een doorsnede van een dag Trinidad De Cuba

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          mooie reeks en je voelt de sfeer.
          Inderdaad. Duidelijk genomen met een goed oog voor compositie!

          Grtz,
          Palladio
          You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

          Comment


          • #6
            Re: Een doorsnede van een dag Trinidad De Cuba

            de zesde foto vind ik qua licht en structuur zeer sterk, de rest ziet er heel zwakjes uit.

            Comment


            • #7
              Re: Een doorsnede van een dag Trinidad De Cuba

              Oorspronkelijk geplaatst door bartcp Bekijk bericht
              de zesde foto vind ik qua licht en structuur zeer sterk, de rest ziet er heel zwakjes uit.
              Is dat omdat ik hier de zon achter die palm hou en de foto gewoon durf te maken met wat diafragma en sluitertijd gefriemel ?
              Want met die andere belichtingen is naar mijn mening ook helemaal niets mis mee hoor.
              sterker nog, in mijn smaak en oordeel zijn die luchtpartijen gewoon uitstekend (zei hij bescheiden)
              En een wisselende bewolking geeft een wisselende belichting.
              Overigens was het al laat op de dag dat de meesten geschoten zijn zodat de straten leger en rustiger waren.
              En dat gaf dus lange schaduwen (Cuba = 20e breedtegraad dus normaal erg hoge zon positie) en daardoor ook mijn schaduw weer.
              Last edited by Irineas; 29 augustus 2008, 14:13.
              Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

              Comment


              • #8
                Re: Een doorsnede van een dag Trinidad De Cuba

                Oorspronkelijk geplaatst door kodachrome Bekijk bericht
                Een afwercentrale gebruikt daarbij extra nog een infrarood filter en dat lijkt hier te ontbreken.
                Henri
                Hoi Henri

                Ik ben eens aan het spelen geweest met de originelen.
                Mij verwonderde dat de luchten van overdag die rode zweem minder hadden en de rest op de fotokes weer wel.
                Maar als ik de rood ga terugnemen in de foto's, dan verliest de gehele foto uitstraling en sfeer en kleur.
                Blauw en groen overheersen dan op onnatuurlijke manier.

                Nu ben ik naar de andere foto's van mijn vrouw gaan kijken die rechtreeks met een digitale camera zijn gemaakt.
                Wat blijkt, alles in dit land heeft die wat oranje/rood achtige zweem er in.
                Ik ben daarna weer eens verder gaan kijken en dan zie je ook dat alle grond die waar dan ook voor wordt gebruikt (ook voor te metselen of stucadoren) gewoon erg rode grond is.
                Dus is het niet te verwonderen dat alles ergens wel een roodachtige zweem krijgt.
                Last edited by Irineas; 21 oktober 2008, 15:21.
                Iedere dag wat leren is iedere dag kwalitatief geleefd. Iedere dag wat lol is iedere dag kwalitatief lollig geleefd. iedere dag een foto is een kwalitatief super leven met veel lol

                Comment

                Working...
                X