Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Doel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Doel

    Ik ben gisteren geweest naar doel en ik moet zeggen je kijkt daar echt je ogen uit. Ik heb nog niet veel afgebroken gezien. De overzet naar lillo was inderdaad de moeite (bedankt voor die tip). Jammer van het slechte weer veel regen gehad.











    [IMG]
    http://i17.photobucket.com/albums/b64/foantje/DSC03224.jpg[/IMG]



    Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

  • #2
    Re: Doel

    Ik zou er eerst op letten dat de horizon rechtstaat, en dan spelen met zwart-wit en kleurtjes... (trouwens, rechte horizon is makkelijker te verwezenlijken )
    (ja, sorry, dat stoort me mateloos)
    Last edited by Koen; 20 juli 2008, 13:54.
    BD0910BE

    Comment


    • #3
      Re: Doel

      Oorspronkelijk geplaatst door kpr Bekijk bericht
      Ik zou er eerst op letten dat de horizon rechtstaat, en dan spelen met zwart-wit en kleurtjes... (trouwens, rechte horizon is makkelijker te verwezenlijken )
      (ja, sorry, dat stoort me mateloos)
      Ooit al eens op zee gestaan?
      Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

      Comment


      • #4
        Re: Doel

        Oorspronkelijk geplaatst door Foantje Bekijk bericht
        Ooit al eens op zee gestaan?
        Natuurlijk wel! Maar een horizon kan je met eender welk bewerkingsprogramma rechttrekken. Dat mag je dus gerust in nabewerking doen als het "live" niet lukt. Net zoals je de z/w omzetting en de kleurtjes ook niet "live" maar in nabewerking hebt gedaan.
        Succes ermee. Als je niet weet hoe, gebruik dan even de zoekfunctie en een nieuwe wereld zal voor je opengaan.
        BD0910BE

        Comment


        • #5
          Re: Doel

          leuke reeks al ben ik geen fan van zo,n enkel kleurtje.
          wat de horizon betreft; heb jaren over alle Oceanen gevaren en nog nergens een scheve horizon gezien, zelf wel veel scheef gestaan, maar de horizon bleef altijd horizontaal.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Doel

            Bedankt voor de tip even opgezocht en is gelukt 1,19 is dit genoeg ik bedoel is dit genoeg bv als standaard cijfer voor al men scheve horizonnen of verschilt dit horizon per horizon? Hier leer ik elke dag bij :d
            Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

            Comment


            • #7
              Re: Doel

              Oorspronkelijk geplaatst door Foantje Bekijk bericht
              Bedankt voor de tip even opgezocht en is gelukt 1,19 is dit genoeg ik bedoel is dit genoeg bv als standaard cijfer voor al men scheve horizonnen of verschilt dit horizon per horizon? Hier leer ik elke dag bij :d
              De waarde om te corrigeren hangt af van foto tot foto. Welke software gebruik je? Met PhotoShop heb je de "ruler-tool" (staat bij druppelteller, denk dat "lineaal" in't nederlands is). Hiermee "teken" je de lijn over je horizon. Via "Image" - "Rotate Canvas" kies je voor "Arbitrary" om de horizon automatisch recht te zetten aan de hand van de zonet getekende lijn via "Ruler"-tool.
              Succes ermee
              BD0910BE

              Comment


              • #8
                Re: Doel

                Oorspronkelijk geplaatst door kpr Bekijk bericht
                De waarde om te corrigeren hangt af van foto tot foto. Welke software gebruik je? Met PhotoShop heb je de "ruler-tool" (staat bij druppelteller, denk dat "lineaal" in't nederlands is). Hiermee "teken" je de lijn over je horizon. Via "Image" - "Rotate Canvas" kies je voor "Arbitrary" om de horizon automatisch recht te zetten aan de hand van de zonet getekende lijn via "Ruler"-tool.
                Succes ermee
                Ja dat bedoelde ik
                Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

                Comment


                • #9
                  Re: Doel

                  Oorspronkelijk geplaatst door kpr Bekijk bericht
                  De waarde om te corrigeren hangt af van foto tot foto. Welke software gebruik je? Met PhotoShop heb je de "ruler-tool" (staat bij druppelteller, denk dat "lineaal" in't nederlands is). Hiermee "teken" je de lijn over je horizon. Via "Image" - "Rotate Canvas" kies je voor "Arbitrary" om de horizon automatisch recht te zetten aan de hand van de zonet getekende lijn via "Ruler"-tool.
                  Succes ermee
                  wat je dan wel hebt is dat je veel moet kroppen om deze foto terug recht te krijgen ?
                  Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

                  Comment


                  • #10
                    Re: Doel

                    Oorspronkelijk geplaatst door Foantje Bekijk bericht
                    wat je dan wel hebt is dat je veel moet kroppen om deze foto terug recht te krijgen ?
                    Inderdaad.... Je kan dit oplossen door iets "ruimer" te fotograferen als je denkt dat er zal moeten gecropped worden achteraf...
                    In photoshop moet je bovendien een beetje mikken tot je het juiste formaat/verhouding hebt... in Lightroom gaat dat iets makkelijker (of ik ben verkeerd bezig in PS, dat kan ook nog een reden zijn natuurlijk).

                    Maar beter een gecropte foto dan een scheve foto hé
                    BD0910BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Doel

                      Oorspronkelijk geplaatst door Foantje Bekijk bericht
                      Ooit al eens op zee gestaan?
                      euh Doel...zee ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Doel

                        Scheve horizonten , maar ik vind de verhaallijn niet terug in de reeks.
                        Bij de tweede foto dacht ik ah dit is het begin en de eerste moet eigenlijk verder in de reeks staan. Maar neen er is geen verhaal enkel dat ze in de buurt van doel gemaakt zijn. sorry, enkel de tweede foto zou mij kunnen bekoren als de horizon recht stond, de rest doet afbreuk aan de reeks.
                        Vriendelijke groeten,Raf

                        www.rafvandenbogaert.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Doel

                          Nog even melden voor de mensen die het niet weten.
                          Met de nieuwe paint shop pro x2 kan je horizonnen perfect rechtzetten (straighten tool) zonder de foto te moeten bijsnijden .
                          Zeer handig!!!
                          Canon 5D MK II, 85mm 1.2,12-24,24-70 2.8,Fishy

                          Comment

                          Working...
                          X